Po raz pierwszy w historii Audi AG, na zakup samochodu tej firmy od stycznia do czerwca zdecydowało się 900 tysięcy klientów.
W porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku, sprzedaż wzrosła o 3,8 procent, sięgając blisko 902 400 wprowadzonych na rynek samochodów.
Zobacz także:
Mimo zbliżającej się zmiany kilku modeli, wskaźniki sprzedaży rosły we wszystkich regionach świata, zwłaszcza na kontynencie amerykańskim. Popyt na samochody Audi zwiększył się tam o 12,4 procent. W czerwcu globalna sprzedaż aut marki wzrosła o 1,3 procent do blisko 157 450 samochodów oddanych do rąk klientów. W pierwszym półroczu Audi zanotowało wzrost o 3,7 proc.
– Rok 2015 jest rokiem wyzwań dla Audi. Sprostaliśmy im wszystkim i stale utrzymujemy obrany przez nas kurs. Mamy świadomość, że rynki w Azji i Europie Wschodniej są bardziej wymagające. Ponadto przygotowujemy się do wymiany modelowej pojazdów istotnych pod względem sprzedaży. Stanowią one blisko 40 procent naszej sprzedaży globalnej – mówi Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG.
Nowy model A4 najpierw pojawi się w Europie. Jest on następcą najlepiej sprzedającego się samochodu Audi w czwartym kwartale. W czerwcu na rynkach europejskich zadebiutował nowy model Q7. Będzie on stopniowo wprowadzany na rynek w pozostałych regionach świata. Wdrażanie odmłodzonej wersji modelu A6 również nie dobiegło końca. Natomiast w pierwszym półroczu zanotowano wysoki wzrost sprzedaży rodziny A3, która jest obecna na rynkach całego świata. Jej sprzedaż wzrosła o 35 procent i wyniosła 195 350 egzemplarzy. Nadal wzrastał także popyt na SUV-y: Q3 (+7,5 proc., blisko 100 950 samochodów) i Q5 (+3,9 proc., około 126 200 samochodów).
Sprzedaż SUV-ów wzrosła przede wszystkim w USA. W pierwszym półroczu sprzedano o 28,5 procent więcej modeli Q3, Q5 i Q7. Biorąc pod uwagę sprzedaż wszystkich pojazdów, Stany Zjednoczone zajmują dziś czołowe miejsce w gronie dziesięciu największych rynków zbytu Audi. Do rąk klientów oddano tam 93 615 samochodów, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży o 11 procent.
Popyt na auta z czterema pierścieniami wyraźnie wzrósł także w Kanadzie (+19,6 proc., 13 463 samochodów) i Brazylii (+39,4 proc. 8 683 samochodów). Na kontynencie amerykańskim wzrost sprzedaży wynosi 12,4 procent, co oznacza, że kluczyki do swoich Audi odebrało tu blisko 127 100 klientów. W czerwcu dynamika sprzedaży Audi w tym regionie niezmiennie rosła. W USA zwiększyła się o 8,3 procent i wyniosła 18 262 egzemplarzy, z kolei w Ameryce Południowej wzrosła o 42,9 procent i wyniosła blisko 2 350 egzemplarzy.
Wyniki sprzedaży Audi w pierwszym półroczu zwiększyły się w Europie przede wszystkim za sprawą nowej generacji Audi A6 (+9,2 proc., blisko 52 400 samochodów) i A7 (+23,9 proc., blisko 6 300 samochodów). Wzrastał tu również popyt na SUV-y Q3 (+78,1 proc., blisko 12 300 samochodów). Sprzedaż wszystkich pojazdów Audi na terenie Europie Zachodniej wzrosła od początku roku o 4,1 procent i wyniosła 394 600 egzemplarzy.
W czerwcu bilans sprzedaży w tym regionie wyniósł 67 100 pojazdów, co oznacza jej wzrost o 4,9 procent. Zwiększenie wyników sprzedaży wszystkich modeli Audi zanotowano również na dużych rynkach zachodnioeuropejskich. Przede wszystkim w Hiszpanii (+10,3 proc., 25 146 samochodów), we Włoszech (+7,9 proc., 28 030 samochodów) i w Niemczech (+5,5 proc., 147 763 samochodów). Bardzo dobry czerwiec Audi zanotowało w Polsce. Klienci zarejestrowali 779 samochodów (+75,9 proc, 443). Natomiast w Rosji, w pierwszym półroczu nadal utrzymywał się negatywny trend (-32,3 proc., 12 155 samochodów).
Wyniki sprzedaży na terenie Azji Południowo- Wschodniej były bardzo zróżnicowane. W Korei Południowej popyt na samochody Audi wzrósł o 9 procent (14 560 sprzedanych aut), co sprawiło, że dziś znajduje się ona w gronie dziesięciu największych rynków zbytu Audi. Wyraźny wzrost sprzedaży nastąpił także w Australii (+17,4 proc., 11 339 samochodów). Natomiast w Japonii, gdzie sprzedaż spadła o 1,8 procent i wyniosła 15 718 samochodów, pojawił się trend negatywny, który dotknął cały region.
W Chinach sprzedaż Audi od stycznia nieznacznie wzrosła (1,9 proc., 273 853 samochodów), przy czym wstrzemięźliwość chińskich klientów w stosunku do samochodów luksusowych jest wyraźnie odczuwalna także dla Audi, wiodącego producenta aut tej klasy. W czerwcu sprzedaż Audi w Chinach sadła o 5,8 procent do poziomu 47 831 egzemplarzy.