Dynamika i wydajność: obie te cechy charakteryzują nowe Audi TT. W porównaniu do wersji poprzedniej, osiągi tego kompaktowego samochodu sportowego zwiększono nawet o 14 procent, a równocześnie o 11 procent obniżono emisję gazów cieplarnianych.
Jak podaje koncern Audi w nowym bilansie środowiskowym trzeciej generacji modelu TT, każdy jego egzemplarz, w ciągu całego cyklu życia, emituje dzięki temu o ok. 5,5 tony mniej gazów cieplarnianych.Nie tylko dwutlenku węgla, ale także m. in. metanu, tlenku azotu i zawierających fluor związków organicznych.
Zobacz także:
JAGUAR: PREZENTACJA NOWEGO XE JUŻ WE WRZEŚNIU
– Naszym celem, biorąc pod uwagę każdy z produkowanych przez koncern modeli, jest znaczna redukcja emisji szkodliwych substancji, w porównaniu do wcześniejszych wersji modelowych. Chodzi przy tym nie tylko o spaliny emitowane przez samochody. Koncentrujemy się na całokształcie łańcucha produkcji i na procesach związanych z mobilnością – mówi Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.
Na pozytywny bilans środowiskowy nowego Audi TT ma wpływ szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych, w tym zastosowanie lekkiej konstrukcji. Dzięki inteligentnej kombinacji materiałów, inżynierom Audi po raz drugi z rzędu udało się znacznie obniżyć ciężar własny pojazdu. Przy wprowadzaniu drugiej generacji tego modelu w roku 2006, wagę zmniejszono nawet o 90 kilogramów. Najnowsze Audi TT z silnikiem 2.0 TFSI waży już tylko 1230 kg, czyli o ok. 50 kg mniej niż przedstawiciel poprzedniej generacji.
Redukcja ciężaru i inteligentne rozwiązania w zakresie lekkiej konstrukcji, mają także wpływ na proces produkcyjny pojazdu. Emisję gazów cieplarnianych w całym procesie obniżono o blisko dziewięć procent, czyli o 800 kg. To wynik dający najwięcej korzyści samemu klientowi. Już od pierwszego przejechanego kilometra, nowa generacja Audi TT zapewnia lepszy bilans środowiskowy niż generacja poprzednia.