W tym roku, po raz kolejny, Audi Tradition weźmie udział w ponad 20 zlotach i imprezach poświęconych samochodom zabytkowym. Przy tym świętować będzie wiele jubileuszy.
Najważniejszy z nich, to osiemdziesiąta rocznica zdobycia przez Auto Union Typ C z Berndem Rosenmeyerem za kierownicą Mistrzostwa Europy Grand Prix.
Zobacz także:
Po dwóch latach przerwy, fani marki i starych samochodów będą znów mieli okazję podziwiania na żywo jedynego w swoim rodzaju 16-cylindrowego samochodu wyścigowego. Auto Union Typ C pojawi się na trzech imprezach w Niemczech i w Anglii.
Tradycyjne preludium do rozpoczęcia przez Audi Tradition nowego sezonu “Oldtimer tour 2016”, to wystawa samochodów zabytkowych „Techno Classica“, która odbędzie się w niemieckim Essen od 6 do 10 kwietnia. Podobnie jak w latach poprzednich, stoisko marki zlokalizowano w hali nr 7. Hasłem przewodnim czterech pierścieni podczas tej imprezy jest „rarities”, czyli prezentacja rzadko spotykanych pojazdów składających się na historię przedsiębiorstwa i marki. Znawcy z pewnością zauważą wśród nich pokazane po raz pierwszy przed 25 laty sportowe modele: Audi quattro Spyder i Audi Avus quattro.
W latach 30-tych ubiegłego wieku, tory wyścigowe Europy zdominowane były praktycznie przez dwie marki: Auto Union, ze swoim modelem „Silberpfeile” – „srebrna strzała” oraz Mercedes- Benz. W roku 1936 pojawiło się jednak Auto Union Typ C i to ono stało się wzorem dla innych samochodów wyścigowych. Za jego kierownicą siedział wtedy bardzo młody kierowca – Bernd Rosemeyer, który w czasie zaledwie jednego sezonu stał się motoryzacyjną supergwiazdą.
Zdobył trzy spośród czterech wielkich nagród zaliczanych do klasyfikacji Mistrzostw Europy. Został mistrzem kontynentu, a dodatkowo wygrał w Górskich Mistrzostwach Niemiec, pokonując kolegę z zespołu Hansa Stucka, który do tego momentu uchodził za niezwyciężonego w wyścigach górskich. Replikę jedynego w swoim rodzaju samochodu wyścigowego, Audi Tradition pokaże na Goodwood Festival of Speed (23 – 26 czerwca) w Anglii, podczas Classic Days na zamku Dyck pod Düsseldorfem (5 – 7 sierpnia) oraz na górskim wyścigu samochodów zabytkowych Shelsley Walsh Hill Climb w Anglii (16 – 17 lipca). Ten właśnie wyścig, dokładnie 80 lat temu, wygrał Hans Stuck.
Do klasyki programu imprez Audi Tradition należą też rajdy Donau Classic wokół Ingolstadt (23 – 25 czerwca) oraz Heidelberg Historic (21 – 23 lipca) odbywający się w pobliżu Neckarsulm. W rajdzie Donau Classic weźmie udział cała „armada” samochodów ze zbiorów Audi Tradition. Przewodzić im będą auta marki NSU. Wystartują m.in. modele Prinz 1000, Prinz TT oraz dwa egzemplarze Ro80.
Wokół Heidelbergu pojedzie tym razem replika bardzo rzadkiego samochodu marki Wanderer: Stromlinie. Oryginał tego pojazdu startował m.in. w roku 1939 w rajdzie Liege – Rzym – Liege, uznawanym za najtrudniejszą imprezę rajdową swoich czasów.
Wiele emocji czeka też na fanów rajdów podczas Eifel Rallye Festival w Daun (21 – 23 lipca), największej tego rodzaju imprezy w Niemczech. Audi Tradition pokaże tam prototyp Grupy S. Samochód ten stworzono na potrzeby sezonu 1987, jednak nigdy nie stanął na starcie. Podczas imprezy zobaczymy też dwa egzemplarze „latających potworów“ – Sport quattro S1. Takim właśnie bolidem, w tegorocznym międzynarodowym wyścigu górskim Roßfeld (23 – 25 września) w Berchtesgaden, pojedzie były rajdowy mistrz świata Walter Röhrl.
Dział pojazdów historycznych Audi AG zaprezentuje się także na torze motocyklowym w Hohenstein- Ernstthal, podczas imprezy ADAC Sachsenring Classic (10 do 12 czerwca). Po raz pierwszy wystawi tam świeżo odrestaurowany wyścigowy motocykl DKW UL 500 z roku 1939. Dołączy do niego 90 quattro IMSA GTO z roku 1989, jedno z najbardziej niezwykłych aut w historii Audi Motorsport.
Historyczne pojazdy spod znaku czterech pierścieni będzie można podziwiać również podczas innych imprez związanych z zabytkową motoryzacją: Bodensee Klassik (5 – 7 maja), Kitzbüheler Alpenrallye (1 – 4 czerwca), Schloss Bensberg Klassik (1 – 3 lipca), Ennstal Classic (27 – 30 czerwca), Sachsen Classic (18 – 20 sierpnia) oraz Hamburger Stadtpark Revival (3 – 4 września). Sezon zakończą giełdy modeli samochodowych, które odbędą się w Audi Forum Neckarsulm (6 listopada) i w Audi Forum Ingolstadt (27 listopada).