ALIANZ RENAULT – NISSAN: NOWE MODELE W 2015 ROKU

Alliance_49947

Prezes Carlos Ghosn potwierdził, że Alians Renault- Nissan planuje opracowanie szeregu całkowicie nowych modeli, mających wyjść naprzeciw specyficznym wymaganiom nowego pokolenia klientów w krajach o najwyższym tempie wzrostu gospodarczego na świecie.

Jest to zapowiedź całkowicie nowego programu, pierwszego tego rodzaju, stworzonego wspólnie od podstaw przez Renault i Nissana w ramach ścisłej współpracy inżynierów z obydwu koncernów. Program ten dotyczy najbardziej przystępnej cenowo kategorii pojazdów bazujących na modułowej konstrukcji CMF-A.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


renault, nissan, Alians Renault- Nissan, Prezes, Carlos Ghosn, nowe, modele, nowy, program, CMF, ceny, gama, silnik, zakład w Chennai,

Rozwiązanie CMF pozwala na konstruowanie całej gamy samochodów poprzez łączenie pięciu wzajemnie kompatybilnych tzw. „dużych modułów” („big modules”): komora silnika, kabina, przednie podwozie, tylne podwozie i elektryka wraz z elektroniką. Zasada „dużych modułów” umożliwia tworzenie szeregu różnych kombinacji, mającego na celu zmaksymalizowanie mocy produkcyjnych i ułatwienie rozróżnienia obydwu marek.

Produkcja modeli CMF-A rozpocznie się w 2015 r. w zakładzie Aliansu Renault- Nissan w Chennai (Indie). Bardziej szczegółowe dane dotyczące cen oraz wielkości produkcji będą dostępne po uruchomieniu produkcji.
CMF-A zapewnia wysoki stopień elastyczności produkcji. Oferta obejmować będzie szereg znacząco różniących się pod względem designu i jednostek napędowych wariantów, wychodzących naprzeciw specyficznym upodobaniom klientów w Indiach i na innych dynamicznie rozwijających się rynkach.

– Dzięki CMF-A otwieramy nowe horyzonty w celu spełnienia, nawet z nawiązką, wysokich wymagań konsumentów w krajach o najwyższym wzroście gospodarczym na świecie, w szczególności tych konsumentów, którzy po raz pierwszy kupują nowe auto. Ci wpływowi konsumenci nie chcą samochodów pozbawionych części wyposażenia oferowanego w pierwotnej konfiguracji, przeznaczonej do sprzedaży na dojrzałych rynkach. Oczekują oni i zasługują na samochody nowoczesne, solidne i eleganckie, oferowane po cenach uwzględniających znaczną obniżkę kosztów pomimo bogatego wyposażenia – oświadczył prezes, Carlos Ghosn, w Renault Nissan Technology Business Centre, ośrodku technologicznym Aliansu w Chennai, gdzie od ubiegłego roku prowadzone są prace nad stworzeniem platformy CMF-A.

Alians Renault- Nissan odgrywa jedną z kluczowych ról w krajach o dynamicznym wzroście gospodarczym. W momencie utworzenia Aliansu w 1999 r., zaledwie 1 proc. jego łącznej sprzedaży samochodów pochodził z państw BRIC, czyli z Brazylii, Rosji, Indii i Chin. Natomiast w roku 2012 udział tych czterech państw w całkowitej sprzedaży Aliansu sięgał już ponad 30 proc. W Chennai powstał największy zakład produkcyjny, w którym produkowane są modele Renault Pulse, Scala i Duster oraz Nissan Micra, Sunny i Evalia. W Chennai ma również swoją siedzibę Renault Nissan Technology Business Centre, centrum technologiczne i inkubator innowacyjnych rozwiązań, działające na potrzeby Aliansu Renault- Nissan.