Salony dealerskie czterech pierścieni rozpoczynają zbieranie zamówień na nowe Audi A4. Można zamawiać obie wersje nadwoziowe: Limousine i Avant.
W obu tych modelach klasy średniej, marka oferuje najnowsze rozwiązania dotyczące napędu, a także szeroki wachlarz usług infotainment oraz systemów wspierających kierowcę.
Zobacz także:
Nowe Audi A4 może się pochwalić świetnymi wynikami pod względem wydajności i efektywności. Charakteryzuje się współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym zaledwie 0,23 (Avant: 0,26) i niższą nawet o 120 kg w porównaniu z poprzednikiem wagą. Wyższa wydajność to zasługa zastosowania oszczędnych silników czterocylindrowych.
W Audi A4 po raz pierwszy zamontowano wysoce wydajną jednostkę 2.0 TFSI ultra, generującą moc 140 kW (190 KM). Ten benzynowy silnik zaprojektowano zgodnie z zasadą rightsizingu i zastosowano w nim innowacyjny system spalania. Oszczędna jednostka napędowa obniża mierzone w testach NEDC spalanie A4 Limousine do 4,8 l na 100 km, a emisję CO2 do 109 g na km (Avant: 5 l; 114 g CO2).
Nowe Audi A4 i Audi A4 Avant na drogach pojawią się jesienią. Wyposażono je również w wiele nowych rozwiązań, które w tym modelu zastosowano po raz pierwszy, np. w reflektory diodowe Matrix, korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z asystentem jazdy w korkach, Audi virtual cockpit czy system nagłaśniający w formacie 3D marki Bang & Olufsen.
Ceny nowego modelu w wersji Limousine zaczynają się od 131 470 złotych. Model Avant kosztuje od 139 070 złotych.