AUDI: CENTRUM AUDI W PEKINIE JUŻ OTWARTE

Audi Research & Development-Center Peking, China

Audi otwiera w Pekinie Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju. W ścisłej współpracy ze spółką joint venture FAW-Volkswagen, będzie ono odpowiadać za przygotowywanie rozwiązań zaspokajających oczekiwania azjatyckich klientów marki.

Zatrudnieni tu inżynierowie będą pracować nad nowymi technologiami z zakresu elektroniki i rozwiązaniami spod znaku Audi Connect. Zespoły specjalistów zajmą się także rozwojem innowacyjnych komponentów i wysoce efektywnych układów napędu dla pojazdów przyszłości.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


– Nowe Azjatyckie Centrum Badawczo- Rozwojowe to znaczący krok w procesie dalszej internacjonalizacji potencjału rozwojowego koncernu Audi – powiedział Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, podczas uroczystości otwarcia Centrum w Pekinie.

Częścią Centrum Badań i Rozwoju jest Audi Design China, dział zatrudniający projektantów odpowiedzialnych za stylistykę i kolorystykę pojazdów. Zespoły stylistów będą czerpać inspiracje z najnowszych azjatyckich trendów i transferować swoje pomysły do głównej siedziby Audi w Ingolstadt, gdzie zapadają wiążące decyzje dotyczące stylistyki pojazdów marki.

Azja, obok Europy i Ameryki, to jeden z trzech filarów w globalnej strategii rozwoju Audi. W Chinach (łącznie z Hongkongiem), marka z czterema ringami przewodzi w rankingach samochodów klasy premium. W roku 2012, koncern sprzedając 405 tys. samochodów, zanotował na chińskim rynku wzrost o blisko 30 procent, w stosunku do roku 2011.

Ekspansja Audi w Chinach nie ogranicza się jedynie do prac badawczo- rozwojowych. Dotyczy również sprzedaży i sportów motorowych. W 2012 roku Audi China, FAW-Volkswagen oraz lokalna sieć dealerów marki, zainicjowały pierwsze w historii wyścigi Audi R8 LMS o puchar koncernu. W inauguracyjnym sezonie obejmowały one 12 rund rozgrywanych w Chinach. W roku 2013 impreza rozszerzy się również na inne regiony Azji.

Dzięki uruchomieniu nowego Centrum, liczba pracowników Audi prowadzących w Pekinie prace badawczo- rozwojowe, wzrasta z 40 do ponad 300 osób. Struktura placówki składa się z działów odpowiedzialnych za następujące obszary: silnik, karoseria, elektronika i akumulatory. Zbudowano tu również halę do prac nad prototypami i zainstalowano urządzenia do prowadzenia testów. Powierzchnia laboratoriów i pracowni wynosi ok. 8 tys. metrów kwadratowych.

W Pekinie znajduje się główna siedziba Volkswagen Group China, dlatego też Audi na tamtejszym rynku współdziała ściśle z konstruktorami koncernu Volkswagen, pracującymi w tym samym budynku.