ALPINE I MICHELIN TESTOWALI PRZED LE MANS

L 1_Nr 36

22 i 23 czerwca rozegrana zostanie 90. edycja 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Jazdy testowe i treningowe przeprowadziły firmy Renault i Michelin. Team Signatech- Alpine wystawił dwa samochody Alpine A450, Michelin testował opony.

Za kierownicą Alpine A450 o numerze 36 i 37 zmieniali się Tristan Gommendy, Nelson Panciatici, Pierre Ragues i rezerwowy kierowca, Paul-Loup Chatin. Panciatici uzyskał drugi czas dnia w klasie LMP2 (3,39.,642 minuty), przy średniej prędkości 223,4 km/h.


Zobacz także:
SPORT
OPONY


Paul-Loup Chatin w drugim z samochodów uplasował się się na trzeciej pozycji (3.40,907 min.).

W marcu br. na terenie Toru Wyścigowego 24H Le Mans, w obecności Carlosa Tavaresa, Dyrektora Generalnego ds. Operacyjnych Renault, oraz Pierre’a Fillona, Prezesa Automobile Club de l’Ouest, marka Alpine ogłosiła swój powrót do wyścigów. 35 lat po zwycięstwie z 1978 roku, dwa samochody Alpine A450 znów pojawią się na tym legendarnym torze.

Od dnia pierwszej publicznej prezentacji, model Alpine A450 wziął udział w dwóch wyścigach z serii European Le Mans Series, zdobywając swoje pierwsze miejsce na podium na torze Imola (Włochy).

L 2_Alpine_45363

– Wystawienie obydwu Alpine A450 pozwoliło nam na przeprowadzenie licznych testów w celu przygotowania się do wyścigu 24H Le Mans. Musieliśmy już w tę niedzielę jak najlepiej wykorzystać czas, jaki mamy do dyspozycji. Na tym szczególnym torze testowaliśmy nowy pakiet aerodynamiczny „Le Mans”, opony Michelin oraz szereg nastawów bolidu. Był to również nasz pierwszy występ na torze w Le Mans w barwach Alpine. To fantastyczny projekt. W tym roku wyścig w Le Mans będzie miał szczególne znaczenie! – podkreślił Philippe Sinault, Szef Teamu Signatech- Alpine.

Do Nelsona Panciatici i Pierre’a Raguesa, plasujących się na 2. i 4. miejscu po pierwszych dwóch wyścigach z serii European Le Mans Series, dołączyli Tristan Gommendy i Paul-Loup Chatin.

MICHELIN TEŻ TESTOWAŁ

Trudne warunki atmosferyczne sprawiły, że podczas testów partnerzy Michelin przez większość jazd korzystali z opon deszczowych – ‘Wet’ i ‘Full Wet’. Dzięki poprawie pogody pod koniec trwających cztery godziny jazd zawodnicy mogli skorzystać z opon na suchą nawierzchnię ‘Slick’. Firma Michelin wykorzystała też testy do sprawdzenia nowych opon, które trafią na tory w 2014 r.

L 3_24h Le 2

Marco Bonanomi za kierownicą Audi R18 e-tron quattro jeździł właśnie na takim ogumieniu. Kierowca przejechał 42 okrążenia, z czego 12 na oponach ‘Slick’ przeznaczonych do aut LMP1 na sezon 2014.

Po skończeniu wszystkich testów i prac nad oponami na sezon 2014 Michelin zaoferuje swoim partnerom sześć rodzajów ogumienia:
· trzy rodzaje opon na suchą nawierzchnię;
· jeden rodzaj opon przejściowych (na wilgotny i wysychający tor);
· dwa rodzaje opon na mokrą nawierzchnię.

– Pogoda nam nie pomagała, ale mimo tego udało nam się zebrać ważne informacje na temat osiągów opon. Przed nami jeszcze dużo pracy w trakcie kolejnych jazd próbnych przed tegorocznym wyścigiem Le Mans – podkreśla znaczenie testów na torze Le Mans Serge Grisin, dyrektor ds. sportów samochodowych Michelin.

L 4_24h Le Mans - 1

Również kierowca Audi Marco Bonanomi jest zadowolony z ogumienia Michelin na sezon 2014.

– Niedzielne jazdy próbne pokazały, że rozwój nowych opon Michelin idzie w dobrym kierunku. Od czasu moich ostatnich testów inżynierowie Michelin wykonali bardzo dużą pracę – mówi Marco Bonanomi.

Począwszy od wyścigu Le Mans 24 w 2014 r. samochody klasy LMP1 (Le Mans Prototype 1) zostaną wyposażone w nowe opony Michelin (31/71-18). Mimo że będą one mniejsze i lżejsze od dotychczas stosowanych, zapewnią osiągi i żywotność dostosowane do nowej generacji pojazdów LMP1. Nowe opony Michelin wychodzą naprzeciw oczekiwaniom władz FIA World Endurance Championship, które wprowadziły nowe regulacje na sezon 2014. Oprócz ambitnych wymogów technicznych przepisy te promują zrównoważony transport, a w szczególności oszczędność paliwa.

Przez ostatnie kilka edycji wyścigów długodystansowych Michelin znacząco zwiększył żywotność opon. Równocześnie, zgodnie ze swoją koncepcją Total Performance, osiągi opon oraz ich bezpieczeństwo pozostały na najwyższym poziomie.

Nowe opony Michelin zastąpią dotychczas używane 36/71-18 z przodu oraz 37/71-18 z tyłu.