ALPINE: A390 – SPORTOWY FASTBACK STAWIA CZOŁA POLARNYM WARUNKOM

Na ostatniej prostej prac nad przyszłym A390 zespół inżynierów Alpine przeprowadził testy modelu w warunkach ekstremalnego zimna za kołem podbiegunowym w Szwecji.

Alpine Active Torque Vectoring i nowe technologie, w jakie wyposażone jest A390, przechodzą ostatnie próby przed wprowadzeniem modelu na rynek.


Zobacz także:

JAECOO: REKORD ZASIĘGU MODELU JAECOO 7 SUPER HYBRID
 

PREMIERY


 

Jesteśmy w Laponii na północy Szwecji, gdzie ostatnie testy w ekstremalnych warunkach przechodzi przyszłe A390, drugi model z gamy Dream Garage Alpine. Inżynierowie, którzy skonstruowali ten majstersztyk technologii i designu, musieli włożyć całą swoją wiedzę techniczną i pasję, aby dokonać niemożliwego – przenieść osiągi, zwrotność i wrażenia z jazdy naszym legendarnym A110 do pięciomiejscowego fastbacka. Wynik jest zachwycający, a śmiałkowie będą mogli poczuć dreszczyk emocji podczas jazdy po zamarzniętych jeziorach, gdzie drogę widać tylko za boczną szybą! – mówi Philippe Krief, CEO Alpine

A390 – ALPINE KONTYNUUJE PRACE NAD PRZYSZŁYM W 100% ELEKTRYCZNYM SPORTOWYM FASTBACKIEM W SZWEDZKIEJ CZĘŚCI LAPONII

Wiedza techniczna Alpine jest kluczowym elementem prac nad każdym modelem marki. A390 nie stanowi tu wyjątku, dlatego na kilka miesięcy przed premierą przechodzi ostatnie testy umożliwiające doszlifowanie technologii, dzięki którym model stanie się flagowym samochodem marki. Najbardziej ekstremalne warunki klimatyczne, oddające w przyspieszeniu zwykłe użytkowanie przez pięć lat, dają możliwość upewnienia się, że przyszły seryjny model będzie oferował doskonałą wytrzymałość i niezawodność.

Testy przy temperaturach sięgających -40°C na zaśnieżonych drogach czy na zamarzniętym jeziorze to niezbędny element przy potwierdzaniu osiągów samochodu przez zespół konstruktorów. Celem tych ciężkich prób jest zapewnienie przyszłym posiadaczom A390 ekscytujących doświadczeń za sprawą osiągów i zwrotności, jakich oczekuje się od auta marki Alpine, przy jednoczesnym zachowaniu przystępności i zdolności stopniowego dostosowania się do umiejętności kierowcy. To wszystko wraz z wysokim poziomem powtarzalności osiągów, który jest kluczowy w przypadku samochodów elektrycznych, stanowi istotny element prac inżynierów nad samochodami Alpine.

Szczególną uwagę poświęca się oczywiście dynamice auta, która jest kluczowym parametrem każdego modelu marki. Laponia jest doskonałym poligonem doświadczalnym dla technologii, w które wyposażone jest A390, takich jak układ napędowy z trzema silnikami elektrycznymi, pięć trybów jazdy, w tym nowy „tryb torowy”, czy Alpine Active Torque Vectoring. Testy w rzeczywistych warunkach są okazją do sprawdzenia fizycznych wrażeń z jazdy, jakie będą odczuwać przyszli nabywcy modelu w ekstremalnym środowisku, a także do doszlifowania wszelkich ustawień i interakcji między poszczególnymi systemami, aby zapewnić wyjątkową kontrolę i wyczucie drogi.

Sprawdzane będą również elementy wyposażenia, takie jak ogrzewanie, usuwanie zaparowania i odmrażanie szyb czy działanie układu dynamicznej kontroli toru jazdy ESC (Electronic Stability Control) na śniegu. Żadnej z tych funkcji nie da się wiarygodnie przetestować w bardziej umiarkowanych warunkach, dlatego tylko testy w rzeczywistym środowisku na dalekiej północy są w stanie potwierdzić sprawność ich działania.

