Nowe Audi Q2 to allrounder, przydatny zarówno w wielkim mieście, jak też podczas jazdy po nieutwardzonych drogach, charakteryzujący się miłą dla oka stylistyką. Jest wyposażony w wiele najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, w tym systemy wspomagające, asystujące i multimedialne, zapewniające wygodę i podnoszące bezpieczeństwo.
Zobacz także:
Niski dach i wysoko przebiegająca linia okien przywodzą na myśl stylistykę coupé. Detale, na które warto zwrócić uwagę, to reflektory w kształcie klinów, wysoko umieszczona, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe i duże wloty powietrza. Długi spoiler na brzegu dachu oraz dyfuzor wyglądający niczym terenowa osłona podwozia, tworzą dynamiczny obraz tyłu pojazdu.
Kryje się w nim duża przestrzeń bagażowa, oferująca sporo miejsca dla sprzętu sportowego i sporych zakupów. Pokrywa bagażnika na życzenie otwiera się i zamyka elektrycznie. Praktyczne rozwiązanie: tunel w oparciu tylnych siedzeń pozwala na przewożenie nart lub innych długich elementów. Stylistyka jest pochodną funkcjonalności. Kierowca w swoim fotelu siedzi niczym w sportowym aucie, ma jednak świetną, typową dla SUV-ów widoczność.
Systemy connectivity i infotainment w nowym Audi to rozwiązania przeniesione z klasy luksusowych limuzyn. Za pomocą opcjonalnego touchpada, kierowca może pisać oraz powiększać i pomniejszać mapy, a pasażerowie za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi mogą – używając własnych smartfonów czy tabletów – surfować po internecie i korzystać ze streamingu.
Obrazy prędkościomierza i obrotomierza wyświetlane są na ekranie opcjonalnego systemu Audi virtual cockpit, którego 12,3-calowy wyświetlacz ma możliwość pokazywania bogatych w detale, doskonałych grafik. Wyświetlacz danych na szybie – head up display – wyświetla w polu widzenia kierowcy najważniejsze informacje, w tym wskazówki nawigacji oraz prędkość.
To jednak nie wszystko. Na życzenie, na monitorze systemu infotainment pokazują się także usługi Audi online: informacje o parkingach, ceny paliwa i aktualne wiadomości ze świata. W ten sam sposób na pokładzie korzystać też można z Twitter’a i z wybranej zawartości smartfonów. Darmowa aplikacja umożliwia streaming mediów oraz przeniesienie kalendarza ze smartfona, wprost na monitor w samochodzie. Wsparcie w krytycznych sytuacjach zapewnia standardowy asystent awaryjnego hamowania.
Wyposażone w systemy wsparcia, samoczynnie utrzymuje odstęp od jadącego przed nim pojazdu, w spowolnionym ruchu, przy prędkości do 65 km/h, przejmuje na krótko kierowanie autem, monitoruje martwy punkt, rozpoznaje znaki drogowe i pomaga pozostać na obranym pasie ruchu przy prędkości powyżej 60 km/h. Jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia asystenta utrzymania toru jazdy, asystent awaryjnego hamowania w nagłych wypadkach samoczynnie zatrzyma Audi Q2.
SUV o długości 4,19 m wjeżdża też samodzielnie na miejsca parkingowe, ułożone zarówno prostopadle, jak i równoległe do kierunku jazdy. Asystent przejmuje także funkcję wyjeżdżania z miejsc parkingowych. Przy tych manewrach, ingerencja kierującego ogranicza się do włączania właściwych biegów, dodawania gazu i hamowania.
Dzięki krótkim zwisom i prawie 15 centymetrowemu prześwitowi, Audi Q2 bez wysiłku pokonuje wzniesienia. Konieczną trakcję i odpowiednią przyczepność zapewnia stały napęd na cztery koła – standardowy w wariancie z topową, wysokoprężną jednostką napędową, która może zostać zestawiona z nowo zaprojektowaną, siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Dwusprzęgłowa przekładnia szybko wybiera biegi. Kto woli je samodzielnie przełączać, ucieszy się z precyzyjnie pracującej, manualnej skrzyni biegów.
Dla modelu Q2, Audi oferuje pięć silników – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne o mocy od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM):
– 1.0 TFSI: 85 kW (116 KM), moment obrotowy 200 Nm w przedziale od 2000 do 3500 obr./min.;
– 1.4 TFSI: 110 kW (150 KM), 250 Nm od 1500 do 3500 obr./min.;
– 1.6 TDI: 85 kW (116 KM), 250 Nm od 1500 do 3200 obr./min.;
– 2.0 TDI: 110 kW (150 KM), 340 Nm od 1750 do 3000 obr./min;
– 2.0 TDI: 140 kW (190 KM), 400 Nm od 1900 do 3300 obr./min.;
– 1.4 TFSI z układem odłączanych na życzenie cylindrów COD;
– sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów lub siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic (w standardzie lub opcji, w zależności od silnika) opcji;
– napęd na cztery koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym (j.w).
Elementy wyposażenia standardowego lub opcjonalnego:
– progresywny układ kierowniczy, czterowahaczowa oś tylna w wariantach z napędem na quattro;
– opcjonalny system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, na życzenie zawieszenie z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji;
– odłączany dwustopniowo elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła i trybem offroad;
– system ochrony pre sense front z funkcją rozpoznawania pieszych; – korzystający z radaru adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości adaptive cruise control z funkcją Stop&Go, asystent jazdy w korkach;
– dwanaście kolorów lakieru;
– reflektory diodowe i diodowe światła tylne;
– bagażnik o pojemności 405 litrów, maksymalnie 1050 litrów;
– monitor MMI w standardzie, opcjonalnie dostępne Audi virtual cockpit oraz wyświetlacz danych na szybie – head up display;
– pole dotykowe MMI touch z funkcją haptycznej reakcji zwrotnej, sterowanie przy pomocy głosu;
– nawigacja MMI Navigation plus z 8,3-calowym monitorem;
– punkt dostępu Wi-Fi hotspot; – aplikacja Audi smartphone interface dla systemów operacyjnych Android lub iOS.