Dzięki nowym jednostkom napędowym, nowej skrzyni biegów, nowym reflektorom i światłom tylnym oraz systemom infotainment, Audi A7 Sportback – duże, pięciodrzwiowe coupé jest teraz jeszcze silniejsze i jeszcze bardziej atrakcyjne.
Nowy model łączy sportowe możliwości i emocje z komfortem limuzyny i użytkowymi właściwościami pojazdu typu Avant.
Zobacz także:
PREMIERY
Prezentując po raz pierwszy w roku 2010 model A7 Sportback, Audi wytyczyło nową linię w stylistyce samochodów – pełną atletycznej estetyki i elegancji. Długa maska silnika, sportowo, płynnie zarysowany słupek C i stromo opadający tył, nadają pojazdowi dynamiki. Auto o długości 4,97 m, teraz, po odmłodzeniu, zyskało jeszcze bardziej na wyrazistości swego sportowego charakteru.
Najbardziej rzucające się w oczy zmiany to: pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, zderzaki, końcówki dużych rur wydechowych oraz reflektory. W standardzie montowane są teraz przednie reflektory diodowe, a na życzenie dostępne są reflektory Matrix LED, które optymalnie oświetlają drogę bez oślepiania innych uczestników ruchu drogowego. W połączeniu z reflektorami Matrix LED, Audi oferuje przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Z tyłu pojazdu są one elementem wyposażenia seryjnego.
Lekka karoseria nowego Audi, zbudowana w znacznej mierze z aluminium oraz twardych i bardzo twardych stopów stali, jest tak skonstruowana, by maksymalnie tłumić hałas. Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa kryje bagażnik o podstawowej pojemności 535 l. Po złożeniu tylnych oparć, pojemność bagażnika powiększa się do 1390 l.
Sportowa stylistyka pojazdu znajduje odzwierciedlenie w jego wnętrzu. Tu stylistycznie dominuje pozioma linia obiegająca kierowcę i pasażera. Tablica rozdzielcza jest lekka i elegancka. Nowe materiały zastosowane we wnętrzu, m.in. listwa dekoracyjna z aluminium/drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona, przykuwają uwagę swym starannym wykończeniem. Na nowo zaaranżowano paletę kolorystyczną, która w przypadku samych tylko siedzeń daje możliwość wyboru jednej z pięciu barw.
A7 Sportback ma do wyboru są aż cztery warianty siedzeń, a przednie fotele można opcjonalnie wyposażyć w wentylację i w funkcję masażu. Elementem wyposażenia seryjnego jest system obsługi MMI Radio, na życzenie uzupełniany o wyświetlacz head up, pokazujący wszystkie najważniejsze informacje na szybie, na wprost pola widzenia kierowcy.
Moc i efektywność
Na początek, nowe Audi A7 Sportback oferowane jest z pięcioma mocnymi i efektywnymi jednostkami napędowymi – dwoma silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Zakres ich mocy sięga od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM). Wszystkie spełniają normę Euro 6. Silnik 3.0 TDI clean diesel o mocy 200 kW (272 KM), w dużej mierze stworzono na nowo, od podstaw. Trzylitrowy motor V6 w wersji „ultra“, o mocy 160 kW (218 KM), w połączeniu z napędem na przednią oś zużywa średnio zaledwie 4,7 l paliwa na 100 km, co odpowiada emisji 122 g CO2 na km.
W S7 Sportback montuje się topowy silnik Audi – 4.0 TFSI o mocy 331 kW (450 KM), wykorzystujący innowacyjną technikę COD (cylinder on demand), która przy niższych obciążeniach dezaktywuje wybrane cylindry.
Jednostka napędowa 3.0 TDI Biturbo clean diesel o mocy 235 kW (320 KM) współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a wszystkie pozostałe silniki z siedmiostopniową przekładnią S tronic. Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w zupełnie nową przekładnię z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła skrzynię multitronic. W modelach o mocy powyżej 200 kW (272 KM), stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment obrotowy na koła osi tylnej.
Także podwozie samochodu to połączenie sportowej precyzji i wysokiego komfortu. Audi A7 Sportback jeździ na kołach o średnicy od 17 do 21 cali. Niektóre wersje silnikowe wyposażono w nowe hamulce o lekkiej konstrukcji. Wspomaganie układu kierowniczego posiada wysoce efektywny napęd elektromechaniczny. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego. Elementy dostępne opcjonalnie to: dynamiczny układ kierowniczy, dwa podwozia sportowe i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W modelu S7 Sportback zawieszenie znacznie usztywniono.
Audi A7 Sportback to czołówka klasy jeśli chodzi o systemy infotainment. W najbardziej rozbudowanej wersji systemu nawigacji Audi MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, zastosowano najnowszą wersję modułowego systemu infotainment. Jego sercem jest wydajny procesor graficzny produkcji partnera Audi – firmy Nvidia. Za pomocą pola dotykowego, kierowca może palcem nawigować po listach i mapach oraz powiększać je.
Doskonałym uzupełnieniem systemu MMI Navigation plus jest Audi connect. Wykorzystując szybki standard transmisji danych LTE, łączy nowe pięciodrzwiowe coupé z Internetem. Audi Phone Box pozwala na skonfigurowanie osobistego telefonu komórkowego z anteną samochodową, poprawiając w ten sposób zasięg i jakość rozmów. Najbardziej zaawansowane rozwiązanie w palecie HiFi to system nagłaśniający Advanced Sound System marki Bang & Olufsen.
Systemy wsparcia kierowcy, w tym tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, znacznie ulepszony asystent jazdy nocą i system bezpieczeństwa Audi pre sense, odzwierciedlają aktualny stan wiedzy technicznej. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, ściśle współpracują za sobą tak, by zmiana pasa ruchu była jak najbezpieczniejsza.
Zużycie paliwa:
– Audi A7 Sportback: średnie, łączne zużycie paliwa: 7,6 – 4,7 l/100 km; średnia emisja CO2: 176 – 122 g/km.
– Audi S7 Sportback: średnie, łączne zużycie paliwa: 9,3 l/100 km; średnia emisja CO2: 215 g/km.