Audi dokonało głębokiej modernizacji rodziny klasy business czyli A6. Nowe silniki, skrzynie biegów, reflektory i nowy system infotainment sprawiają, że obie wersje modelu: Limousine i Avant, są teraz jeszcze mocniejsze, bardziej wydajne, jeszcze bardziej wyrafinowane i atrakcyjne.
Dodatkowo, wszechstronną wersję A6 allroad quattro oraz modele sportowe S6, S6 Avant i RS 6 Avant również wyposażono w szereg nowości.
Zobacz także:
NISSAN: NOWY 370Z NISMO Z ROZWIĄZANIAMI Z GT-R NISMO
Ostre rysy, wyraźnie podkreślone linie poziome, atletycznie napięte powierzchnie – stylistyka modeli A6 to precyzja i sportowa elegancja. Detale niektórych elementów podkreślono jeszcze mocniej. Zmiany te dotyczą przede wszystkim pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, reflektorów, zderzaków, wlotów powietrza, progów, tylnych świateł i końcówek rur wydechowych. Na życzenie, Audi wyposaża ten model w reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix LED, zintegrowane z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.
Dzięki inteligentnej koncepcji budowy kompozytowej karoseria jest bardzo sztywna, a przez to wysoce bezpieczna. Liczne elementy z aluminium i stali tłoczonej na gorąco tworzą szkielet zbudowany konsekwentnie wg. koncepcji lekkiej konstrukcji. Waga nowego Audi A6 1.8 TFSI to 1535 kg. Karoseria doskonale tłumi drgania, a poziom hałasu dobiegającego do uszu kierowcy i pasażerów jest bardzo niski.
Muskularny wygląd zewnętrzny samochodu ma swoje bezpośrednie odbicie w stylistyce wnętrza. Wszystkie detale charakteryzują się najwyższą jakością, tak dobrze znaną każdemu miłośnikowi marki Audi. Eleganckie kolory i starannie dobrane materiały podkreślają wysmakowaną aurę otaczającą ten model. Pakiet Audi design selection, oferujący niespotykane nigdzie indziej kolory wnętrza: szary Flint (A6) i czerwony Arras (S6), skierowany jest do szczególnie wymagających klientów.
Przednie fotele mają opcjonalne funkcje wentylacji i masażu. Ich obsługa jest bardzo prosta. System MMI Radio i komfortowa, automatyczna klimatyzacja, to elementy wyposażenia seryjnego. Bagażnik Audi A6 Avant ma pojemność od 565 do 1680 litrów i wiele praktycznych rozwiązań. Opcjonalna, sterowana czujnikiem, automatyczna pokrywa bagażnika oraz elektrycznie odsuwana roleta sprawiają, że pakowanie samochodu jest teraz jeszcze łatwiejsze.
Paleta nowych modeli rodziny A6 nie ma teraz sobie równych również w dziedzinie systemów infotainment, których najbardziej rozbudowaną wersją jest nawigacja MMI Navigation plus z MMI touch. Zaawansowany system z elektrycznie wysuwanym 8-calowym monitorem wykorzystuje nową platformę techniczną – szybki procesor graficzny Tegra 30 produkcji partnera Audi, firmy Nvidia. Audi connect przekazuje dane za pomocą standardu szybkiej transmisji danych LTE i umożliwia korzystanie w pojeździe ze zindywidualizowanych usług online, w tym nowych aplikacji Media Streaming.
Oferta systemów wsparcia kierowcy jest również atrakcyjna. Jej ukoronowanie to tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, dzięki pomiarom radarowym zwiększający bezpieczeństwo tego manewru oraz aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, zapobiegający przypadkowemu zjechaniu z toru jazdy, współpracują ze sobą ściśle.
Asystent jazdy nocą ma teraz jeszcze więcej funkcji, a system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic to obecnie element wyposażenia seryjnego. Ważne informacje mogą pojawić się na przedniej szybie, w zasięgu wzroku kierowcy, dzięki opcjonalnemu wyświetlaczowi danych na szybę.
Gruntownie zmodernizowana paleta silników
W nowym modelu A6 i w A6 Avant, oferta obejmuje trzy silniki TFSI o mocy od 140 kW (190 KM) do 245 kW (333 KM) oraz pięć jednostek TDI, których moc sięga od 110 kW (150 KM) do 240 kW (326 KM). Wszystkie spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6, a ich współczynnik emisji CO2 obniżyły się o 22 procent. Najbardziej wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne określa się w Audi mianem „ultra“. Jednostka 1.8 TFSI ultra w połączeniu z całkowicie nową automatyczną skrzynią biegów S tronic, na 100 km zużywa średnio 5,7 litra paliwa (133 g CO2 na km). Natomiast silnik 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 KM) charakteryzuje się wyjątkowo niskim spalaniem, rzędu 4,2 litra paliwa na 100 km (109 g CO2 na km).
