Alpine zaprezentował przeznaczoną na rynek europejski limitowaną serię 300 egzemplarzy A110 LEGENDE GT 2021.
Po sukcesie wprowadzonego na rynek w 2020 roku A110 LEGENDE GT na rynek weszła edycja LEGENDE GT 2021. Zwraca uwagę nowymi, wyróżniającymi ją akcentami stylistycznymi i bogatą ofertą wyposażenia, która jest zgodna z oczekiwaniami najbardziej wymagających klientów. Parametry techniczne samochodu podkreślają sportowy charakter A110, napędzanego silnikiem o mocy 292 KM montowanym w modelu A110S.
Zobacz relacje:
Dwie kombinacje stylistyczne dla dwóch typów auta
Nowoczesność i techniczne zaawansowanie – matowy kolor nadwozia Srebrny Mercure i fotele kubełkowe Sabelt pokryte skórzaną tapicerką w czarnym kolorze z szarymi przeszyciami nadają A110 LEGEND GT 2021 na wskroś sportowy styl.
Elegancja i wyrafinowanie – nadwozie w kolorze Niebieska Otchłań (Bleu Abysse) oraz skórzana tapicerka foteli Sabelt w kolorze bursztynowym nadają autu charakter typowy dla modeli GT.
Oprócz premierowego, matowego koloru nadwozia Srebrny Mercure, A110 LEGENDE GT 2021 jest również dostępne w oferowanym już wcześniej w tej gamie kolorze Niebieska Otchłań (Bleu Abysse). Jasnozłote oznaczenia Alpine i diamentowane obręcze kół Grand Prix 18”, z intensywnie złotymi zaciskami hamulców tworzą subtelny kontrast z oboma kolorami nadwozia. Finalnym akcentem są półprzezroczyste tylne światła LED, które odróżniają A110 LÉGENDE GT 2021 od innych wersji A110.
Fotele Sabelt z regulacją sześciu parametrów są dostępne w dwóch wersjach wykończenia ze skórzaną tapicerką w kolorze bursztynowym lub czarnym. Panele w tym samym kolorze pojawiają się również na płatach drzwi. Brązowym lub szarym przeszyciom obić towarzyszy dopasowany kolorystycznie znacznik środkowego położenia kierownicy. Wśród innych wyróżników tej edycji uwagę zwracają takie elementy, jak podsufitka dachowa z mikrofibry Dinamica, błyszczące karbonowe wstawki z miedzianym splotem na środkowej konsoli, osłona deski rozdzielczej i nawiewy powietrza. Przyjazną, utrzymaną w duchu GT atmosferę wnętrza A110 LEGENDE GT 2021 uzupełniają dywaniki podłogowe i aluminiowy podnóżek po stronie pasażera. Umieszczona u podstawy środkowej konsoli numerowana tabliczka podkreśla ekskluzywny charakter auta.
Parametry techniczne na najwyższym poziomie
Podobnie jak wszystkie Alpine, samochód posiada lekką konstrukcję aluminiową, umieszczony centralnie silnik i zawieszenie z podwójnymi wahaczami (z przodu i z tyłu). Turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 litra posiada moc 292 KM i 320 Nm momentu obrotowego, dostępnego w zakresie od 2 000 do 6 400 obr. Niewielka masa i dwusprzęgłowa skrzynia biegów pozwalają A110 LEGENDE GT 2021 przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy i rozwijać na torze maksymalną prędkość 250 km/h. Oprócz specyficznych dla tej limitowanej edycji elementów wykończenia, samochód wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, obejmującym czujniki parkowania przodem i tyłem, kamerę cofania oraz system audio Focal.
Dla podkreślenia charakteru A110 LEGENDE GT 2021, edycja będzie ograniczona do 300 numerowanych egzemplarzy, przeznaczonych wyłącznie na rynek europejski.
Rezerwacje przez aplikację Alpine
A110 LEGENDE GT 2021 można zarezerwować przez aplikację Alpine, podobnie jak inne wersje A110. W tym celu należy pobrać aplikację z Apple Store lub Google Play, a następnie utworzyć konto. Po utworzeniu konta użytkownik ma dostęp do wszystkich funkcji aplikacji Alpine. Może otrzymywać powiadomienia o nowościach marki czy zarezerwować A110. A jeśli zmieni zdanie, otrzyma zwrot wpłaty w pełnej wysokości, bez żadnych kosztów.
Później trzeba tylko wybrać salon Alpine, w którym będzie można przekształcić rezerwację w zamówienie. Na tym etapie można jeszcze zmienić specyfikację samochodu.
A110 LÉGENDE GT 2021 | |
Silnik | |
Liczba cylindrów | 4 |
Liczba zaworów na cylinder | 4 |
Pojemność skokowa | 1798 cm3 |
Maksymalna moc | 292 KM (215 kW) przy 6400 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm przy 6400 obr./min |
Paliwo | Benzyna |
Układ przeniesienia napędu | |
Rodzaj napędu | Tylny |
Typ skrzyni biegów | Dwusprzęgłowa automatyczna, 7-biegowa |
Nadwozie | |
Nadwozie | Aluminiowa konstrukcja (96%) |
Przednie/tylne zawieszenie | Z podwójnymi, trójkątnymi wahaczami poprzecznymi |
Typ nadwozia | Coupé z silnikiem umieszczonym centralnie za fotelami |
Średnica nawracania kół/samochodu | 11,64 m/11,74 m |
Układ jezdny / hamulcowy | |
Hamulce | Aluminiowe zaciski hamulcowe ze zintegrowanym hamulcem postojowym |
Średnica tarcz hamulcowych – przód | 320 mm |
Średnica tarcz hamulcowych – tył | 320 mm |
Opony – przód | 215/40 R18 |
Opony – tył | 245/40 R18 |
Masa | |
Masa własna | 1134 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 1359 kg |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
0-100 km/h | 4,4 s |
0-400 m | 12,6 s |
0-1000 m | 22,9 s |
Zużycie paliwa i emisja (1) | |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP | 153 – 158 g/km |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP | 6,8 – 7 l/100 km |