Audi wprowadza ustandaryzowaną nomenklaturę oznaczeń mocy w pełnej gamie modeli oferowanych na całym świecie. Nazwy serii modelowych – od Audi A1 do Audi Q7 – pozostają bez zmian.
Jednak w ich ramach, kombinacja dwóch cyfr zastąpi stosowane dotychczas różne oznaczenia poszczególnych typów.
Zobacz także:
Nowe oznaczenia wskazują konkretną moc jednostki napędowej i odnoszą się zarówno do samochodów z silnikami spalinowymi jak i do modeli typu e-tron z napędem hybrydowym i czysto elektrycznym.
Wartością, do której odnoszą się nowe oznaczenia, jest moc poszczególnych modeli podawana w kilowatach (kW). W ten sposób producent wprowadza dodatkową klasyfikację modeli, ze względu na różne poziomy wydajności. Każdy z tych poziomów identyfikowany będzie przez kombinację dwóch cyfr.
Dla przykładu: cyfra “30” pojawi się na tyle wszystkich modeli mających moc od 81 do 96 kW. Cyfra “45” przypisana będzie mocy od 169 do 185 kW. Modele najwyższej mocy – powyżej 400 kW – identyfikowane będą cyfrą “70”. Za każdym razem, oznaczeniu cyfrowemu towarzyszyć będzie oznaczenie typu silnika – TFSI, TDI, g-tron i e-tron.
Oznaczenia cyfrowe wskazujące na poziomy wydajności modeli wzrastać będą w przedziałach co pięć, i reprezentować będą ustaloną hierarchię mocy jednostek napędowych w ramach poszczególnych serii modelowych i w odniesieniu do ogólnego podziału modelowego marki Audi. Zatem według nowej nomenklatury, w przyszłości gama modelowa sięgać będzie od Audi Q2 30 TFSI o mocy 85 kW, do Q7 50 TDI o mocy 200 kW.
Szczególne miejsce w ofercie Audi zarezerwowano dla najbardziej rozbudowanych wersji samochodów najwyższych mocy – modeli typu S, RS oraz R8. One, że względu na swą wyjątkową pozycję w portfolio czterech pierścieni, pozostaną przy swych klasycznych nazwach.
– Z racji tego, że alternatywne techniki napędu stają się dla naszej marki coraz bardziej istotne, znaczenie pojemności silnika jako wyznacznika wydajności, ma dla naszych klientów coraz mniejsze znaczenie. Pewna jasność i strukturalna logika oznaczania mocy, pozwoli nam teraz na rozróżnianie poszczególnych poziomów wydajności – wyjaśnia Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG.
Zmiany rozpoczną się już jesienią 2017, wraz z wejściem do sprzedaży nowego Audi A8. Pierwszym z dwóch oznaczanych według nowej nomenklatury modeli, będzie ten wyposażony w silnik 3.0 TDI o mocy 210 kW. Jego nowa nazwa to A8 50 TDI. Kolejną będzie wersja z jednostką napędową 3.0 TFSI 250 kW – od jesieni A8 55 TFSI.
W nadchodzących miesiącach, wszystkie serie modelowe Audi wchodzące na rynek, z chwilą pojawienia się w sprzedaży otrzymają nowe oznaczenia wydajności. Oznaczenia pozostałych serii modelowych znajdujących się obecnie w ofercie, zmienione będą latem roku 2018, w ramach wymiany roku modelowego.