AUDI: SIEDEM NOWYCH MODELI I REKORD SPRZEDAŻY W POLSCE

Jahrespressekonferenz 2012

Rok 2013 był dla Audi wyjątkowo udany. Sprzedaż samochodów systematycznie rosła, a na rynku pojawiło się szereg nowych modeli z A3 Limousine na czele.

Koncern rozwijał się dynamicznie, inwestując w dalszy rozwój mocy produkcyjnych, innowacyjne rozwiązania techniczne i przedstawiając nowatorskie samochody koncepcyjne. W Polsce konsekwentnie rosła sprzedaż, a premierowe samochody spotkały się z dużym zainteresowaniem.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


W 2013 roku sprzedano 1 575 500 egzemplarzy aut z czterema ringami na masce, co oznacza wzrost aż, o 8,3 procent w stosunku do roku ubiegłego. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży Audi zanotowało przede wszystkim w Azji, zwłaszcza w Chinach oraz w Stanach Zjednoczonych. Pomimo wciąż trudnej sytuacji gospodarczej na kontynencie europejskim, niektóre rynki, np. Wielka Brytania czy Polska, również notowały wzrost sprzedaży.

– Sytuacja w Europie jest wciąż trudna. Polski rynek jest jednak w dobrej kondycji. W ubiegłym roku sprzedaliśmy rekordową w naszej historii liczbę 5574 (2012: 5111) egzemplarzy nowych samochodów Audi. To o 9,1 procent więcej niż w roku 2012. Szczególną popularnością cieszyły się w Polsce SUVy – Audi Q5, Audi Q3 oraz rodzina Audi A3. Polski klient coraz bardziej świadomie wybiera samochody dające pewność bezpieczeństwa, wysoką jakości i jednocześnie sportowe osiągi. Takie właśnie jest Audi, stąd rekordowe zainteresowanie naszą marką – podsumowuje Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Polsce.

Sprzedaż modeli Audi w Polsce w 2013 r. (zmiana do 2012 r.)
– A1: 346 (+125);
– A3: 1034 (+389);
– Q3: 658 (+46);
– A4: 642 (-39 );
– A5: 496 (-43);
– TT: 25 (-5);
– Q5: 1 108 (+170);
– A6: 858 (-139);
– A7: 82 (-38);
– Q7: 216 (+18);
– A8: 101 (-27);
– R8: 8 (+6);
– Razem: 5 574 (+463);
– Udział w rynku: 1,93 proc. (1,89 proc.).

Nowe modele

Ubiegłych dwanaście miesięcy stało pod znakiem kilku ważnych dla koncernu z Ingolstadt premier. Najważniejszą z nich niewątpliwe był debiut nowego Audi A3 Limousine, które na polskim rynku pojawiło się we wrześniu. Trzeci już z kolei model linii A3 charakteryzuje się lekką konstrukcją, mocnym i efektywnym układem napędowym, wieloma rozwiązaniami z zakresu infotainment i najnowocześniejszymi systemami wsparcia kierowcy. Gama silników dostępna w nowym aucie obejmuje pięć jednostek– trzy benzynowe i dwie wysokoprężne.

W polskich salonach sprzedaży pojawił się także usportowiony wariant popularnego kompaktu segmentu premium – Audi S3 sportback, charakteryzujące się pięciodrzwiowym nadwoziem oraz jego wersja trzydrzwiowa, Audi S3. Oba samochody oferują najlepsze osiągi w swojej klasie. Wyposażone w efektywny silnik 2.0 TFSI rozwijają moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nowym Audi S3 i S3 sportback niecałe pięć sekund. Maksymalna, elektronicznie ograniczona prędkość samochodu to 250 km/h. Na 100 km silnik 2.0 TFSI z przekładnią S tronic zużywa średnio 6,9 litra paliwa na 100 km.

Kolejną ważną premierą Audi w Polsce było pojawienie się nowej wersji flagowej, luksusowej limuzyny, Audi A8. W nowej odsłonie, samochód zyskał nowe silniki – dwa benzynowe i dwa wysokoprężne, nowe systemy wsparcia kierowcy oraz został wyposażony w techniczne nowinki – innowacyjne reflektory Matrix LED, a także kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.

Kolejne, sportowe modele to: Audi RS6 Avant, RS7 Sportback i RS Q3. RS6 Avant ma moc 412 kW (560 KM) i 700 Nm momentu obrotowego (silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 3 993 cm3). Elementami seryjnymi samochodu są: pneumatyczne zawieszenie RS adaptive air suspension, zintegrowany z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select sportowy mechanizm różnicowy oraz dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie uzależnione jest od prędkości.

