Zaledwie tydzień po ostatnim starcie mistrzowskiego Audi R18 e-tron quattro, w blokach startowych stoi już jego następca. Na amerykańskim torze wyścigowym w Sebring na Florydzie, rozpoczęły się jazdy testowe trzymanego dotychczas w głębokiej tajemnicy nowego bolidu LMP1 marki Audi.
W swoich warsztatach w Ingolstadt i w Neckarsulm, Audi Sport zbudowało od podstaw zupełnie nowy prototyp Le Mans, spełniający zorientowane na maksymalną efektywność wymogi techniczne, które obowiązywać będą w sezonie 2014.
Zobacz także:
SPORT
Prace nad nowym pojazdem podjęto już w 2012 roku. Gotowość do testów samochód osiągnął jesienią tego roku. Na torze w Sebring testuje się wszystkie prototypy Le Mans marki Audi, obecnie trwa seria testów Audi R18 e-tron quattro nowej generacji.
– Projekt wszedł właśnie w decydująca fazę. Po zbudowaniu pierwszego prototypu, naszym głównym celem są teraz jazdy testowe na najróżniejszych torach. Chodzi przede wszystkim o to, by osiągnąć dobre przebiegi, dopasować do siebie złożone systemy napędu hybrydowego i opracować całościową strategię efektywności, która nigdy dotąd nie była aż tak skomplikowana – mówi szef Audi Motorsport, Wolfgang Ullrich.
W tym roku, Audi po raz drugi z rzędu zwyciężyło w klasyfikacji marek i kierowców Mistrzostw Świata na Długich Dystansach (WEC) Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) i po raz dwunasty wygrało dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans. Jeszcze w grudniu Audi zaprezentuje szerszemu audytorium nową generację tego wyścigowego samochodu i poda do wiadomości kolejne detale jego dotyczące.