Kompaktowe Audi A3 zostało ogłoszone najlepszym samochodem świata roku 2014. To już drugie, po wygranej Audi A6 w pierwszej edycji konkursu w roku 2005, zwycięstwo marki w prestiżowym plebiscycie World Car of the Year.
Nowe A3 jest dostępne w wersji trzydrzwiowej, Sportback, Cabriolet i Limousine. Pod maskami różnych wersji pracować mogą silniki benzynowe TFSI oraz jednostki wysokoprężne TDI.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Model A3 Sportback można kupić w także w wersji gtron, napędzanej wytwarzanym przez Audi egazem, gazem ziemnym lub benzyną. W trybie jazdy na egaz, A3 Sportback g-tron jest neutralne pod względem emisji CO2.
Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się A3 Sportback w wersji etron. Jego hybrydowy napęd typu plugin umożliwia przejechanie nawet 50 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym. Swoim klientom w Niemczech, Audi oferuje ekologiczną energię elektryczną, tzw. Energię Audi. Koncern z Ingolstadt kooperuje w tym zakresie z hamburskim dostawcą elektryczności LichtBlick SE. Energia ta jest w 100 procentach wytwarzana z odnawialnych źródeł, wyłącznie w elektrowniach wodnych Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Dzięki niej, A3 etron, jadąc w trybie jazdy elektrycznej, jest zupełnie wolne od zanieczyszczeń.
Przy okazji otrzymania wyróżnienia, Audi krótko podsumowało szesnastoletnią historię sukcesów modelu A3. Pierwsza generacja auta, z roku 1996, przyczyniła się do powstania zupełnie nowego rynkowego segmentu – samochodów kompaktowych premium. Druga, z 2003 roku, powiększyła przewagę marki, wprowadzając obok dobrze znanych wersji: trzydrzwiowej i Sportback, również wersję Cabriolet. Trzecia, najnowsza generacja A3, ma aż cztery wersje nadwozia, wzbogaciła się bowiem o model Limousine.
Wynik plebiscytu 2014 ugruntowuje pozycję Audi jako producenta z największą liczbą tytułów World Car of the Year na koncie (łącznie siedmiokrotnie). Audi uzyskało ten tytuł ponadto trzykrotnie jako World Performance Car i dwukrotnie jako World Car Design of the Year.
W World Car of the Year Awards 2014 marka wyprzedziła dwadzieścia trzy inne samochody z całego świata. Międzynarodowe jury składało się z 69 znanych dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów.