Mitsubishi ogłosiło, że 27 i 28 czerwca zespół Mitsubishi Ralliart przeprowadził testy wytrzymałościowe samochodu rajdowego L200/Triton
Testy odbyły się na trasie terenowej w Tajlandii, potwierdzając, że przygotowania do rajdu Asia Cross Country Rally (AXCR) 2022 przebiegają bez zakłóceń.
Zobacz także:
ASIA CROSS COUNTRY RALLY 2022: ZESPÓŁ MITSUBISHI RALLYART NA STRACIE
Testy wytrzymałościowe poddawały samochód dużym obciążeniom, porównywalnym z tymi, które spodziewane są w trakcie rajdu i skupiały się głównie na niezawodności i trwałości podwozia oraz silnika. Aby sprawdzić możliwości samochodu w środowisku zbliżonym do oczekiwanego w trakcie rajdu, wykorzystano 10-kilometrową trasę łączącą odcinek pokonywany z dużą prędkością, wyboistą drogę szutrową i wąską, krętą ścieżkę leśną.
L200 ma solidną ramę podwozia i doskonałe właściwości jezdne, postanowiliśmy więc zredukować na potrzeby rajdowe masę pojazdu do minimum, jednocześnie wykorzystując w pełni jego oryginalną wytrzymałość – powiedział Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart. Samochód rajdowy, który pokonał ponad 800 kilometrów w ciągu dwóch dni, zgodnie z naszymi oczekiwaniami zaprezentował świetne osiągi w trakcie trudnych testów wytrzymałościowych, dzięki czemu jesteśmy pewni, że nasze przygotowania są na dobrej drodze.
ASIA CROSS COUNTRY RALLY, czyli AXCR to wyczerpujący, całotygodniowy rajd terenowy rozgrywany na trasie 2000 kilometrów, prowadzącej przez wyjątkowe tereny Azji Południowo-Wschodniej. Rajd rozgrywany w sierpniu każdego roku był odwoływany w latach 2020 i 2021 z powodu pandemii COVID-19. W tym roku rajd przesunięto go na 21-26 listopada, a trasa będzie liczyła około 1700 kilometrów. Start zaplanowano w Buriram w północno-wschodniej Tajlandii, dalsze odcinki prowadzą przez Kambodżę, a meta znajduje się w pobliżu słynnej stolicy świątyń – Angkor Wat.
Charakterystyka samochodu rajdowego L200
Przystosowane do rajdów Mitsubishi L200 zostało zaliczone przez FIA do grupy T1 (prototypowy pojazd terenowy). Jako model bazowy wykorzystano wersję z podwójną kabiną w specyfikacji na rynek Tajlandii, “odchudzono” maskę silnika, przednie i tylne drzwi, wnętrze i wiele innych elementów, natomiast kabinę wzmocniono klatką bezpieczeństwa, a podwozie otrzymało solidne osłony. Zawieszenie opracowane dla samochodu rajdowego zapewnia doskonałe właściwości jezdne, a przedni i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), opony terenowe o dużej średnicy oraz obręcze kół z lekkich stopów zdecydowanie poprawiają prowadzenie na nierównych nawierzchniach. Tuning turbodoładowanego silnika z zapłonem samoczynnym o pojemności skokowej 2,4 litra skoncentrowano na zmniejszeniu strat tarcia i ograniczeniu masy oraz na poprawie reakcji w zakresie średnich prędkości obrotowych, które są często wykorzystywane na trasach rajdów terenowych. Niektóre etapy AXCR obejmują przeprawy przez rzeki, co wymagało modyfikacji ułatwiających brodzenie, jak bardziej wytrzymałe uszczelnienia i rura pobierająca powietrze do silnika znad dachu samochodu (snorkel).
O rajdzie
27. edycja AXCR 2022 rozpocznie się 21 listopada uroczystym startem zorganizowanym w Buriram, w północno-wschodniej części Tajlandii w pobliżu granicy z Kambodżą. Rywalizacja rozpocznie się 22 listopada. Pierwsza połowa rajdu rozgrywana jest wokół Buriram. 25 listopada trasa rajdu prowadzi przez granicę z Kambodżą, a 26 listopada rajd kończy się w Siem Reap, kilka kilometrów od Angkor Wat – tak zwanej stolicy świątyń. Tegoroczna trasa licząca około 1700 kilometrów, ma być równie wyczerpująca jak poprzednio, z szerokim zakresem terenowych wyzwań jak góry, dżungla, błotniste drogi, przeprawy przez rzeki, wydmy i odcinki, które będą wymagały od pojazdów szybkości i wytrzymałości na doskonałym poziomie. Umiejętności kierowców i zespołów zostaną wystawione na próbę przez trudne warunki terenowe i nieprzewidywalne zmiany pogody, jakie stwarza dzika natura tej trasy.
Specyfikacja techniczna rajdowego Mitsubishi L200
Długość całkowita | 5300 mm |
Szerokość całkowita | 1815 mm |
Rozstaw osi | 3000 mm |
Rozstaw kół (przód/tył) | 1520 mm / 1515 mm |
Silnik spalinowy | 4-cylindrowy MIVEC turbo diesel, typ 4N15 |
Wtrysk paliwa | Wtrysk wysokociśnieniowy common-rail |
Pojemność skokowa | 2442 cm3 |
Moc (maksymalna) | 133 kW |
Moment obrotowy (maksymalny) | 430 Nm |
Przekładnia | 6-biegowa skrzynia manualna |
Napęd na 4 koła | Super Select 4WD-II |
Mechanizm różnicowy | Z przodu i z tyłu mechanizmy różnicowe firmy CUSCO z ograniczonym poślizgiem (LSD) |
Zawieszenie przednie | Niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi |
Tylne zawieszenie | Sztywne resory piórowe |
Amortyzatory | Z przodu i z tyłu regulowane amortyzatory firmy CUSCO |
Układ kierowniczy | Przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem |
Hamulce | Z przodu i z tyłu wentylowane tarcze hamulcowe firmy ENDLESS |
Koła | Obręcze z lekkiego stopu (17” x 8J) firmy WORK |
Opony | Yokohama GEOLANDAR M/T G003 (265/70R17) |
Informacje dodatkowe |
Maska silnika z włókna węglowego, Panele drzwi przednich i tylnych z włókna węglowego |