Audi AG uruchomiło w Heilbronn nowy zakład Audi Böllinger Höfe. To bardzo ważny element strategii i rozwoju fabryki w Neckarsulm.
Na terenie parku przemysłowego Böllinger Höfe, w odległości ok. sześciu kilometrów od macierzystego zakładu w Neckarsulm, działalność rozpoczęło centrum logistyczne i hala produkcyjna modelu Audi R8.
Zobacz także:
Do roku 2018, inwestycje Audi na całym świecie wyniosą łącznie ponad 22 mld euro. Średnio ponad 650 mln euro rocznie z tej kwoty przeznaczone jest na zakłady na terenie Niemiec, w tym– na fabrykę w Neckarsulm.
Sześć produkowanych tu modeli w dwudziestu wariantach sprawia, że zakłady w Neckarsulm są jedną z fabryk o najbardziej złożonym procesie produkcyjnym w całym koncernie Volkswagen. Obszar nowych zakładów to 23 ha, czyli ok. jedna czwarta powierzchni oddziału w Neckarsulm.
Na terenie Audi Böllinger Höfe znajduje się m. in. nowa hala do ręcznej produkcji modelu R8. Różne etapy wytwarzania tego modelu, które w zakładach w Neckarsulm odbywały się dawniej w różnych miejscach, teraz przebiegają pod jednym dachem. Korzyści ze stworzenia szybkich, interdyscyplinarnych powiązań odniosła przede wszystkim produkcja serii próbnych, produkcja seryjna oraz służby utrzymania jakości.
Dzięki temu, zakłady w Neckarsulm wzmocniły swe kompetencje w zakresie produkcji krótkich serii. Oddana właśnie do użytku powierzchnia produkcyjna, dzięki innowacjom z dziedzin techniki i ergonomii, może być teraz wykorzystywana efektywniej i bardziej elastycznie. 25 sierpnia, zaledwie w trzy tygodnie po opuszczeniu taśmy produkcyjnej w Neckarsulm przez ostatni egzemplarz R8, rozpoczęto jego produkcję w Böllinger Höfen.
Jeszcze w marcu zaczęło funkcjonować nowe centrum logistyczne, z blisko 22,5 tys. miejscami magazynowymi. To strategiczny punkt zaopatrzenia w materiały do produkcji. Specjaliści z dziedziny logistyki przeładowują tu dziennie ok. 4,5 tys. kontenerów. Towary, które przed wybudowaniem centrum przechodziły przez pięć magazynów zewnętrznych, obecnie dystrybuowane są centralnie.
Dzięki temu zredukowano koszty transportu oraz przesunięto ruch ciężarówek z terenu miasta Heilbronn na teren parku przemysłowego. Klejonym ulepszeniem jest system śledzenia poszczególnych transportów między centrum logistycznym, a zakładami w Neckarsulm za pomocą GPS. Innowacyjne śledzenie w czasie rzeczywistym umożliwia elastyczne dopasowanie rozkładów jazdy i pozwala na optymalizację tras.
Po długiej przerwie w Heilbronn znowu będą produkowane samochody, a z tym związane są pewne miejsca pracy.