Na polskim rynku debiutuje trzecia generacja Audi TT Roadster. Pierwsze wcielenie tego kompaktowego, sportowego samochodu ze składanym, tkaninowym dachem pojawiło się na rynku w roku 1999, a w roku 2007 r. zadebiutował jego następca.
Nowe Audi TT Roadster oraz TTS Roadster to ikony sportowego stylu. Po raz pierwszy pokazane zostały w ubiegłym roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu.
Zobacz także:
NOWE AUDI TT ROADSTER I TTS ROADSTER
Najnowsze Audi TT Roadster można już zamawiać w polskich salonach Audi. Czysto sportowy charakter tego samochodu ujawnia się tuż po zajęciu miejsca za jego kierownicą. W momencie otwarcia drzwi ożywia się Audi virtual cockpit – cyfrowa tablica rozdzielcza.
Jej innowacyjność polega na tym, że wszystkie wyświetlane na niej informacje, począwszy od opcjonalnej mapy nawigacji aż po duży, centralnie umiejscowiony obrotomierz w wersji TTS Roadster, to wysokiej jakości obraz wyświetlany na cyfrowym ekranie. Innowacyjna jest też koncepcja obsługi MMI, dająca możliwość swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania głosowego.
Nowe Audi TT Roadster to prawdziwa maszyna do jazdy – mocna, wydajna i konsekwentna. Prowadzi się je bardzo sportowo. Dzięki precyzyjnie działającemu, progresywnemu wspomaganiu układu kierowniczego o bezpośrednim przełożeniu, samochód spontanicznie wchodzi w zakręty.
Nowo zaprojektowany stały napęd na cztery koła quattro daje wiele radości z jazdy i stabilizuje auto. Elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, w które wyposażono ten model, zależnie od sytuacji na drodze, właściwości nawierzchni i typu kierowcy, optymalnie rozdziela momenty napędowe między przednią i tylną oś.
Audi TT Roadster z jednostką napędową 2.0 TDI oznaczono jako „ultra“. Zużycie paliwa tego silnika to jedynie 4,3 litra oleju napędowego na 100 km. Z kolei poziom emisji dwutlenku węgla, to 114 g na km. To nowy rekord w segmencie aut sportowych.
Cena wyjściowa Roadstera w wersji z silnikiem 2.0 TFSI i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów to 173 840 złotych. Już w tym wariancie znajdziemy rozbudowany pakiet bezpieczeństwa, reflektory ksenonowe plus, system Audi active lane assist czy funkcję Start-Stop. Samochód standardowo wyposażony jest także we wspomniany Audi virtual cocpit, MMI radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami oraz pięcioramienne, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.
AUDI TT W SKRÓCIE
– dwumiejscowy roadster: długość 4,18 m, rozstaw osi 2,51 m, krótkie zwisy, masa wł. od 1320 kg, pojemność bagażnika 280 l;
– na życzenie dostępne są reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix;
– karoseria wykonana zgodnie z założeniami Audi Space Frame (ASF);
– w standardzie lekki akustyczny dach tkaninowy z napędem elektrycznym;
– nowa paleta kolorów i materiałów;
– nowo zaprojektowane sportowe fotele;
– obsługa klimatyzacji w nawiewach;
– cyfrowy Audi virtual cockpit;
– nawigacja MMI Navigation plus, system Audi connect;
– dwa silniki czterocylindrowe o mocy od 135 kW (184 KM) do 169 kW (230 KM);
– sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic (dostępna z silnikiem benzynowym);
– stały napęd quattro (dla wersji z silnikiem TFSI);
– czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej;
– progresywne wspomaganie układu kierowniczego;
– na życzenie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride;
– odłączany system stabilizacji toru jazdy ESC;
– opcjonalnie dostępne obręcze do średnicy 20 cali.