Każdemu może przydarzyć się awaria samochodu bądź kolizja. Tylko przekazując jak najwięcej szczegółów związanych z zaistniałą sytuacją, możemy mieć pewność, że usługa assistance drogowego zostanie zrealizowana szybko i efektywnie.
Czy posiadając usługę assistance jesteśmy w pełni bezpieczni: możemy liczyć na skuteczną pomoc na drodze? W dużym stopniu zależy to także od nas samych!
Ogólnopolskie Centrum Zgłoszeniowe firmy Starter, które mieści się w Poznaniu, zanotowało w 2011 roku aż 160 tys. połączeń telefonicznych, z czego 49 tys. zostało przyjętych jako zgłoszenia wymagające fachowej pomocy mechanika. Liczba otrzymywanych nieprecyzyjnych informacji wzrasta przede wszystkim w sezonie, tj. lipiec – sierpień oraz grudzień – luty, gdy rośnie liczba zleceń.
– Po otrzymaniu zlecenia z call center, nasi mechanicy oddzwaniają do kierowcy dokładnie wypytując o szczegóły awarii. Zdarza się, że zdenerwowany samym wystąpieniem awarii kierowca, nieprecyzyjnie poda informacje na jej temat. Nasi konsultanci w Centrum Zgłoszeniowym znają jednak objawy większości awarii i próbują wyeliminować takie sytuacje podczas rozmowy z kierowcą. Precyzyjnie podana informacja na temat awarii pozwala na podjęcie właściwej decyzji odnośnie możliwości naprawy samochodu na drodze. Jeśli taka naprawa się udaje kierowca oszczędza czas, który jest potrzebny na holowanie i pieniądze niezbędne na naprawę w warsztacie – powiedział Piotr Ruciński, Kierownik Centrum Zgłoszeniowego firmy Starter.
Zdaniem mechaników Startera, najczęściej kierowcy błędnie podają lokalizacje postoju zepsutego pojazdu. W efekcie tego długo oczekują na pomoc, a mechanik przejeżdża dziesiątki kilometrów na próżno, zwiększając koszt usługi. W przypadku pojazdów dostawczych ważne jest także precyzyjne podanie Dopuszczalnej Masy Całkowitej pojazdu, jego długości, wysokości oraz wagi ładunku. Bez dokładnych informacji mogą być problemy ze zorganizowaniem holowania i na miejscu może okazać się, że przybyły holownik jest za mały, aby przetransportować uszkodzony pojazd.
– Wśród najczęstszych przykładów nieprecyzyjnie przekazanych przez kierowców informacji, znajdziemy awarie wskutek nalania złego lub zanieczyszczonego paliwa, o czym dowiadujemy się najczęściej po dokonaniu diagnozy w warsztacie, albo te, gdy został zgłoszony niebezpieczny wyciek pod silnikiem, a nasz mechanik stwierdził kałużę wody pochodzącą ze sprawnie działającej klimatyzacji. Często też pojawiają się kłopoty z brakiem możliwości otwarcia pojazdu z użyciem pilota centralnego zamka, czego przyczyną jest rozładowana bateria – dodał Piotr Ruciński.
Dlatego specjaliści firmy Starter zalecają kierowcom, aby w sytuacji awarii pamiętali o Siedmiu Zasadach:
1. Zanim zadzwonisz na 600 222 222 odszukaj dokumenty samochodu niezbędne do zgłoszenia awarii.
2. Postaraj się zachować spokój podczas zgłaszania awarii, pamiętaj że twój rozmówca chce ci pomóc.
3. Określ możliwie precyzyjnie przyczynę awarii.
4. Określ miejsce postoju – sprawdź numer słupka przy drodze, skorzystaj z GPS lub zapytaj przechodnia.
5. Nie blokuj telefonu rozmowami, na wypadek gdyby mechanik chciał się z Tobą skontaktować.
6. Bądź bezpieczny – włącz światła awaryjne.
7. Ustaw trójkąt ostrzegawczy i nie stój obok pojazdu, oddal się poza pobocze drogi, a na autostradzie przejdź za barierkę.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.