Nowe Audi R8 LMS zwyciężyło na torze Nürburgring w swoim debiucie w wyścigu 24-godzinnym. Nowy samochód wyścigowy GT3 marka zaprezentowała zaledwie przed dziesięcioma tygodniami.
Bazujące na seryjnym modelu auto stoczyło trudną, trwającą do ostatniej godziny wyścigu walkę na torze. Ostatecznie, Audi Sport Team WRT w składzie Christopher Mies, Nico Müller, Edward Sandström i Laurens Vanthoor wyprzedziło na mecie o 40 sekund zespół BMW Team Marc VDS.
Zobacz relacje:
Walka o zwycięstwo podczas maratonu w górach Eifel już dawno nie była tak emocjonująca. W ciągu 24 godzin prowadzenie zmieniało się 35 razy – rekord od 1970 roku. W zależności od kolejności pit-stopów, od połowy wyścigu w czołówce utrzymywały się Audi R8 LMS o numerze startowym „28” lub jego najmocniejszy przeciwnik. Na koniec, dzięki koncentracji kierowców i dobrej pracy zespołowej, na prowadzenie wyszedł belgijski zespół Audi i tego prowadzenia nie oddał. Team Vincenta Vosse’a miał powody do radości.
– To był weekend pełen emocji – intensywny i wykańczający nerwowo. Gratulacje dla naszych zwycięzców, których nawet pewne niewielkie nieprawidłowości nie wyprowadziły z równowagi i którzy wytrzymali presję. Cały zespół Audi Sport customer racing cieszy się, że nowe R8 LMS wypełnia naszą obietnicę – mianowicie, że jest konkurencyjnym i niezawodnym samochodem wyścigowym – mówił po zakończeniu imprezy Romolo Liebchen, kierownik Audi Sport customer racing.
Nowe GT3 od Audi w około 50 procentach bazuje na swoim seryjnym odpowiedniku, wspólnie z którym w marcu świętowało premierę na salonie samochodowym w Genewie. W 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring startowały cztery nowe Audi R8 LMS. Zeszłoroczni zwycięzcy: załoga Christopher Haase, Christian Mamerow, René Rast i Markus Winkelhock wielokrotnie obejmowała prowadzenie, jadąc samochodem z numerem „1” zespołu Audi Sport Team Phoenix.
Musiała jednak przerwać rywalizację po wypadku Christiana Mamerowa. Niemiec pozostał w szpitalu na obserwacji. Mike Rockenfeller, w siostrzanym aucie z numerem „4”, obrócił się na plamie oleju krótko przed połową wyścigu. Nadjeżdżający z tyłu kolejny pojazd trafił w niego i uszkodził Audi zbyt mocno, by móc kontynuować jazdę.
Drugi samochód zespołu Belgian Audi Club Team WRT dotarł do mety na miejscu siódmym. Wypadek i uszkodzenie pojazdu Pierre Kaffera i jego kolegów z zespołu Christera Jönsa, Nickiego Thiima i Laurensa Vanthoora w początkowej fazie wyścigu, spowodował utratę trzech okrążeń. Jednak później, notując dobre czasy okrążeń, również ten kwartet kierowców udowodnił konkurencyjność modelu Audi R8 LMS.
Wyniki wyścigu
1. Mies/Müller/Sandström/Vanthoor (Audi R8 LMS) – 156 okr.;
2. Luhr/Martin/Palttala/Westbrook (BMW) – 40,729 sek.;
3. Dumbreck/Henzler/Imperatori/Ragginger (Porsche) – 1 okr.;
4. Adorf/Catsburg/Farfus/Müller (BMW) – 1 okr.;
5. Buurman/Al Faisal/Haupt/van Lagen (Mercedes) – 1 okr.;
6. Cerruti/Edwards/Keilwitz/Laser (BMW) – 3 okr.;
7. Jöns/Kaffer/Thiim/Vanthoor (Audi R8 LMS) – 3 okr.;
8. Brück/Primat/Schmid/Seefried (Bentley) – 5 okr.;
9. Buncombe/Hoshino/Krumm/Ordonez (Nissan) – 5 okr.;
10. Heyer/Huff/Frommenwiler/Krognes (Mercedes) – 5 okr.;
11. Busch/Busch/Frankenhout (Audi R8 LMS ultra) – 7 okr.;
12. Cheng/Lee/Thong/Yoong (Audi R8 LMS ultra) – 8 okr.