Audi RS7 sportback to sportowe coupé, od 0 do 100 km/h przyspieszające w zaledwie 3,9 sekundy, a którego prędkość maksymalną można opcjonalnie zwiększyć do 305 km/h (samochód wyposażono w jednostkę napędową 4.0 TFSI generującą 412 kW – 560 KM). RS Q3 to dynamiczny SUV. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – to 250 km/h. Pięciocylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 l generuje moc 228 kW (310 KM) i zużywa przy tym średnio tylko 8,8 l paliwa na 100 km. Znajdziemy w nim m.in. stały napęd na cztery koła quattro, systemy bezpieczeństwa EDS, ASR oraz ESC, wyposażone w układ zmywania oraz automatyczną regulację zasięgu reflektory ksenonowe plus zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej LED, zawieszenie sportowe RS, system Audi drive select oraz Audi parking system plus.

Rozwój sieci dealerskiej

W roku 2013 produkcję podjęła fabryka Audi w Györ na Węgrzech. Z jej taśm produkcyjnych zjeżdżać będzie 125 tys. samochodów rocznie, z nowym modelem, A3 Limousine, na czele. Rozpoczęto także prace budowlane przy wznoszeniu pierwszej fabryki Audi na kontynencie amerykańskim – w San José Chiapa w Meksyku. W nowej meksykańskiej fabryce, Audi będzie produkować następcę aktualnego modelu Audi Q5. Rozpoczęcie produkcji przewidziano na 2016 rok. W ubiegłym roku podjęto również decyzję o inwestycji w fabrykę w São José dos Pinhais w Brazylii, która począwszy od roku 2015 produkować będzie Audi A3 Limousine i Audi Q3.

W tej chwili zorganizowane struktury sprzedażowe Audi w Polsce liczą 36 salonów i punktów serwisowych. 23 z nich to salony sprzedaży wraz z serwisami (22 zbudowane wg. koncepcji stylistycznej „Hangar”, jeden wg. koncepcji „Audi Terminal”), a 13 to autoryzowane punkty serwisowe.

Nowoczesny, zbudowany w roku 2013 salon Audi w Rzeszowie – Autorud, to pierwszy w Polsce obiekt, który powstał w oparciu o koncepcję stylistyczną Audi Terminal. Audi Exclusive Corner z powodzeniem funkcjonują w 10 salonach Audi na terenie całej Polski. Klient w wydzielonym stoisku może wybierać dodatkowe pakiety stylistyczne i indywidualizujące wygląd samochodu. Obecnie wszyscy dealerzy Audi oferują swoim klientom również samochody używane. Każdy z takich samochodów przechodzi przegląd, podczas którego sprawdzanych jest aż 117 punktów kontrolnych. Audi Select: plus oferuje wiele usług dodatkowych, z atrakcyjnymi produktami finansowymi Audi Kredyt i Audi Leasing oraz ofertą ubezpieczeniową Audi Serwis Ubezpieczeniowy na czele.

Plany na 2014 rok

Audi planuje na rok 2014 zwiększenie sprzedaży swoich samochodów na polskim rynku, prezentację nowości modelowych oraz dalszą poprawę wyników jakościowych sprzedaży.

– Oprócz stałego zwiększania wolumenu sprzedaży będziemy doskonalić jej jakość, a także zwrócimy jeszcze większą uwagę na obsługę posprzedażową. Naszą ambicją jest również rozbudowa sieci sprzedaży. W najbliższych latach będą powstawały kolejne terminale. Dużą wagę przykładamy również do dalszego rozwoju programu Audi Exclusive w zakładach dealerskich – mówi Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Polsce.

Swoją polską premierę w tym roku będą miały m.in. sportowa wersja najmniejszego kompaktu Audi – model S1, sportowa, luksusowa limuzyna – Audi S8, flagowe A8 W12, nowe Audi TT, odświeżone modele A6 i A7 (S7 i RS7) oraz kolejne wersje modelowe z rodziny A3: A3 Cabriolet i sportowe S3 Limousine oraz S3 Cabriolet. Zadebiutuje też model A3 e-tron o napędzie hybrydowym.

Nadchodzących dwanaście miesięcy będzie przebiegać pod znakiem dalszego umacniania na polskim rynku pozycji napędu na cztery koła quattro.Q7, R8, A4 allroad, A6 allroad oraz wszystkie modele S i RS, dostępne są wyłącznie z takim napędem quattro. We niemal wszystkich innych, Audi oferuje go opcjonalnie.