Najbardziej zaawansowaną jednostkę benzynową – 3.0 TFSI, gruntownie przebudowano. Konstruktorzy silników ulepszyli też szereg aspektów związanych z pracą i użytkowaniem jednostki wysokoprężnej 3.0 TDI clean diesel, w obu jej wersjach – zarówno tej o mocy 160 kW (218 KM), jak i w wersji silniejszej: 200 KW (272 KM). 3.0 TDI clean diesel biturbo ma moc 235 kW (320 KM). Jego wzmocniona wersja, 240 kW (326 KM), dzięki funkcji dodatkowego przyspieszenia (boost) może osiągnąć moc nawet do 255 kW (346 KM). Silnik ten napędza wprowadzone na rynek specjalnie z okazji 25. rocznicy powstania techniki TDI modele specjalnej serii A6 3.0 TDI competition i A6 Avant 3.0 TDI competition.
Wysokiej mocy jednostki wysokoprężne współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Wszystkie inne – z nowo zaprojektowaną, wyjątkowo lekką i charakteryzującą się niskim tarciem manualną przekładnią sześciobiegową lub siedmiostopniową, automatyczną skrzynią S tronic. W wariantach z napędem na przednią oś, dwusprzęgłowa, zaprojektowana od podstaw automatyczna skrzynia, zastąpiła przekładnię multitronic. Stały napęd na cztery koła quattro w modelach o mocy powyżej 200 kW (272 km) można wyposażyć w sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment napędowy na koła osi tylnej.
Podwozie z zaawansowanym technicznie zawieszeniem łączy duży komfort i sportową charakterystykę. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select to element wyposażenia seryjnego. Na życzenie Audi montuje jedno z dwóch podwozi sportowych i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W modelu A6 Avant 2.0 TDI ultra o mocy 140 kW (190 KM), sprężyny zawieszenia wykonano z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (GRP). To innowacja Audi, która pozwoliła zmniejszyć wagę samochodu ok. 4,4 kg, obniżyć zużycie paliwa oraz zwiększyć precyzję jazdy i komfort drgań. Koła mają średnicę od 17 do 20 cali.
Nowe Audi A6 allroad quattro
W nowym Audi A6 allroad quattro, opartym na A6 Avant, karoserię zawieszono wyżej. Wykończenia ze stali szlachetnej zdobią dolne partie przodu i tyłu pojazdu. Stylistyka auta jest masywna i atletyczna, pręty wzmacniające w osłonie chłodnicy Singleframe osadzono pionowo. W ofercie dla tego modelu znajdziemy cztery wersje silnika V6 o pojemności trzech litrów – jednostkę benzynową 3.0 TFSI oraz trzy warianty motoru 3.0 TDI. Zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension to element wyposażenia seryjnego.
Nowe modele S6, S6 Avant i RS 6 Avant
Nowe Audi S6 i S6 Avant są sportowymi samochodami codziennego użytku. 4.0 TFSI – silnik V8 z doładowaniem biturbo, rozpędza tę limuzynę o mocy 331 kW (450 KM) w 4,4 sekundy od 0 do 100 km/h. W modelu S6 Avant sprint ten trwa 4,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 9,2 litra w przypadku limuzyny i 9,4 litra na 100 km, a w przypadku modelu Avant (214 g lub 219 g CO2 na km). Tak wysoka wydajność jednostki napędowej, to w dużej mierze zasługa systemu cylindrów odłączanych na żądanie cylinder on demand (COD), który przy częściowym obciążeniu silnika odłącza cztery z ośmiu cylindrów.
Do wyposażenia seryjnego nowego Audi S6 i S6 Avant należy stały napęd na cztery koła quattro i sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport sprawiające, że karoseria zawieszona jest o 20 mm niżej. Lakierowane zaciski hamulcowe w matowej czerni, obejmują tarcze hamulcowe zamontowane za 19-calowymi kołami.
Topową wersją nowej rodziny A6 jest Audi RS 6 Avant. To super wyczynowy pojazd przeznaczony do codziennego użytku i do aktywnego spędzania wolnego czasu. Do „setki” przyspiesza w 3,9 sekundy, a na życzenie klienta jego prędkość maksymalna jest „podkręcona” do 305 km/h. Silnik 4.0 TFSI ma moc 412 kW (560 KM), zadowala się przy tym średnio 9,6 litrami paliwa na 100 km (223 g CO2 na km). Także tu, wysoka efektywność to w dużej mierze zasługa systemu COD.
Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic przenosi siły napędowe wytwarzane przez silnik V8 biturbo. Seryjnie montowany układ napędowy quattro wykorzystuje międzyosiowy mechanizm różnicowy o wysokim współczynniku blokowania. Zawieszenie RS adaptive air suspension obniża karoserię o 20 mm. Alternatywnie, Audi dostarcza sztywne zawieszenie sportowe RS plus z funkcją Dynamic Ride Control (DRC). Duże tarcze hamulcowe utrzymane są w pozwalającej obniżyć ciężar stylistyce wave. Koła mają średnicę 20 cali. Na życzenie dostępne są koła 21-calowe.