AUDI: SZYBSZE OD KIEROWCY WYŚCIGOWEGO

audi_r7_auto

Audi RS 7 z systemem autonomicznej jazdy ponownie poprawiło swoje dotychczasowe wyniki. Tym razem model najnowszej generacji zademonstrował swoje możliwości na kalifornijskim Sonoma Raceway, najtrudniejszym torze wyścigowym na świecie.

Technika autonomicznej jazdy już niebawem będzie gotowa do wprowadzenia na rynek. Pierwszym pojazdem z tym rozwiązaniem, które zaoferuje Audi, będzie model A8 nowej generacji.


Zobacz także:

TECHNIKA

ROZMAITOŚCI


 

– Na torze wyścigowym w Sonomie widzieliśmy, jak Audi RS 7 z systemem autonomicznej jazdy z każdym kolejnym okrążeniem zbliża się do granic swoich fizycznych możliwości z niewiarygodną precyzją. Czasy okrążeń zdobyte przez ten pojazd okazały się lepsze od czasów przejazdów kierowców sportowych. RS 7 pokonał dystans 4 050 m w 2.01,01 minuty – objaśnia Thomas Müller, odpowiedzialny w Audi za rozwój układu hamulcowego i kierowniczego oraz systemów wsparcia kierowcy.

Audi od dawna testuje system autonomicznej jazdy w coraz trudniejszych warunkach. W październiku 2014 roku Audi RS 7, zwane „Bobby“, pokonało okrążenie na torze Hockenheimring z prędkością 240 km/h. Pojazd „Robby”, który jest modelem nowszej generacji, jest lżejszy od swojego poprzednika i ma silnik o mocy 412 kW (560 KM). Samochód z systemem autonomicznej jazdy automatycznie kieruje wszystkimi funkcjami, zarówno podczas hamowania, wykonywania manewrów, czy przyspieszania.

Audi przeprowadza testy również w wymagających warunkach rzeczywistego ruchu ulicznego. Na początku 2015 roku jeden z egzemplarzy Audi A7 z systemem autonomicznej jazdy zwany „Jack”, pokonał trasę z Silicon Velley aż do Las Vegas, gdzie odbywały się wówczas targi Consumer Electronics Show (CES). Auto zostało wyposażone w liczne rozwiązania techniczne, niemal gotowe do wprowadzenia do produkcji seryjnej.

Ten sam pojazd niedługo potem trafił na niemieckie autostrady, gdzie przemieszczał się z prędkością 130 km/h. Podczas targów CES Asia, które odbyły się w Szanghaju w maju 2015, zainteresowani dziennikarze mieli niepowtarzalną okazję przejechania się tym pojazdem w regularnym ruchu ulicznym.

Intensywne prace prowadzone przez Audi, dostarczają wiedzę niezbędną do zastosowania w układach produkcji seryjnej takich rozwiązań technicznych, jak czujniki, elektroniczna obróbka danych, czy sterowanie pojazdem i jego stabilizacja.

Systemy związane z autonomiczną jazdą są symbolem bezpieczeństwa, oszczędności czasu, efektywności i komfortu. Zwiększenie bezpieczeństwa odczuwalne jest zwłaszcza w sytuacjach, kiedy kierowca jest znużony, bądź skonfrontowany z trudną sytuacją na drodze. Systemy umożliwiają również swobodniejsze zagospodarowanie czasu spędzanego w pojeździe. Ta technika, która na określony czas może przejąć zadania kierowcy, umożliwia jeszcze bardziej efektywną jazdę, zwiększa jej komfort i redukuje stres.

System autonomicznej jazdy pojawi się po raz pierwszy w luksusowych limuzynach Audi A8 następnej generacji. Będzie on mógł przejmować zadania kierowcy podczas parkowania, a także w powolnym ruchu na autostradzie do prędkości 60 km/h.