U polskich dealerów marki z Ingolstadt można już zamawiać sportowe Audi S3 Limousine ze standardowo montowanym napędem na cztery koła quattro. To samochód charakteryzujący się ogromną mocą i wysoką efektywnością.
Wyposażony w mocny silnik 2.0 TFSI, dostępny jest w dwóch wersjach: z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i z przekładnią automatyczną S tronic.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Jednostka napędowa 2.0 TFSI, którą zamontowano w nowym Audi S3 Limousine, generuje moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. W czterocylindrowym silniku zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne związane z efektywnością – podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i system zarządzania temperaturą z modułem zaworów suwakowo-obrotowych. W układzie napędowym quattro, w który standardowo wyposaża się S3 Limousine, szybko reagujące sprzęgło płytkowe rozdziela siły napędowe pomiędzy przednią i tylną oś.
Audi S3 Limousine z przekładnią automatyczną S tronic ma świetne osiągi: rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 sekundy. Zużywa przy tym średnio odpowiednio 6,9 lub 7,0 l. paliwa na 100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Zastosowane tu usportowione zawieszenie sprawia, że karoserię Audi S3 Limousine osadzono o 25 mm niżej niż w konwencjonalnym modelu. Za 18-calowymi kołami, w które pojazd wyposaża się seryjnie, pracują olbrzymie hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 340 mm. Progresywne wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym różnicuje przełożenie na pośrednie przy środkowym położeniu kierownicy i bardziej bezpośrednie przy dużym skręcie kół. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego, a elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride dostępny jest opcjonalnie.
Topowa wersja S3 Limousine charakteryzuje się także zmodyfikowanym wyglądem zderzaków, osłony chłodnicy Singleframe, wlotów powietrza, obudowy lusterek bocznych, progów i tylnego spojlera. W strefie dyfuzora znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, zaopatrzone w chromowane osłony. We wnętrzu Audi S3 Limousine znajdziemy sportowe siedzenia (opcjonalnie fotele sportowe S), wskaźniki instrumentów z szarymi tarczami, a także czarne, trójwymiarowe listwy dekoracyjne.
Cena nowego modelu w wersji z manualną skrzynią biegów to 169 570 złotych, a w wersji z automatyczną przekładnią S tronic – 178 370 złotych.