AUDI: KOLEJNE INWESTYCJE W RAMACH STRATEGIA 2020

Mimo utrzymujących się trudnych warunków w gospodarce światowej, Audi kontynuuje ambitny plan inwestycji. Koncern planuje, że do 2016 roku – zgodnie z założeniami “Strategia 2020” – zainwestuje 13 mld euro.

Inwestycje dotyczą głównie tworzenia nowych produktów, opracowywania innowacyjnych technologii oraz budowy kolejnych zakładów produkcyjnych. Blisko 8 mld euro zainwestowanych zostanie w niemieckich zakładach w Ingolstadt i Neckarsulm.

Roczne nakłady koncernu na nowe produkty i technologie osiągną poziom ponad 2 mld euro. Do 2016 roku, w ramach Strategii 2020, marka zainwestuje łącznie ponad 10,5 mld euro w modernizację, poszerzenie palety produktów oraz w rozwój kluczowych kompetencji, czyli technologii lekkiej konstrukcji i mobilności elektrycznej. Inwestycje dotyczą również prac nad konwencjonalnymi rodzajami napędu, które mają być jeszcze bardziej efektywne.

Wartość nakładów zaplanowanych na najbliższe pięć lat, w samych tylko zakładach w Ingolstadt i Neckarsulm, wyniesie prawie 8 mld euro. Poza tym, w 2013 roku, zakończona zostanie rozbudowa fabryki Audi w Győr na Węgrzech. Koncern wznosi tam halę do produkcji karoserii oraz lakiernię i prasownię. Zwiększone zostaną również moce produkcyjne w Chinach. Już z początkiem 2014 roku pierwsze samochody z czterema ringami w logo zjadą z taśmy produkcyjnej w chińskim Foshan, a do 2016 roku produkcję rozpocznie także zakład w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa.

Do 2020 roku, Audi zamierza oddawać do rąk klientów ponad dwa miliony pojazdów rocznie i ugruntować swoją pozycję numer jeden w segmencie marek premium. Strategia marki Audi ukierunkowana na rozwoju innowacyjności i inwestycje, zakłada wykorzystanie nowych technologii jako głównego czynnika zainteresowania i pozyskania nowych klientów.