W nowy sezon sportów motorowych, Audi wkroczy z najsilniejszym i najbardziej wydajnym samochodem wyścigowym jaki dotąd powstał w fabrykach Ingolstadt i Neckarsulm.
Nowe R18 miało swoją światową premierę podczas uroczystego zakończenia sezonu Audi Sport w Training Center w Monachium.
Zobacz także:
W serii DTM cztery pierścienie stawiają na ciągłość i nie dokonują żadnych zmian w zespole kierowców. Nowe Audi R8 LMS po raz pierwszy wystartuje w całym sezonie serii GT. Natomiast chęć udziału w Audi Sport TT Cup 2016 wyraziło 125 kandydatów, choć miejsc startowych jest tylko dwadzieścia.
Audi R18 na sezon 2016 zostało radykalnie przekonstruowane. Samochód typu LMP1 startujący w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans oraz w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC, charakteryzuje się innowacyjną aerodynamiką, wyznacza nowe granice w lekkiej konstrukcji i wyposażony został w przebudowany system hybrydowy z akumulatorami litowo- jonowymi magazynującymi energię oraz w zoptymalizowany pod względem wydajności silnik TDI.
– Przedstawiając nowe Audi R18 dajemy wyraźny sygnał: w sportach motorowych Audi nie zdejmuje nogi z pedału gazu. Z pełną świadomością w Le Mans stawiamy na jednostkę TDI, ponieważ to najbardziej wydajne rozwiązanie techniczne jeśli chodzi o napęd samochodowy – mówi szef Audi Motorsport, Wolfgang Ullrich.
W pierwszym wyścigu sezonu 2016 mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC, 17 kwietnia w Silverstone (Wielka Brytania), zespół Audi Sport Team Joest wystawi dwa nowe egzemplarze Audi R18. By osiągnąć maksymalną oszczędność kosztów, Audi oraz siostrzana marka Porsche uzgodniły, że w najważniejszym wydarzeniu sezonu, 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, pojadą tylko dwa, zamiast trzech samochodów każdej z tych marek.
W serii DTM Audi stawia na kontynuację: „na pokładzie” pozostaje tych samych ośmiu kierowców, którzy byli w zespole w roku 2015. Ten zgrany team, w ostatnim sezonie, na 18 startów, 10 razy był na miejscu pierwszym. Jedyna zmiana: Adrien Tambay i Nico Müller zamieniają się miejscami w zespołach. Audi Sport ma nadzieję, że taka zamiana będzie pozytywnym bodźcem dla obu najmłodszych kierowców Audi startujących w DTM. Za przygotowanie i wystawienie ośmiu egzemplarzy Audi RS 5 DTM odpowiedzialne będą, podobnie jak wcześniej, sprawdzone teamy: Audi Sport Teams Abt Sportsline, Phoenix i Rosberg.
W serii GT zakończono dopracowywanie nowego Audi R8 LMS i rozpoczęto realizację zamówień. Z uwagi na ogromny popyt, Audi Sport customer racing sprawdza możliwości zwiększenia planowanej na sezon 2016 produkcji. Pierwotnie w planach przewidziano 45 egzemplarzy.
W sezonie 2016, Audi R8 LMS wystartuje w wyścigach na czterech kontynentach. Model zadebiutuje również w azjatyckiej serii Audi R8 LMS Cup. Najważniejszymi z punktu widzenia zespołów jeżdżących Audi i kalendarza Audi Sport customer racing, są dwa wyścigi 24-godzinne: na niemieckim torze Nürburgring i w belgijskim Spa, a także 12-godzinny wyścig w Bathurst w Australii oraz Puchar Świata FIA GT w Macau.
Podobnie jak podczas udanego, pierwszego sezonu Audi Sport TT Cup, impreza ta będzie się odbywać przy okazji wybranych wyścigów serii DTM. Liczba stałych uczestników zostaje zwiększona z 18 do 20. Ostateczna lista młodych kierowców zakwalifikowanych do Pucharu, ogłoszona zostanie 5 grudnia, na zakończenie dwudniowego kursu ewaluacyjnego w Vallelunga. Organizująca Puchar spółka- córka Audi, quattro GmbH, odebrała 125 zgłoszeń młodych kierowców 36 narodowości.
– Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że w sezonie 2016, marka Audi po raz kolejny tak mocno angażuje się w sporty motorowe. Nasze oczekiwania związane z występami nowego Audi R18 w Le Mans i w WEC są bardzo duże. W serii DTM najsilniejsze auto mieliśmy już w sezonie 2015. Na tej podstawie chcemy budować dalsze sukcesy. Podkreślić też należy, że duży popyt na nowe Audi R8 LMS cieszy nas tak samo, jak ogromne zainteresowanie młodych talentów pucharową serią Audi Sport TT Cup – podkreślił Wolfgang Ullrich.