Nowe Audi RS 4 Avant udanie łączy imponujące osiągi z przydatnością w codziennym użytkowaniu. Samochód zadebiutował podczas tegorocznego salonu samochodowego IAA we Frankfurcie.
Tymczasem już obecnie można go zamawiać w polskich salonach czterech pierścieni. Ceny nowego modelu zaczynają się od 401 300 złotych (wersja podstawowa).
Zobacz także:
Zbudowany od nowa silnik 2.9 TFSI montowany w Audi RS 4 Avant to jednostka V6 biturbo. W przedziale od 1900 do 5000 obr./min. osiąga potężny moment obrotowy rzędu 600 Nm – o 170 Nm więcej niż we wcześniejszej wersji tego modelu.
Moc 331 kW (450 KM) – 155,5 KM na litr pojemności – rozpędza RS 4 Avant od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy, o 0,6 sekundy szybciej niż poprzednika. Pakiet dynamiczny RS podnosi ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną z 250 do 280 km/h.
Wg. norm nowego europejskiego cyklu spalania, pojazd zużywa 8,8 litra benzyny na 100 km, co przekłada się na emisję 199- 200 gram CO2 na kilometr. Spalanie jest aż o 17 proc. niższe niż w poprzednim modelu.
Montując w nowym RS 4 Avant jednostkę napędową 2.9 TFSI V6 biturbo, Audi Sport kontynuuje legendę pierwszej generacji tego modelu. Pierwsze RS 4, które na drogi wyjechało w roku 1999, również było wyposażone w V6 biturbo – pierwszy wysoce doładowany silnik biturbo od producenta.
Jego moc wynosiła 280 kW (380 KM) – 141 KM na litr pojemności. Pierwsze RS 4 Avant od 0 do 100 km/h rozpędzało się w 4,9 sekundy. Ogromny popyt na ten sportowy model, skłonił koncern z Ingolstadt do podwojenia pierwotnie planowanej do produkcji liczby egzemplarzy. W sumie wyprodukowano 6030 sztuk pierwszej generacji RS 4.