W Polsce rozpoczyna się sprzedaż rewolucyjnego Audi A3 Sportback e-tron. To pierwszy w palecie czterech pierścieni model z napędem hybrydowym typu plug-in.
Moc systemowa 150 kW (204 KM) i systemowy moment obrotowy 350 Nm są gwarancją sportowych osiągów tego innowacyjnego samochodu. Napęd Audi A3 Sportback e-tron opiera się na koncepcji wydajnej hybrydy równoległej.
Zobacz także:
Zastosowany tu silnik spalinowy to zmodyfikowana jednostka 1.4 TFSI, generująca moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm. Współpracuje ona bezpośrednio z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i momencie obrotowym 330 Nm. Jednostka elektryczna ma kompaktowe wymiary i jest zintegrowana z innowacyjną, stworzoną na potrzeby właśnie tego modelu, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów e-S tronic.
Oba źródła napędu uzupełniają się. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w przedziale od 1750 do 4000 obr./min. Dzięki takiemu hybrydowemu napędowi, średnie spalanie A3 Sportback e-tron to zaledwie 1,5 l benzyny na 100 km.
Nowy e-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, wyłącznie z napędem elektrycznym lub też w trybie hybrydowym. Dynamicznie przyśpiesza korzystając jedynie z napędu elektrycznego, bez konieczności załączania napędu spalinowego. Wyłącznie na napędzie elektrycznym model rozpędza się do prędkości 130 km/h, a jego maksymalny zasięg w tym trybie jazdy wynosi 50 km. Kolejnych 890 km może przejechać napędzane silnikiem spalinowym. Stąd łączny zasięg samochodu to aż 940 km.
Magazynem energii dla nowego Audi jest system akumulatorów litowo-jonowych, dla lepszego wykorzystania przestrzeni umieszczonych w podłodze, pod tylnymi siedzeniami. Akumulator wysokiego napięcia ma pojemność 8,8 kWh. Składa się z ośmiu modułów o łącznej liczbie 96 ogniw. System jest bardzo wydajnym i trwałym układem. Należy podkreślić, że gwarancja Audi na jego działanie wynosi aż 8 lat lub 160 000 KM, w zależności od tego co nastąpi pierwsze.
Model już w wersji podstawowej jest bogato wyposażony. W standardzie znajdziemy m.in. funkcję start-stop z systemem rekuperacji, felgi 17” ze stopu lekkich metali, wielofunkcyjną, sportową kierownicę obszytą skórą, system Audi driver select, automatyczną klimatyzację, czujnik zmierzchowy świateł z czujnikiem deszczu, przednie i tylne światła diodowe czy spoiler dachowy w kolorze nadwozia.
Cena Audi A3 Sportback e-tron w wersji wyposażeniowej Attraction to 172 870 złotych. Samochód dostępny jest w finansowaniu Audi Finance z wysoką wartością wykupu, gdzie przy wpłacie początkowej 10 proc., wysokość miesięcznej raty wyniesie od 2293 zł netto (przy okresie finansowania 36 miesięcy i rocznym przebiegu na poziomie 20 000 KM).
Na początek, Audi A3 Sportback e-tron będzie sprzedawany przez jeden salon Audi – Porsche Połczyńska w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej 111.