Zakład produkcyjny Alpine w Dieppe na dzień 31 grudnia 2017 roku zatrudniał 400 pracowników. Ich zadaniem było przygotowanie do produkcji nowego modelu A110.
Działalność fabryki jest szeroka. Obejmuje ona produkcję i adaptację samochodów seryjnych, montaż i sprzedaż samochodów wyczynowych oraz sprzedaż części zamiennych do samochodów wyścigowych.
Zobacz także:
Oto jak wyglądała historia zakładu w Dieppe:
• 1955: Utworzenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (SARL) Renault Alpine;
• 1966: Przekształcenie Renault Alpine w spółkę kapitałową (SA);
• 1969: Utworzenie zakładu produkcyjnego Renault Alpine;
• 1973: Wykupienie spółki przez Grupę Renault;
• 1995: Prezentacja modelu Spider na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Geneva Motor Show;
• 1996: Uzyskanie certyfikatu EAQF;
• 1997: Wprowadzenie na rynek Megane CC. Powstanie Renault Sport Technologies;
• 2000: Wprowadzenie na rynek Clio Renault Sport;
• 2003: Wprowadzenie na rynek Nowego Clio V6;
• 2005: Zakończenie produkcji Clio V6;
• 2006: Wprowadzenie na rynek Clio III RS;
• 2007: Megane F1 Team R26 wybrane najlepszym samochodem sportowym roku;
• 2009: Megane R26R wybrane najlepszym samochodem sportowym roku. Produkcja Clio w wersji LPG;
• 2010: Wprowadzenie na rynek Clio III Gordini R.S.;
• 2012: Wyprodukowanie siedemsetnego Clio 3 Cup;
• 2013: Produkcja serii pilotażowej Clio 4 R.S. w styczniu;
• 2014: Carlos Ghosn i Vincent Bolloré ogłosili rozpoczęcie produkcji Alpine w Dieppe w drugiej połowie 2015 roku;
• 2015: Rozpoczęcie produkcji Alpine w czerwcu;
• 2016: Zakład produkcyjny ogłosił plan utworzenia 90 nowych miejsc pracy
• 2017: Przygotowanie do produkcji nowego Alpine A110.