Audi RS 4 Avant, zaprezentowane po raz pierwszy przed dwunastu laty, wprowadza na rynek trzecią generację modelu z wydajnym, wolnossącym silnikiem V8 FSI o mocy 331 kW (450 KM), z układem przeniesienia napędu dostosowanym do wysokich osiągów oraz szerokim wachlarzem systemów informacji kierowcy i infotainment.
Podobnie jak wszystkie modele RS, nowe 4 Avant jest sportowym samochodem do jazdy na co dzień – łączy w sobie doskonałe osiągi z nieograniczonymi właściwościami użytkowymi.
Osiągi nowego Audi RS 4 Avant są po prostu imponujące. Silnik 4.2 FSI generuje moc 331 kW (450 KM) przy 8 250 obr./min., a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm i jest dostępny od 4 000 do 6 000 obr./min. Wysoko obrotowy silnik V8 sprawia, że RS 4 Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 sek. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Na życzenie można ją jednak podwyższyć do 280 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 10,7 litra na 100 km (oczywiście są to dane producenta).
Tajemnica ekonomiczności tkwi w standardowo montowanej siedmiobiegowej skrzyni S tronic z długim najwyższym przełożeniem. Funkcja Launch Control, aktywowana poprzez naciśnięcie przycisku, zapewnia start przy optymalnych obrotach i minimalnym poślizgu kół. Podobnie jak we wszystkich Audi RS, również w tym modelu moc silnika przenoszona jest na wszystkie cztery koła przy pomocy stałego napędu quattro. Audi RS 4 Avant wyposażone jest w jego najnowszą wersję, w której zastosowano samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z kołem koronowym i z selektywnym rozdziałem momentu na poszczególne koła. Audi oferuje również opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozkłada siłę napędową pomiędzy koła tylnej osi.
Zawieszenie wykonano głównie z aluminium. W porównaniu z Audi A4 Avant, nadwozie obniżono o 20 mm. Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy doskonale reaguje na warunki jazdy, co zapewnia kierowcy wysoki komfort prowadzenia.
Dziewiętnastocalowe koła ze stopu metali wyposażono w opony 265/35. Opcjonalnie dostępne są także koła dwudziestocalowe. Cechą charakterystyczną systemu hamulcowego są duże, wewnętrznie wentylowane tarcze stylizowane nowatorsko na kształt fali. Każdy z przednich zacisków hamulców posiada osiem tłoków.
Na życzenie dostępne są ceramiczne tarcze przednie, wzmacniane włóknem węglowym. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy i w razie potrzeby można go całkowicie wyłączyć.
Sportowe zawieszenie plus
Standardowym elementem wyposażenia RS 4 Avant jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Opcjonalnie dostępne są: dynamiczny układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy i sportowe zawieszenie plus z systemem kontroli dynamiki jazdy DRC. Jego działanie można regulować za pośrednictwem systemu Audi drive select. Kierowca ma możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy: comfort, auto i dynamic.
Dynamiczną naturę nowego Audi RS 4 Avant wyraża również jego stylistyka. W reflektorach o kształcie klina wykorzystano technologię ksenonową plus, a do jazdy dziennej zastosowano światła diodowe, tworzące wąski pas w obrębie reflektora. Górne narożniki dużej osłony chłodnicy Singleframe są ukośnie ścięte. Maskę pojazdu dzielą wyraziste przetłoczenia, a duże wloty powietrza u dołu, nadają przedniej osłonie charakterystyczny wygląd. Diody zastosowano również w światłach tylnych.
Eleganckie wnętrze w całości utrzymane jest w czerni. Elementy dekoracyjne są standardowo wykonane z włókna węglowego, a opcjonalnie z aluminium, lakieru fortepianowego lub stali nierdzewnej. Wielofunkcyjna, spłaszczona u dołu, sportowa kierownica pokryta jest skórą. Zagłówki natomiast zintegrowane są z oparciami siedzeń sportowych S. Pojemność bagażnika – zależnie od pozycji tylnych siedzeń – wynosi od 490 do 1 430 l.
Wszystkie wyświetlacze i elementy sterowania w nowym RS 4 Avant, włączając w to montowany na życzenie multimedialny system MMI navigation plus, imponują swoim wykonaniem i ergonomią. Audi oferuje również szeroki wybór nowoczesnych systemów informacji kierowcy i infotainment. W ich skład wchodzą m.in. nagłośnienie Bang & Olufsen sound system czy Bluetooth online car phone, który zapewnia kierowcy dostęp do spersonalizowanych usług Audi.
DANE TECHNICZNE
Napęd
– wolnossący silnik V8 w technologii FSI o pojemności 4 163 cm3;
– moc: 331 kW (450 KM), 430 Nm przy momencie obrotowym od 4 000 do 6 000 obr./min.;
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4.7 sek., najwyższa prędkość dostępna opcjonalnie: 280 km/h;
– średnie zużycie paliwa: 10,7 l na 100 km;
– siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia S tronic z kontrolą startu Launch Control w standardzie;
– stały napęd quattro na wszystkie koła, centralny mechanizm różnicowy z kołem koronowym i z selektywnym rozdziałem momentu na poszczególne koła;
– opcjonalnie: sportowy mechanizm różnicowy przenoszący napęd między tylnymi kołami.
Podwozie
– efektywny elektromechaniczny układ kierowniczy, liczne elementy zawieszenia wykonane z aluminium, sztywne dostrojenie zawieszenia;
– 19-calowe koła w standardzie, koła 20-calowe opcjonalne;
– tarcze hamulcowe w stylistyce fali, opcjonalnie ceramiczne tarcze przednie, kontrola stabilizacji toru jazdy (ESC) z trybem sportowym, wyłączana w razie potrzeby;
– system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w standardzie;
– dynamiczny układ kierowniczy opcjonalnie;
– opcjonalnie: sportowe zawieszenie plus z systemem kontroli dynamiki jazdy (DRC).
Stylistyka
– elegancka stylistyka Avant z wyrazistymi, sportowymi detalami;
– reflektory ksenonowe plus z diodowymi światłami do jazdy dziennej i diodowymi światłami tylnymi.
Wnętrze i obsługa
– czarne wnętrze, elementy dekoracyjne z włókna węglowego, kierownica ze spłaszczonym od dołu wieńcem, sportowe siedzenia S ze zintegrowanymi zagłówkami;
– opcjonalnie: MMI navigation plus, Bluetooth online car phone i Bang & Olufsen sound system;
– efektywne systemy wspierające kierowcę;
– bagażnik o pojemności od 490 do 1430l.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.