Audi zostało najbardziej utytułowaną marką tegorocznej edycji konkursu prasowego „Connected Car Award“ czasopism Auto Bild i Computer Bild.
Zdobyło cztery nagrody, zajmując pierwsze miejsca w kategoriach Nawigacja, Internet i Entertainment. Audi TT natomiast, wygrało w klasyfikacji ogólnej konkursu i zdobyło tytuł „Connected Car 2014“.
Zobacz także:
– Nagrody te, to potwierdzenie naszych sukcesów na polu connectivity. Za pomocą zaawansowanych technicznie systemów wsparcia, połączonych w sieć systemów infotainment i inteligentnej komunikacji car-to-car, tworzymy skomunikowaną rzeczywistość – mówi Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.
– Usługi Audi connect wydatnie podnoszą bezpieczeństwo, komfort jazdy i wydajność pojazdów. Nagrody takie jak te, to dowód, że nasze konsekwentnie prowadzone prace rozwojowe są słuszne. Są też dla nas bodźcem do tworzenia kolejnych pionierskich rozwiązań – dodaje Ricky Hudi, kierownik koncernowego działu rozwiązań elektrycznych i elektronicznych.
W kategorii „Nawigacja“, Audi wygrało możliwością korzystania w pojeździe z map Google Earth i Google Street View oraz szukaniem użytecznych miejsc (POI – Point-of-Interest) za pomocą poleceń głosowych. W kategorii „Internet“, zwyciężyło dzięki szybkiemu standardowi transmisji danych LTE, który koncern z Ingolstadt jako pierwszy w branży motoryzacyjnej producent zastosował w samochodach. W kategorii „Entertainment“ najwięcej czytelników głosowało na panel dotykowy MMI touch i Audi virtual cockpit.
Wręczenie nagrody „Connected Car Award“ odbędzie się w styczniu na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas.