Audi A8 hybrid, które trafi do sprzedaży jeszcze wiosną, jest najbardziej wydajną hybrydową limuzyną w klasie luksusowej na świecie, a także jedyną w Europie pełną hybrydą w segmencie.
Audi A8 hybrid łączy osiągi silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa jednostki czterocylindrowej. 2.0 TFSI i silnik elektryczny generują moc 180 kW (245 KM) mocy. Przy tym flagowy pojazd marki zadowala się średnio jedynie 6,3 litra paliwa na 100 km. Na tak niskie spalanie ogromny wpływ ma karoseria pojazdu zbudowana w technologii ultra, opartej na wykorzystaniu lekkich materiałów.
Audi A8 hybrid jest hybrydą równoległą – koncepcją wysokiej wydajności. Silniki zostały zamontowane bezpośrednio jeden za drugim i w razie potrzeby mogą współpracować. Maksymalny moment obrotowy wynosi 480 Nm. Napęd kierowany jest na przednie koła poprzez zmodyfikowaną ośmiobiegową przekładnię tiptronic. Akumulator litowo-jonowy znajdujący się z tyłu pojazdu zapewnia 1,3 kWh energii. Jest wyposażony w zaawansowany dwustopniowy system chłodzenia powietrzem.
Audi A8 hybrid łączy wydajność silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa jednostki czterocylindrowej. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 7,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. W cyklu standardowym, ta duża limuzyna zadowala się średnio jedynie 6,3 litra paliwa na 100 km (147 g CO2 na km). Jest to najlepszy wynik wśród konkurencji.
Napęd elektryczny pozwala Audi A8 hybrid na pokonanie około trzech kilometrów przy prędkości 60 km/h. Prędkość maksymalna przy użyciu wyłącznie napędu elektrycznego wynosi 100 kilometrów na godzinę. Kierowca może wybierać między trzema programami jazdy. Hybrydowy menedżer, będący jednostką sterującą układu przeniesienia napędu, wybiera najbardziej odpowiedni z pięciu trybów pracy.
Masa własna wynosząca 1870 kg sprawia, że Audi A8 hybrid jest zdecydowanie najlżejszą limuzyną hybrydową w swojej klasie. Świetny wynik to efekt zarówno niskiej wagi dodatkowych komponentów hybrydowych (ok. 130 kg), jak i ultra-lekkiej karoserii. Wykonana w technologii ASF (Audi Space Frame) z aluminium, waży tylko 231 kg.
Również układ jezdny modelu A8 hybrid powstał w oparciu o wiedzę inżynierów Audi dotyczącą konstruowania pojazdów z lekkich materiałów. Łączy on w sobie doskonały komfort jazdy, ze sportową precyzją sterowania. Wahacze zostały wykonane ze stopów metali lekkich, układ kierowniczy korzysta ze specjalnego elektromechanicznego napędu. System regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z regulowanym systemem tłumienia należą do wyposażenia standardowego. Duże 19-calowe koła noszą cechy szczególne hybrydowej stylistyki.
STYLISTYKA
Forma zewnętrzna A8 hybrid charakteryzuje się ponadczasową elegancją. Montowane seryjnie reflektory w technice diodowej nadają przodowi pojazdu niepowtarzalny wyraz. Audi A8 hybrid ma 5,14 m długości. W wersji długiej, z większym rozstawem osi, jest o 13 centymetrów dłuższe.
Wnętrze charakteryzują lekko prowadzone linie, łatwa obsługa oraz najwyższa jakość wykonania. Kierowca może odczytać wszystkie ważne informacje na temat napędu hybrydowego na poszczególnych wyświetlaczach. Fotele oferują opcjonalną funkcję wentylacji i masażu, diody wykorzystane do oświetlenia wnętrza gwarantują niepowtarzalną atmosferę.
W modelu A8 hybrid Audi oferuje szeroką gamę systemów Infotainment. System dźwięku przestrzennego Bose należy do wyposażenia standardowego. Nagłośnienie Bang & Olufsen jest jedną z opcji, podobnie jak Infotainment z panelem dotykowym umożliwiającym wprowadzanie liter oraz cyfr.
Idealnym uzupełnieniem tego multimedialnego centrum jest telefon samochodowy online z Bluetooth, który łączy się z Internetem za pośrednictwem technologii UMTS. Pasażerowie mogą surfować po internecie oraz wysyłać i odbierać e-maile dzięki wbudowanemu hotspotowi WLAN. Kierowca natomiast korzysta ze spersonalizowanych usług internetowych, m.in. informacji drogowych Audi online.
Systemy wspomagające oraz komunikacyjne dostępne w modelu A8 hybrid, to również najbardziej nowoczesne rozwiązania techniczne. Należy do nich asystent jazdy nocnej z funkcją rozpoznawania pieszych oraz asystent parkowania, który pomaga kierowcy używając czterech małych kamer. System bezpieczeństwa Audi pre sense basic również należy do wyposażenia standardowego.
AUDI A8 HYBRID W SKRÓCIE
Napęd
– wydajny, równoległy, pełny system hybrydowy, silnik 2.0 i silnik elektryczny połączone za pośrednictwem sprzęgła;
– specjalna, płynnie przełączająca skrzynia biegów, oparta na bazie ośmiobiegowej skrzyni tiptronic;
– akumulator litowo-jonowy generujący moc 1,3 kWh z dwukierunkowym chłodzeniem powietrzem;
– moc systemowa 180 kW (245 KM), maksymalny moment obrotowy to 480 Nm;
– od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy, prędkość maksymalna: 235 km/h;
– zużycie paliwa w cyklu UE na poziomie 6,3 litra na 100 km (147 g CO2 na km);
– jazda z użyciem napędu elektrycznego na odcinku o długości do trzech kilometrów do 100 km/h;
– łączna waga wszystkich komponentów hybrydowych wynosi tylko 130 kg.
Układ jezdny
– zawieszenie kół z aluminium, nowy elektro-mechaniczny układ kierowniczy;
– system regulacji dynamiki jazdy Audi drive select, zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension;
– felgi aluminiowe o przekątnej 19 cali w hybrydowym wzornictwie.
Karoseria
– tylko 231 kg (wersja Long: 241 kg), dzięki budowie w technologii ASF;
– dostępny normalny i poszerzony rozstaw osi. Reflektory w technice LED w standardzie.
Wnętrze i obsługa
– najwyższa jakość wykończenia, intuicyjna łatwość obsługi, specjalne wyświetlacze hybrydowe w zestawie wskaźników na tablicy rozdzielczej;
– opcjonalnie fotele z funkcją wentylacji i masażu.
Infotainment i Audi connect
– system dźwięku przestrzennego Bose w standardzie, opcjonalnie Bang & Olufsen Advanced Sound System z 19 głośnikami;
– na życzenie MMI Navigation Plus z touchpadem (MMI touch), telefon samochodowy online z Bluetooth z dostępem do Internetu i usług Audi connect.
Systemy wspomagania kierowcy
– dostępne nowoczesne systemy wspomagające oraz komunikacyjne, wśród nich: asystent jazdy nocnej, asystent zmiany pasa Audi side assist, system bezpieczeństwa Audi pre sense basic.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.