Nowa generacja Audi A5 Coupé jest atletyczna, sportowa i elegancka. Stylistyka idzie tu w parze z dopracowaną aerodynamiką. Przeprojektowane zostało podwozie.
Samochód otrzymał mocne jednostki napędowe oraz innowacyjne rozwiązania z obszaru systemów infotainment i systemów wsparcia kierowcy.
Zobacz także:
NOWE MODELE i WERSJE AUDI A5 i S5
Wyważone proporcje z długą maską silnika, zwiększonym rozstawem osi i krótkimi zwisami, podkreślają sportowego ducha nowego A5 Coupé. Plastycznie uformowana, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, jest wyraźnie bardziej płaska i szersza niż u poprzednika. Diodowe światła tylne i opcjonalne reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania z przodu, również w nocy podkreślają zaawansowaną technikę Audi.
Silniki i napęd
Na początek, nowe Audi A5 Coupé będzie wyposażane w jeden z sześciu silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TFSI i trzy jednostki TDI. Ich moc znacznie wzrosła i mieści się w przedziale od 110 kW (150 KM) do 200 kW (286 KM).
Dostępne silniki w A5 Coupe:
– 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM);
– 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM);
– 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM);
– 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM);
– 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM).
Turbodoładowany silnik 3.0 TFSI V6 w S5 Coupe może pochwalić się sportowymi osiągami, ale też wysoką efektywnością. Z pojemności skokowej 2995 cm3, sześciocylindrowy motor „wyciska” moc 260 kW (354 KM).
Do każdego silnika nowego Audi A5 Coupé dopasowano odpowiedni układ przeniesienia mocy. Manualna skrzynia biegów i siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, występują w połączeniu z silnikami czterocylindrowymi oraz z jednostką 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM) zarówno z napędem na przednią oś, jak i z napędem na wszystkie koła.
Ośmiobiegowa automatyczna przekładnia tiptronic zarezerwowana jest dla topowej wersji silnika wysokoprężnego o mocy 210 kW (286 KM) oraz dla silnika modelu S5. Obu tym jednostkom towarzyszy standardowo stały napęd na cztery koła quattro. Na życzenie, Audi dostarcza sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniający jeszcze większą dynamikę i precyzję prowadzenia.
Po raz pierwszy można wybrać nowy, stały napęd na cztery koła quattro z techniką ultra. Montowany jest w połączeniu z czterocylindrową jednostką TFSI i z silnikami TDI z manualną skrzynią biegów.
Podwozie
Nowe podwozie Audi A5 Coupé zapewnia optymalny komfort kierowcy oraz świetne prowadzenie. Nowe auto równie dobrze radzi sobie na wąskich, krętych drogach górskich, co na autostradzie. Opcjonalnie, Audi oferuje podwozie z układem kontroli zawieszenia zintegrowanym z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca może określić podstawową charakterystykę pracy systemu, wybierając jeden z kilku stopni jego pracy.
Nowym rozwiązaniem jest również elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Jego efektywne działanie zależy od prędkości w danej chwili i zapewnia precyzyjną odpowiedź zwrotną. Opcjonalnie, na pokładzie Audi A5 znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu koła kierownicy. Inżynierowie zredukowali wagę auta aż o 60 kg. Współczynnik oporu powietrza cw to 0,25.
Nowy samochód ma wymiary: długość – 4673 mm, rozstaw osi – 2764 mm, szerokość – 1846 mm, wysokość – 1371 mm.
Wnętrze i systemy wspomagające
Na życzenie, wnętrze rozświetlić może system oświetlenia Ambiente, w którym natężenie i barwa światła regulowane są w trzydziestu różnych odcieniach. Bagażnik ma pojemność 465 litrów. Tylne siedzenie może być dzielone w stosunku 40:20:40, a dzięki dźwigni w bagażniku, można je łatwo składać i rozkładać. Na życzenie, dla dwudrzwiowego Coupé, Audi dostarczyć może układ sterowania gestami. Opcjonalny hak holowniczy wysuwa się elektrycznie po naciśnięciu przycisku.
Opcjonalnie, nowe Audi A5 Coupé może być wyposażone w virtual cockpit z wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala i rozdzielczości 1440 na 540 pixeli. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus z monitorem o przekątnej 8,3 cala umieszczonym na konsoli środkowej, tworzy on centralną jednostkę informacyjną. Sercem terminala MMI jest okrągły regulator obrotowo- przyciskowy. Kierowca może powiększać i pomniejszać mapy.
Niezależnie od zintegrowanych usług Audi connect, w samochodzie możliwe jest wygenerowanie dostępu do internetu za pomocą punktu dostępu Wi-Fi hotspot. Nowe A5 można też opcjonalnie wyposażyć w pakiet Connect safety & service. Na życzenie, używając interfejsu Audi smartphone interface, z pomocą Apple Car Play lub Android Auto, do systemu samochodu przenieść można znajome środowisko własnego smartfona.
Opcjonalny element wyposażenia, phone box zamontowany w środkowym podłokietniku, bezprzewodowo łączy mobilny telefon z anteną samochodową. Wymagający fani doznań muzycznych na najwyższym poziomie, mogą zamówić opcjonalny system Hi-Fi Bang & Olufsen Sound System z nowatorskim odtwarzaniem dźwiękiem w trybie 3D.
Asystent wydajności pomaga kierowcy zaoszczędzić paliwo, aktywny asystent active lane assist ułatwia utrzymanie samochodu na obranym pasie ruchu, a korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go z asystentem jazdy w korkach, odciąża go podczas wolnej jazdy w korku.
Asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania, asystent skręcania oraz systemy ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense to nowości, które pełnią ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa. Dopełnieniem oferty jest działająca w oparciu o obrazy z kamery funkcja rozpoznawania znaków drogowych.
Seryjne wyposażenie obejmuje m. in. reflektory ksenonowe ze światłami diodowymi do jazdy w dzień i diodowe światła tylne, diodowe oświetlenie wnętrza, Audi MMI Radio plus z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej siedmiu cali, Bluetooth i funkcję ładowania przez wejście USB, trójramienną wielofunkcyjną kierownicę (w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów i z manetkami), system wyboru dynamiki jazdy drive select oraz funkcję ostrzegania i hamowania awaryjnego Audi pre sense city.
Obok modelu bazowego dostępna jest linia stylistyczna „Sport”. Ponadto ekskluzywną możliwość indywidualizacji wnętrza i karoserii, daje pakiet sportowy S line.
Audi S5 Coupé
Sprint od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Nowe Audi S5 Coupé łączy pełną emocji elegancję z osiągami samochodu sportowego. Jego nowy silnik V6 turbo generuje moc 260 kW (354 KM) i moment obrotowy 500 Nm. Model zadowala się jedynie 7,3 litra paliwa na 100 km. Dynamiczne rysy zewnętrzne modelu S5 i charakterystyczne dla niego detale linii S we wnętrzu, podkreślają ekskluzywny charakter dwudrzwiowego, sportowego coupé.