Audi S4 limuzyna i S4 Avant reprezentują typową dla Audi linię eleganckich i jednocześnie sportowych samochodów – są mocne, szybkie i doskonale sprawdzają się także podczas codziennej eksploatacji.
Sześciokątna osłona chłodnicy Singleframe, reflektory w kształcie klina z diodowymi pasami świateł do jazdy dziennej, diodowe światła tylne i nowe zderzaki pozwalają od razu zorientować się, że mamy do czynienia ze zmodyfikowaną wersją.
S4 różni się od A4 kilkoma detalami. Kratownica osłony chłodnicy utrzymana jest w kolorze szarym Platinum i posiada starannie dopracowane, poziome chromowane listwy oraz logo S4. We wlotach powietrza znajdują się kratki w formie rombów z podwójnymi chromowanymi listwami, reflektory przeciwmgielne mają ostre krawędzie. Zmodyfikowany jest także centralny, dolny wlot powietrza. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z aluminium, listwy na progach pokryto lakierem w kolorze nadwozia, a na bokach nadwozia znajduje się logo V6 T.
Nowe modele S różnią się od pozostałych wariantów także z tyłu, na przykład wkładem dyfuzora z aluminiowym spojlerem oraz dwoma końcówkami układu wydechowego w kształcie elipsy. W S4 Avant krawędź dachowa przedłużona jest spojlerem, w limuzynie spojler umieszczono na pokrywie bagażnika. Dla modeli S zarezerwowane są dwa specjalne kolory lakieru – niebieski Estoril kryształowy i srebrny Prisma kryształowy.
Z długością 4,72 metra modele S są dłuższe od modelu A4 o 15 mm (limuzyna) lub 20 mm (Avant). Są także niższe o 21 mm (wysokość 1,41 lub 1,42 metra).
Wnętrze
Styliści Audi wprowadzili pewne zmiany także do wnętrza S4. Wielofunkcyjna, sportowa kierownica skórzana z logo S4 ma nową formę, opcjonalnie jej wieniec może być spłaszczony u dołu. Wskaźniki mają popielate tarcze i białe wskazówki z elementami z aluminium. Na monitorze MMI pojawia się specjalny ekran powitalny, a nowy kluczyk ozdobiono logo S4.
Aplikacje dekoracyjne wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium. Jako opcja dostępne są aplikacje z tworzywa Carbon, drewna brzozowego, siatki ze stali nierdzewnej lub czarnego lakieru fortepianowego. Seryjne przyciski zmiany biegów oraz pedały mają nakładki z aluminium, a listwy na progach ozdobione są logo S4.
We wnętrzu dominuje sportowa czerń, podsufitka może mieć alternatywnie kolor srebrny Mond. Seryjne siedzenia sportowe obszyte są kombinacją skóry i Alcantary, posiadają podłokietnik, ogrzewanie (przednie fotele) oraz elektryczną regulację.
Jako opcja oferowane są sportowe siedzenia S z mocno wyprofilowanymi bokami, zintegrowanymi zagłówkami i wytłoczonym logo S4 na oparciach. Także one posiadają elektryczną regulację. Tapicerka ze skóry Feinnappa dostępna jest w trzech kolorach. Kolejna alternatywa – klimatyzowane siedzenia komfortowe są pokryte perforowaną skórą Milano. Specjalne wyposażenie seryjne modeli S uzupełniają reflektory ksenonowe plus z diodowymi światłami tylnymi oraz komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem.
Silnik V6 z kompresorem
Zarówno S4 limuzyna jak i S4 Avant mają pod maską silnik 3.0 TFSI. Doładowywana kompresorem jednostka V6 rozwija moc 245 kW (333 KM) i od 2200 do 5900 obr./min utrzymuje stały moment obrotowy 440 Nm. Konstruktorzy Audi poprawili brzmienie tego silnika – teraz pod obciążeniem wydawany przez niego dźwięk jest jeszcze potężniejszy. Do seryjnego wyposażenia S4 należy także system Start-Stop.
Modele S4 zachwycają swoimi parametrami i osiągami. Limuzyna przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,0 sekund, a jej prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Zużycie paliwa również robi wrażenie: spala średnio 8,0 l paliwa na 100 km. W obu modelach pracuje siedmiobiegowa przekładnia S tronic, która przekazuje siły na układ napędowy quattro z samoblokującym środkowym mechanizmem różnicowym z rozdziałem momentu napędowego indywidualnie dla każdego koła. Jako opcja oferowany jest sportowy mechanizm różnicowy.
Oba modele posiadają sztywne sportowe zawieszenie S, obniżające nadwozie o 30 milimetrów. Na życzenie Audi uzupełnia je o elektroniczną regulację amortyzatorów współpracującą z systemem dynamiki jazdy Audi drive select. Poszczególne opcje tego systemu pozwalają zmienić charakterystykę samochodu ze sportowej na komfortową. Nowością w tej serii modeli jest elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. W przypadku wyboru Audi drive select dostępny jest dynamiczny układ kierowniczy.
Modele S poruszają się seryjnie na 18-calowych obręczach ze stopu metali lekkich z pięcioma ramionami i oponami 245/40. Na życzenie oferowane są koła 19-calowe z oponami 255/35. Czarne zaciski hamulców, z przodu z logo S4, dociskają okładziny do dużych, wentylowanych tarcz hamulcowych.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.