Koncern Audi, jako pierwszy producent premium w branży motoryzacyjnej, określił ramy swojej emisji dwutlenku węgla i otrzymał stosowną certyfikację według światowej normy ISO 14064.
By taki certyfikat otrzymać, firma szczegółowo określiła wielkość emisji gazów przez jego samochody w całym cyklu ich życia. Rzeczoznawcy DEKRA Certification GmbH i DEKRA Certification Inc. sprawdzili i potwierdzili dane źródłowe i obliczenia.
Zobacz także:
ECO
Określając wielkość emisji CO2, Audi dało impuls do zbadania emisji gazów w całym łańcuchu produkcyjnym i cyklu życiowym pojazdu. Dzięki temu, przedsiębiorstwo będzie mogło w przyszłości prowadzić jeszcze bardziej dokładne analizy i skuteczniej redukować szkodliwe substancje.
Rzeczoznawcy DEKRA potwierdzają, że wielkość emisji koncernu Audi wynosi na całym świecie 57 mln ton ekwiwalentu CO2 (= CO2e) rocznie. Wartość ta odpowiada ok. 0,16 procenta światowej emisji dwutlenku węgla w 2012 roku. Największy odsetek emisji rocznej stanowią: emisja w trakcie fazy użytkowania pojazdu (73 procent), produkcja elementów konstrukcyjnych przez kooperantów (21 procent) i logistyka Audi (1,4 procent).
Certyfikowane ramy emisji obejmują produkcję przez koncern Audi wszystkich gazów cieplarnianych, w całym cyklu życia pojazdów marki. Obliczono je zgodnie z wytycznymi uznanego na arenie międzynarodowej „Greenhouse Gas Protocol“. W obliczeniach uwzględniono całą bezpośrednią i pośrednią emisję CO2 (Scopes 1 i 2) – np. emisję przez urządzenia produkcyjne oraz pobór energii elektrycznej i ciepła oraz tzw. emisję Scope 3, czyli ilości dwutlenku węgla, które powstają w łańcuchu kooperantów i logistycznym, w odpadach produkcyjnych i podczas podróży służbowych.
Do roku 2016, Audi zmniejszy emisję dwutlenku węgla przez produkowane pojazdy o 25 procent w stosunku do ilości z roku 2008. Mają się do tego przyczynić takie ekologiczne modele jak Audi A3 e-tron, Audi A3 Sportback g-tron i cała seria Audi ultra.