Premiera nowego Audi A5 Cabriolet symbolicznie zamyka wprowadzenie na rynek nowej generacji rodziny A5. Jazdą nowym modelem klasy średniej cieszyć się mogą maksymalnie cztery osoby.
Akustyczny dach otwiera się i zamyka elektrycznie, gdy samochód porusza się z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h. Nowy, sześciocylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 354 KM i momencie obrotowym 500 Nm montowany w nowym S5 Cabriolet, gwarantuje doskonałe osiągi.
Zobacz także:
Przy projektowaniu nowego Audi A5 Cabriolet, inspirowano się smukłą linią wersji Coupé. Tylna szyba jest teraz bardziej płaska i podkreśla sportowy wygląd, podobnie jak krótkie zwisy i długa, zachodząca na boki maska silnika z przetłoczeniem typu „power dome”. Nowe A5 Cabriolet ma 4673 mm długości, jest zatem o 47 mm dłuższe niż poprzednik.
Klasyczny, składany dach materiałowy skutecznie tłumi hałasy dochodzące z zewnątrz. Nowy, wygodny sposób otwierania, ułatwia jego obsługę: teraz wystarczy krótkie pociągniecie przełącznika, by automatyczny dach w 15 sekund się otworzył lub w 18 sekund zamknął. Operacji tych można dokonywać również podczas jazdy, o ile pojazd nie przekroczy prędkości 50 km/h.
Front pojazdu zdominowany jest przez trójwymiarową, szerszą i bardziej płaską niż poprzednio osłonę chłodnicy Singleframe. Szczególnej elegancji nadaje modelowi A5 Cabriolet falista linia ramion – element kreujący styl całej rodziny A5. Charakterystycznie wypukłe przetłoczenia błotników nad wnękami kół, akcentują genotyp quattro tego pojazdu. Poziome linie z tyłu samochodu podkreślają szerokość nowego auta, choć jest ono minimalnie węższe niż poprzednik.
Trzecią lampę świateł stop wkomponowano w listwę obiegającą pokrywę złożonego dachu. Diodowe światła tylne i opcjonalne reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania z przodu i z tyłu, zwłaszcza w nocy są znakomicie widoczne.
Podwozie i karoseria
Szeroki rozstaw kół i stosunkowo duży rozstaw osi (2765 mm), to jeden z podstawowych warunków sportowego zestrojenia podwozia. Rozstaw kół z przodu to 1587, a z tyłu 1568 milimetrów. Oś przednia, to ulepszona konstrukcja pięciowahaczowa. Z tyłu, konstrukcja pięciowahaczowa zastąpiła oś z wahaczami trapezowymi, znaną z poprzedniego modelu.
Adaptacyjne amortyzatory dostępne są opcjonalnie. Ich funkcjonowanie powiązane jest z pracą systemu wyboru dynamiki jazdy drive select, będącego elementem wyposażenia standardowego. System ten pozwala kierowcy wybrać styl jazdy: dynamiczny lub komfortowy. Nowy, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy świetnie reaguje na zmienność nawierzchni. Opcjonalnie dostępny, dynamiczny układ kierowniczy, zmienia swoje przełożenie zależnie od prędkości i kąta skrętu kierownicy.
Karoseria jest sztywna, a mimo to, zalicza się do najlżejszych w segmencie. Masa całkowita samochodu spadła nawet o 40 kilogramów. A5 Cabrio z silnikiem 2.0 TDI o mocy 190 KM i z napędem na przednią oś waży 1690 kilogramów. Dodatkowe wzmocnienia karoserii i wzmocnione w stosunku do Coupé progi, kompensują brak sztywnego dachu. Poduszki powietrzne głowy, klatki piersiowej i boczne oraz automatycznie wysuwane profile aluminiowe, zapewniają bezpieczeństwo pasażerom w przypadku dachowania.
Silniki i układ przeniesienia napędu
Na początek, Audi A5 Cabriolet wyposażane będzie w jeden z trzech silników: 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM), 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM). Później, do oferty dołączą jednostki napędowe 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM) i 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM). Zużycie paliwa obniżyło się.
Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów, siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic czy ośmiostopniowa tiptronic – do każdego z silników dopasowano odpowiednią technikę transmisji sił napędowych. Standardowo, nowy model napędzany jest na przednią oś, opcjonalnie jednak zamówić można napęd na cztery koła quattro ultra lub stały napęd na cztery koła quattro (standard w przypadku silnika 3.0 TDI 286 KM).
Audi S5 Cabriolet 3.0 TFSI (2995 cm3) ma moc 260 kW (354 KM): od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,1 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W standardzie ma stały napęd na cztery koła quattro i ośmiostopniową przekładnię tiptronic.
Wnętrze
Większe wymiary, powiększony o 14 mm rozstaw osi i kompaktowe fotele, wpłynęły na większą ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów. O 26 mm zwiększyła się przestrzeń ramion w pierwszym rzędzie, a o 18 mm długość strefy kolan z tyłu. Wysokiej wartości materiały, bogactwo kolorów i perfekcyjna jakość wykonania podkreślają, że samochód ten należy do segmentu premium. Dostępne na życzenie jest oświetlenie ze światłem regulowanym w 30 odcieniach.
Przy rozłożonym dachu, pojemność bagażnika wynosi 380 litrów. Pojemnik, w którym dach spoczywa, przesuwa się w bagażniku automatycznie w dół podczas składania i w górę podczas rozkładania dachu. W ten sposób, do dyspozycji jest zawsze największa możliwa przestrzeń bagażnika. Tylne siedzenie dzieli się w stosunku 50:50. Pokrywa bagażnika otwiera się teraz automatycznie (na życzenie – system otwierania stopą).
A5 i S5 Cabriolet są bogato wyposażone. W standardzie znajdziemy np. ksenonowe reflektory, system wyboru dynamiki jazdy drive select oraz częściowo skórzane fotele. Intuicyjną i ergonomiczną obsługę zapewnia system MMI Radio plus z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali, mikrofony w pasach bezpieczeństwa oraz komfortowe otwieranie dachu. Nowa koncepcja linii wyposażenia poszerza indywidualne możliwości projektowania.
Dzięki nowemu projektowi obsługi kierowca może łatwo i intuicyjnie sterować wszystkimi funkcjami samochodu. Mikrofony zamontowane w pasach bezpieczeństwa kierowcy i pasażera (wyposażenie standardowe), polepszają jakość głosu. Alternatywą dla seryjnych, okrągłych zegarów analogowych, jest virtual cockpit z różnymi opcjami wyświetlacza. Opcjonalny wyświetlacz danych na szybie head-up display pokazuje wszystkie ważne informacje.
Na szczycie oferty systemów infotainment, znajduje się nawigacja MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI touch. Jej ekran o przekątnej 8,3 cala ma rozdzielczość 1024 x 480 pikseli. Moduł LTE zapewnia dostęp do usług online Audi connect (przez trzy lata bezpłatnie). Również bezpłatne jest pierwszych pięć aktualizacji map systemu nawigacji. Pokładowy system mediów posiada punkt hotspot.
Interfejs Audi smartphone interface, integruje aparaty komórkowe z systemem iOS lub Android, ze specjalnie dla nich stworzonym środowiskiem w Audi MMI. System muzyczny Bang & Olufsen Sound System posiada nowatorskie brzmienie 3D. Wzmacniacz zasila 19 głośników, o łącznej mocy 755 W.
Systemy wsparcia kierowcy
Nowe Audi A5 Cabriolet jest bogato wyposażone nawet w 30 różnych systemów wsparcia kierowcy. Najważniejszym z nich jest adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) Stop&Go z asystentem jazdy w korkach. Asystent omijania uaktywnia się, jeżeli trzeba objechać przeszkodę, by uniknąć wypadku. Wykorzystując dane pozyskiwane z kamery montowanej z przodu pojazdu, z systemu ACC i z czujników radarowych.
Inne systemy wsparcia, takie jak asystent skręcania, asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego, ostrzeżenie przed wysiadaniem, rozpoznawanie znaków drogowych oparte na obrazach z kamery, Audi active lane assist oraz side assist, uzupełniają ofertę.
Nowe modele Audi A5 i S5 Cabriolet pojawią się w salonach sprzedaży w marcu 2017 roku.