Alians Renault-Nissan sprzedał swój 200-tysięczny samochód elektryczny i posiada obecnie 58 procent udziałów w rynku aut zeroemisyjnych.
Pojazdy koncernów Renault i Nissan pokonały łączny dystans około 4 miliardów kilometrów przy zerowej emisji – wystarczająco dużo, aby 100 000 razy okrążyć Ziemię. Pozwoliły zaoszczędzić 200 milionów litrów paliwa – tyle, ile potrzeba do napełnienia 80 basenów olimpijskich.
Zobacz także:
Alians sprzedał swój 200-tysięczny samochód elektryczny w listopadzie br., po czterech latach od debiutu modelu LEAF, pierwszego na świecie samochodu elektrycznego dla szerokich rzesz użytkowników. Model Nissana pozostaje do dziś najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym wszech czasów.
Między styczniem a pierwszym tygodniem listopada br. Alians sprzedał około 66 500 samochodów elektrycznych, co stanowi wzrost o blisko 20 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Grupa sprzedaje niemal dwie trzecie wszystkich samochodów elektrycznych na świecie, wliczając w to Twizy – miejski, dwumiejscowy czterokołowiec Renault oraz furgon Nissan e-NV200, dostępny w sprzedaży na terenie Europy i Japonii.
W Stanach Zjednoczonych, będących największym rynkiem zbytu samochodów elektrycznych Aliansu, istnieje obecnie ponad 750 terminali szybkiego ładowania akumulatorów. Nissan wraz ze swoimi dealerami i partnerami pracuje obecnie nad zwiększeniem tej liczby do 1 100 do końca czerwca 2015 roku. Terminale szybkiego ładowania umożliwiają doładowanie akumulatora Nissana LEAF od 0 do 80 proc. jego pojemności w ciągu około 30 minut.
W tym roku Nissan uruchomił również swój program No Charge to Charge, w ramach którego umożliwia bezpłatne korzystanie z określonych terminali ładowania w ciągu dwóch lat od zakupu lub wynajmu nowego LEAF-a.
W Japonii, na drugim co do wielkości rynku zbytu samochodów elektrycznych Aliansu, działa obecnie 2 900 terminali szybkiego ładowania akumulatorów, a liczba ma się powiększyć do marca 2015 roku do 6 000. Na terenie Europy najbardziej rozwiniętym rynkiem pod względem infrastruktury przeznaczonej dla samochodów elektrycznych jest Wielka Brytania.
Nissan LEAF jest najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym na świecie, a marka Renault zajęła w październiku br. pierwsze miejsce w Europie pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych. Gama modeli elektrycznych Grupy rozrosła się do sześciu pojazdów (Kangoo Z.E., Twizy, ZOE, Fluence Z.E., LEAF, e-NV200).