Nowy Audi Q7 to samochód w segmencie SUV-ów premium. Ciężar zmniejszony o 325 kg i nisko położony środek ciężkości sprawiają, że jest bardzo zwrotny.
To – jak twierdzi producent – najbardziej przestronny model w segmencie. Chociaż jego wymiary zewnętrzne zmniejszyły się, to wnętrze oferuje teraz znacznie więcej miejsca dla pasażerów i bagażu.
Zobacz także:
SUBARU: NOWY OUTBACK BĘDZIE POSIADAŁ SYSTEM EYESIGHT
Masa własna nowego Audi Q7 to zaledwie 1995 kg (w wersji 3.0 TDI) – to najlżejszy model w tej klasie. W porównaniu do poprzednika, waży o 325 kg mniej. Dzięki lekkiej, wielomateriałowej konstrukcji karoserii i dzięki nowemu podwoziu, samochód jest wygodny, a jednocześnie charakteryzuje się typowymi dla Audi sportowymi osiągami. Inżynierom udało się w nowym Q7 znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Jednostki napędowe nowego Audi charakteryzują się dobrymi parametrami w segmencie dużych SUV-ów z napędem na cztery koła. Silnik 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM) i motor 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM), rozpędzają nowe Audi Q7 od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy (TFSI) lub w 6,3 sekundy (TDI). Wysokoprężna jednostka V6 spala średnio zaledwie 5,7 l oleju napędowego na 100 km (149 g CO2 na km).
Audi Q7 ustanawia nowe standardy w obszarze systemów infotainment, connectivity i wsparcia kierowcy. Na pokładzie znajdziemy tu zarówno Modułowy System Infotainment drugiej generacji, jak i wirtualny kokpit Audi virtual cockpit. Nowy element: MMI all- in- touch z dużym panelem dotykowym sprawia, że obsługa wszystkich systemów jest prosta.
Rozbudowane usługi Audi connect, Audi tablet dla pasażerów siedzących z tyłu oraz dwa systemy nagłaśniające oferujące dźwięk w formacie 3D, to kolejne atrakcyjne innowacje. Nowością jest także możliwość zintegrowania smartfona z Google Android Auto i z Apple CarPlay. Nowe systemy wsparcia kierowcy oferują takie rozwiązania jak adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z asystentem jazdy w korkach.
Audi Q7 etron quattro, które na rynku pojawi się za jakiś czas, będzie pierwszą w ofercie czterech pierścieni hybrydą typu plug-in z silnikiem wysokoprężnym. Dysponujące mocą systemową 275 kW (373 KM) i systemowym momentem obrotowym rzędu 700 Nm, będzie zarazem pierwszą w segmencie SUV-ów premium dieslowską hybrydą typu plug-in z napędem na cztery koła quattro. Spalanie wyniesie zaledwie 1,7 litra oleju napędowego na 100 km (mniej niż 50 g CO2 na km), a jedno pełne ładowanie akumulatora wystarczy by pokonać odcinek 56 km.