ALPINE A390 TO JEDYNY W SWOIM RODZAJU, PRAWDZIWIE SPORTOWY SAMOCHÓD Z PIĘCIOMA MIEJSCAMI

Dzięki połączeniu dwóch pozornie sprzecznych cech – sportowego charakteru i pięciomiejscowej konstrukcji, a także wysokich osiągów i zaawansowanych technologii, Alpine A390 jest pierwszym sportowym fastbackiem marki o wyjątkowym pozycjonowaniu na obecnym rynku motoryzacyjnym.

Prototyp został po raz pierwszy zaprezentowany z nadwoziem w ostatecznym kształcie, którego wymiary (długość 4615 mm, wysokość 1532 mm, szerokość 1885 mm) nie pozostawiają wątpliwości, że wnętrze kabiny będzie przyjemne i przestronne.

A390 zostało zaprojektowane do użytkowania na co dzień, ale potrafi również przeobrazić się w prawdziwe sportowe auto. Wyjątkowa i starannie dopracowana sygnatura świetlna Alpine A390 czerpie inspirację z show car A390_β. Stanowi charakterystyczny element modelu, wpisujący się w stylistykę Alpenglow. Pod świetlną listwą z przodu pojawiają się liczne świetliste trójkąty. Ten „Cosmic Dust” kojarzy się z kometą przecinającą atmosferę Ziemi. Świetlna listwa z przodu zdaje się przeszywać powietrze niczym ostrze i dodaje lekkości tej charakterystycznej sygnaturze.

Spod kamuflażu A390 wyłaniają się zewnętrzne elementy aerodynamiczne, które wyglądają jak zmrożone polarnym powietrzem. Z przodu listwa na masce zapewnia lepsze odprowadzanie powietrza w kierunku górnej części nadwozia, a jednocześnie nadaje nadwoziu unikalny i nowoczesny wygląd. Osłona chłodnicy z mikroperforacją w optymalny sposób kieruje strumienie powietrza, a szerokie wloty boczne powodują powstanie kurtyny powietrznej i przyspieszają przepływ powietrza.

Tył, bardziej powściągliwy, jak na razie pozwala tylko domyślać się, jak będzie wyglądał tylny spojler. Sygnatura świetlna prototypu zostanie jednak zachowana i ujrzymy ją podczas oficjalnej prezentacji modelu wiosną.

Spłaszczona sportowa kierownica ze wskaźnikiem środkowego położenia, obszyta skórą Nappa, to jedyny ujawniony sekret wystroju wnętrza A390 i symbol zaangażowania marki w sporty motorowe. Z kierownic bolidów Formuły 1 Alpine zapożyczono również trzy przyciski: OV (Overtake), RCH (Recharge) i Drive Modes, zapewniające bezpośredni dostęp do trybów jazdy, wzbogaconych o nowy tryb „Track” z myślą o maksymalnie sportowych doznaniach.

Za sprawą podwozia łączącego poczucie lekkości z wysoką zwrotnością drugi model z gamy Dream Garage Alpine gwarantuje inspirujące i dynamiczne wrażenia z jazdy zgodne z tradycjami marki. Przyspieszenie identyczne jak w A110 R i równie wyśrubowane osiągi na zakrętach sprawiają, że nowy model ma wszystkie cechy samochodu sportowego, a jednocześnie jest w stanie przewozić do pięciu osób.

ALPINE A390 – KWINTESENCJA FRANCUSKIEJ MYŚLI TECHNICZNEJ

A390 to najwyższy hołd Alpine dla francuskiej myśli technicznej. A390, samochód w pełni „made in France”, opracowany we Francji przez zespół Alpine, będzie produkowany w fabryce w Dieppe, historycznej kolebce marki, podczas gdy jego trzy silniki będą powstawać w zakładzie Renault w Cléon.

Chęć wykorzystania francuskiej myśli technicznej przejawia się również w partnerstwach nawiązanych przez Alpine w ramach projektu A390. Wysokiej jakości system audio na pokładzie A390 zostanie dostarczony przez francuską firmę Devialet. Specjalne opony do przyszłego modelu seryjnego, z indywidualnym oznaczeniem „A39”, wyprodukuje Michelin.

A390, pierwszy w pełni elektryczny sportowy fastback Alpine, zostanie zaprezentowane 27 maja 2025 r. w Dieppe, we Francji, w ramach obchodów 70 lecia marki.