Nowe centrum z rampą załadunkową w przyszłości znacznie ułatwi logistykę w zakładach Audi w Ingolstadt. Pracownicy świętowali właśnie zakończenie pierwszego etapu prac budowlanych przy najwyższym jak dotąd budynku zakładów marki.
Docelowo, na jego dziewięciu piętrach będą przygotowywane do wysyłki wszystkie wyprodukowane tutaj auta. Z pomocą nowoczesnych urządzeń do załadunku kolejowego, samochody będą ładowane na wagony lub dostarczane bezpośrednio do Centrum Obsługi Klienta przy Audi Forum. Nowy budynek, stojący pośrodku terenu zakładów w Ingolstadt, pomieści 2400 aut na powierzchni 10 tys. metrów kwadratowych. Wartość tej inwestycji wynosi ok. 80 mln. Euro, a całość zostanie oddana do użytku jesienią 2013 r.
– Nowe centrum obsługi logistycznej to mistrzowskie osiągnięcie. Pomoże nam w sprawniejszym załadunku wyprodukowanych w Ingolstadt aut i w ich szybszym dostarczeniu klientom. Inwestycje na terenie tutejszych zakładów opłaciły się. Procesy transportowe znacznie się skrócą – będziemy potrzebować mniej czasu i mniej miejsca. Odciążeniu ulegną też drogi w Ingolstadt i w regionie. Rocznie zaoszczędzimy ok. 13 tys. przejazdów samochodów ciężarowych. Poza tym, dzięki centrum stworzymy nowoczesne miejsca pracy w logistyce – powiedział Peter Mosch, przewodniczący Rady Zakładowej Audi AG.
Ostateczna kontrola produktu gotowego, montaż zabezpieczeń na czas transportu i załadunek na wagony, odbywać się teraz będą pod jednym dachem centrum obsługi logistycznej. Dzięki “budowaniu w górę” Audi uzyska więcej miejsca w północnej części terenu zakładów. Wszystko to sprawi, że wkrótce o wiele mniej nowo wyprodukowanych aut będzie tymczasowo magazynowanych poza terenem zakładów. Audi AG zaoszczędzi dzięki temu ok. 50 przejazdów samochodów ciężarowych dziennie.
Nowe centrum obsługi logistycznej położone jest bezpośrednio przy torach kolejowych, wiodących przez środek terenów zakładu. Po raz pierwszy w przemyśle motoryzacyjnym będzie tu stosowany nowy, półautomatyczny proces ładowania samochodów na wagony kolejowe. W przyszłości, auta przeznaczone do wysyłki koleją będą – zależnie od poziomu w wagonie, na który mają zostać załadowane – automatycznie kierowane do wstępnej selekcji.
Samochody do załadunku na dolnym poziomie wagonów będą magazynowane w hali na drugim piętrze, a auta do transportu na górnym poziomie – na trzecim piętrze. W końcowej fazie procesu załadunku, pracownicy będą musieli przejechać tylko krótki odcinek długości ok. 50 m do rampy załadunkowej – wszystko pod jednym dachem.
Cały projekt logistyczny ma imponujące wymiary. Nowa hala będzie miała 41 m wysokości, a podczas jej budowy wykorzystanych zostanie 10 tys. ton stali – to mnie więcej tyle ile waży wieża Eiffla. Już jesienią, na pierwszych kondygnacjach będzie można rozpocząć prowadzenie kontroli gotowego produktu, zabezpieczanie samochodów na czas transportu i załadunek na wagony.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.