Cyfryzacja, podwyższony komfort, bardziej sportowy charakter i elegancka stylistyka podkreślająca nowoczesną technikę – to nowe Audi A6 w wersji Limousine.
System obsługi MMI touch response pomaga w intuicyjnej obsłudze i daje możliwość jeszcze większej personalizacji. Rozwiązania z zakresu connectivity i systemów wsparcia uatrakcyjniają jazdę.
Zobacz także:
System podobny do rozwiązań stosowanych w smartfonach sprawia, że obsługa w Audi A6 jest intuicyjna. Dwa duże wyświetlacze zastąpiły większość przycisków i pokręteł stosowanych w poprzednim modelu. Na górnym wyświetlaczu można dowolnie rozmieścić ikony wszystkich funkcji. Na dolnym wyświetlaczu użytkownik może zapisać nawet 27 własnych skrótów do najważniejszych systemów pojazdu.
Z poziomu górnego wyświetlacza, który w przypadku wyposażenia w nawigację MMI Navigation plus ma przekątną 10,1 cala, kierowca zawiaduje systemami infotainment. Dolny wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala służy do obsługi klimatyzacji oraz funkcji i systemów pojazdu, a także do wprowadzania tekstu.
Do gamy usług Audi connect online należą m.in. usługi car-to-x „System rozpoznawania znaków drogowych” i „informacja o zagrożeniach”. System Bang & Olufsen Advanced Sound System emituje trójwymiarowy dźwięk.
Systemy wsparcia kierowcy
Systemy wsparcia kierowcy to np. adaptacyjny asystent jazdy – adaptive cruise assist czy aktywny asystent toru jazdy active lane assist. Te i inne funkcje są zebrane w trzy pakiety: pakiet systemów wspomagających parkowanie, pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim i pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim. Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim obejmuje m.in. nowego asystenta skrzyżowań.
Systemami wsparcia zarządza zaawansowany technicznie moduł – centralny sterownik wsparcia kierowcy, zwany w skrócie zFAS. W najwyższej wersji wyposażeniowej nowego auta, zestaw czujników obejmuje maksymalnie pięć czujników radarowych, pięć kamer funkcjonujących w świetle dziennym, jedną kamerę na podczerwień na potrzeby asystenta jazdy nocą, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy
Elektryfikacja wszystkich silników
Silniki wyposażone są w układ mild- hybrid. Alternator- rozrusznik (RSG) współpracuje tu z akumulatorem litowo- jonowym o pojemności 10 Ah. System bazujący na pokładowej sieci elektrycznej 48 V, stosowany jest w połączeniu z sześciocylindrowymi silnikami spalinowymi. Podczas hamowania, RSG ma moc rekuperacji do 12 kW.
Na początek, model wjedzie na europejskie rynki z trzema silnikami V6. Później ofertę wzbogacą czterocylindrowe jednostki TFSI i TDI. Silnik benzynowy V6 w A6 55 TFSI (zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 7,1 – 6,7; emisja CO2 w g/km: 161 – 151), to jednostka 3.0 TFSI generująca moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 500 Nm.
Jeszcze większy moment obrotowy – 620 Nm, oferuje jednostka 3.0 TDI w wersji o mocy 286 KM.
Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w automatyczne skrzynie biegów. Silniki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią tiptronic, a jednostka 3.0 TFSI jest oferowana standardowo z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią S tronic. Wszystkie trzylitrowe jednostki napędowe standardowo oddają swą moc do napędu na cztery koła quattro.
W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów tiptronic, model A6 wyposażono w samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy. Natomiast w połączeniu z przekładnią S tronic, układ przeniesienia napędu quattro wykorzystuje wydajną technikę ultra, która w razie potrzeby załącza napęd na tylne koła.
Dla wariantów z silnikami V6 TDI, Audi oferuje ponadto sportowy mechanizm różnicowy. Aktywnie rozkładając moment obrotowy między tylnymi kołami, jeszcze bardziej poprawia zwrotność pojazdu i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów jest jeszcze bardziej dynamiczne, a jednocześnie stabilne.
Zawieszenie i hamulce
Fundamentem wygody w nowym aucie są różne elementy zawieszenia – począwszy do centralnego sterowania wszystkimi systemami, przez strategie regulacji, aż po nowe elementy takie jak opcjonalny, dynamiczny układ czterech kół skrętnych.
Standardowy progresywny układ kierowniczy ma bezpośrednie przełożenie. Przy przedniej osi zamontowano hamulce ze stałymi zaciskami wykonanymi z aluminium. Zawieszenie w znacznym stopniu wykonane jest z lekkiego aluminium. Mimo większych w porównaniu do poprzednika kół – o przekątnej do 21 cali z oponami w rozmiarze 255/35 – pojazd charakteryzuje się znacznym komfortem akustycznym.
W podstawowej specyfikacji, bazą zawieszenia są stalowe sprężyny. Ponadto dostępne jest zawieszenie z systemem kontroli tłumienia jako przystosowane do jazdy w każdym terenie, zwieszenie sportowe – również ze stalowymi sprężynami oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z systemem kontroli tłumienia.
Elektroniczna platforma podwozia EFP, oprócz sposobu pracy amortyzatorów oraz sprężyn pneumatycznych, steruje również działaniem dynamicznego układu czterech kół skrętnych i ulepszonego sportowego mechanizmu różnicowego, który np. podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywnie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między kołami tylnej osi.
Kierowca może samodzielnie zmieniać charakterystykę pracy wszystkich regulowanych układów zawieszenia w systemie wyboru dynamiki jazdy drive select, wybierając jeden z trzech trybów: comfort, auto lub dynamic.
Podobnie jak modele A8 i A7 Sportback, nowe A6 ambasador nowego języka stylistycznego Audi. Wymiary to: długość – 4,94 m, szerokość – 1,89 m, wysokość – 1,46 m. Pojemność bagażnika wynosi 530 litrów.