W 2014 roku Audi po raz pierwszy w historii przekroczyło poziom 53 mld euro przychodów ze sprzedaży. Zysk operacyjny koncernu wyniósł przy tym 5 mld 150 mln euro.
Do roku 2020, Audi planuje poszerzenie palety sprzedawanych przez siebie samochodów do 60 modeli. Stąd do roku 2019, koncern przeznaczy ponad 24 mld euro na inwestycje w nowe produkty i technologie.
Zobacz także:
W roku 2015, Audi ma zamiar zatrudnić ponad 6000 nowych pracowników na całym świecie, by w ten sposób na stałe wzmocnić ekspertami strategiczną ścieżkę wzrostu. Koncern z Ingolstadt, w bieżącym roku 2015, planuje także sprzedaż jeszcze większej ilości samochodów klasy premium niż rok wcześniej.
Prognozy na rok 2015 i lata następne przedstawił podczas rocznej konferencji prasowej zorganizowanej we wtorek w siedzibie Audi AG w Ingolstadt szef marki, Rupert Stadler.
Do roku 2020, Audi planuje poszerzenie palety sprzedawanych przez siebie samochodów z 52 do 60 modeli. Na początku roku koncern z Ingolstadt przedstawił w Detroit nowe Audi Q7. SUV ten jest nawet o 325 kg lżejszy i o około 26 procent bardziej wydajny od poprzednika.
Tydzień temu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, odbyła się premiera nowego Audi Q7 e-tron quattro. To pierwsza hybryda typu plugin z silnikiem diesla i z napędem quattro. W najbliższych latach firma planuje konsekwentną elektryfikację układu napędowego w całym portfolio modelowym.
W październiku 2014, Audi RS 7 piloted driving concept pokonało całe okrążenie toru w Hockenheim, bez kierowcy, z maksymalną prędkością do 240 km/h. Na początku stycznia tego roku ustanowiło nowy rekord.
Innowacje powstają w dużej mierze z pomysłów pracowników. Dlatego w ubiegłym roku Audi, po raz kolejny, wzmocniło zespoły pracowników specjalizujących się w lekkiej konstrukcji, komunikacji i elektrycznej mobilności. Obecnie w fabrykach Audi na całym świecie pracuje ponad 80 000 ludzi. W roku 2014 liczba pracowników wzrosła o 5732 osoby. Pracownicy niemieckich fabryk przedsiębiorstwa, zgodnie z układami zbiorowymi, otrzymają premię od zysków średniej wysokości 6540 euro.
By trwale wzmocnić swą strategiczną ścieżkę wzrostu, w roku 2015, Audi zatrudni kolejnych pracowników. Wzrosną też nakłady finansowe na nowe moce przerobowe, innowacyjne rozwiązania techniczne i tworzenie atrakcyjnych samochodów. Innymi czynnikami budzącymi niepewność są znaczący wzrost intensywnych działań konkurencji na kluczowych rynkach oraz zmiany w przemyśle motoryzacyjnym prowadzące do stworzenia alternatywnych koncepcji napędu.
W zależności od ogólnej sytuacji gospodarczej, wraz z zakładanym wzrostem sprzedaży firma spodziewa się zysku operacyjnego mieszczącego się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent.