Stosunek masy do mocy 4 kg/KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane w zaledwie 4,5 sekund, 137 KM/l i 1,2g maksymalnego opóźnienia przy hamowaniu: „Just drive”!
Nowe hasło będzie towarzyszyło komunikacji dotyczącej modeli Alfa Romeo, po raz pierwszy wykorzystane podczas prezentacji modelu 4C – samochodu, który zaznacza powrót marki do świata lekkich sportowych samochodów coupé.
Zobacz także:
PREMIERY
Alfa Romeo 4C to samochód, w którym wszystko jest zaprojektowane, by dostarczać emocji podczas jazdy. Jego design i wymiary odwołują się do Alfy Romeo 33 Stradale. Podobnie jak ta, 4C łączy wymagania mechaniczno- funkcjonalne ze stylem. Wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie dwuosobowa wersja coupé wykorzystuje technologie i materiały pochodzące z 8C Competizione tj. włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła – oraz technologie stosowane w aktualnie produkowanych modelach Alfa Romeo.
Nowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, wykonany z aluminium, zaawansowana technologicznie skrzynia biegów „Alfa TCT” z podwójnym suchym sprzęgłem oraz wciąż unikalny system D.N.A., wzbogacony o nowy tryb „Race“, to silne punkty auta.
Ma ono kompaktowe wymiary: długość poniżej 4 metrów i rozstaw osi mniejszy niż 2,4 metra. Dodatkowo, dynamika jest podkreślona przez stosunek masy do mocy, który wynosi poniżej 4 kg/KM, co czyni 4C super samochodem (supercar).
Maksymalna prędkość wynosząca ponad 258 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane w zaledwie 4,5 sekundy, 1,1 g przyspieszenia bocznego na łuku oraz 1,2 g maksymalnego opóźnienia przy hamowaniu – to osiągi nowej Alfy. Gwarancję przyjemności prowadzenia uzyskano dzięki odpowiedniemu rozłożeniu masy samochodu (40 proc. na oś przednią i 60 proc. na oś tylną).
Ze szczególną uwagą zaprojektowano kształt foteli. Hamulec – tak, jak w samochodach rajdowych, może być regulowany. Układ kierowniczy nie ma wspomagania, jest progresywny i bezpośredni.
Alfa Romeo 4C dotrze na wszystkie główne rynki światowe, w limitowanej ilości rocznej wynoszącej 3 500 egzemplarzy, z których 1 000 jest przeznaczonych dla Europy. Począwszy od października będzie można zamówić ją u wszystkich dealerów marki w Europie. Jest to również początek synergii z innymi markami Premium w ramach Fiat-Chrysler Group oraz Maserati celem konsolidacji historii, potencjału innowacyjnego i promocji w skali światowej.