Już na pierwszy rzut oka Audi A6 – sportowy i komfortowy Avant szóstej generacji – wygląda bardzo dynamicznie. Jego proporcje są sportowe i eleganckie, niska linia dachu przechodzi w pochylone słupki D. Jego nadwozie składa się w około 20 procentach z aluminiowych podzespołów.
W porównaniu z poprzednim modelem ciężar całkowity obniżył się nawet o 70 kilogramów, na przykład A6 Avant 2.0 TDI bez pasażerów i paliwa waży zaledwie 1 640 kilogramów.
Na życzenie Audi montuje przednie i tylne światła w technologii LED. Dla reflektorów ksenonowych „plus” można wybrać także funkcję adaptive light.
Wnętrze charakteryzuje się smukłością form, doskonałą jakością wykonania, bogatym wyposażeniem i ergonomią. Do opcjonalnych elementów z najwyższej półki należy wyświetlacz head-up, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu oraz cały zestaw elementów Infotainment. Na jego czele stoi system MMI Navigation plus z twardym dyskiem i obsługą przy użyciu panelu dotykowego oraz Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen.
Również pod względem pełnego połączenia z Internetem nowe Audi A6 Avant spełnia wymagania. We współpracy z Google w aucie dostępne są specjalne usługi online, w tym sterowana głosowo funkcja wyszukiwania celów specjalnych. Hotspot WLAN umożliwia pasażerom swobodne surfowanie po sieci i wysyłanie wiadomości.
Kolejna innowacja – informacja drogowa Audi Verkehrsinformation online – informuje kierowcę na bieżąco i precyzyjnie o natężeniu ruchu na wybranej przez niego trasie.
Udoskonalone systemy wspierające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo sprawiają, że jazda jest komfortowa. Niektóre z tych systemów ściśle współpracują z MMI Navigation plus, co dodatkowo zwiększa ich wydajność. Nowością w ofercie Audi jest system ułatwiający parkowanie „Audi parking system Plus” z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu. Obraz otoczenia z różnych perspektyw jest wyświetlany na dużym monitorze pokładowym.
Bagażnik nowego A6 Avant ma pojemność 565 litrów. Po złożeniu oparć pojemność rośnie do 1 680 litrów. Na życzenie Audi dostarcza wiele praktycznych i przemyślanych rozwiązań. Na przykład sterowana czujnikami, automatycznie otwierająca się klapa bagażnika: gdy kierowca stojąc za samochodem wykona ruch poniżej tylnego zderzaka zgodny z odpowiednim wzorcem, bezdotykowe czujniki zainicjują otwarcie klapy.
Audi oferuje nowy model z pięcioma silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa – dwoma benzynowymi i trzema TDI. Mają one moc od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Trochę później pojawi się 3.0 TDI z doładowaniem biturbo, o mocy 230 kW (313 KM). Moc silników idzie w parze z ich efektywnością – w porównaniu z poprzednim modelem zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent. Na przykład 2.0 TDI zadowala się średnio tylko 5,0 litrami oleju napędowego. Wszystkie silniki wykorzystują technologie z Modułowego Systemu Efektywności Audi.
W zależności od silnika Audi wyposaża nowe A6 Avant w różne układy przeniesienia napędu: sześciobiegową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię multitronic, zoptymalizowaną pod kątem szybkiej zmiany biegów ośmiostopniową tiptronic lub sportową siedmiobiegową przekładnię S tronic. Obok napędu na przednią oś dostępny jest także stały napęd na wszystkie koła quattro. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela zmiennie siły między tylne koła.
Nowoczesne zawieszenie łączy w sobie sportową dynamikę i luksusowy komfort. System Audi drive select wraz z trybem „efficiency” należy do wyposażenia seryjnego wszystkich modeli z silnikami turbo, nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego pracuje z maksymalną wydajnością. W wariantach z napędem na przednie koła system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną znacznie zwiększa precyzję jazdy. Jako opcję Audi oferuje pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension, a nieco później także dynamiczny układ kierowniczy.
W SKRÓCIE
Nadwozie
– długość 4,93 metra, rozstaw osi 2,91 metra;
– innowacyjna koncepcja nadwozia, wiele komponentów wykonanych z aluminium;
– reflektory ksenonowe „plus” i diodowe oraz jako opcja adaptive light;
– bagażnik o pojemności od 565 do 1.680 litrów, na życzenie z automatycznie otwieraną pokrywą sterowaną czujnikiem oraz elektrycznie zasuwaną osłoną.
Wnętrze
– bardzo przestronne wnętrze o komfortowym charakterze;
– bogate wyposażenie seryjne, szeroki wybór opcji z klasy samochodów luksusowych;
– na życzenie dostępny wyświetlacz head-up, nastrojowe oświetlenie i przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu.
Napęd
– w momencie wprowadzania na rynek dwa silniki benzynowe i trzy TDI, wszystkie z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
– 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM), średnie spalanie tylko 5,0 litrów na 100 km;
– nieco później pojawi się nowy, sportowy 3.0 TDI z doładowaniem biturbo o mocy 230 kW (313 KM);
– przekładnia manualna, multitronic, tiptronic lub S tronic;
– silniki V6 seryjnie lub opcjonalnie z napędem quattro;
– napęd quattro z samoblokującym mechanizmem różnicowym i indywidualnym dla każdego koła sterowaniem momentami, opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy.
Zawieszenie
– nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, na życzenie dynamiczny układ kierowniczy;
– system Audi drive select z nowym trybem „efficiency” seryjny dla wszystkich silników z turbodoładowaniem;
– pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension z regulowanym tłumieniem jako opcja;
– ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną dla modeli z napędem na przednią oś;
– nowoczesne zawieszenie, mocne hamulce, koła o średnicy do 20 cali.
Systemy wspierające kierowcę i Infotainment
– najnowocześniejsze systemy zwiększające bezpieczeństwo i wspierające kierowcę takie jak Audi pre sense, adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, Audi active lane assist, Audi side assist, asystent jazdy nocnej, wskaźnik ograniczenia prędkości i układ ułatwiający parkowanie z kamerami obserwującymi otoczenie;
– na życzenie MMI Navigation plus z MMI touch i 8-calowym ekranem;
– system nagłośnienia Bang & Olufsen Advanced Sound z 15 głośnikami jako opcja;
– pełne połączenie z Internetem, nowe usługi online i informacji o ruchu drogowym.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.