Kilka tygodni po międzynarodowej premierze na targach motoryzacyjnych Brussels Motor Show 2025 ruszyły zamówienia na Alfę Junior Ibrida Q4
Junior w wersji Q4 z napędem na wszystkie koła i automatyczną aktywacją napędu tylnej osi oferuje klientom najszerszą gamę w swoim segmencie i swobodę wyboru między silnikami w pełni elektrycznymi lub hybrydowymi oraz różnymi wersjami.
Zobacz także:
JAC MOTORS – KOLEJNY CHIŃSKI GRACZ WKRACZA NA POLSKI RYNEK
Sekrety systemu hybrydowego, który spełnia oczekiwania szerokiego grona klientów
Alfa Junior Q4 jest wyposażona w napęd hybrydowy oparty o technologię 48V, który łączy turbodoładowany silnik 1.2 o mocy 136 KM i dwa silniki elektryczne o mocy 21 kW. Hybrydowy układ napędowy Junior Q4 obejmuje dwa silniki elektryczne: jeden umieszczony na przedniej osi, zintegrowany z sześciobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, oraz drugi zamontowany na tylnej osi wprawiający w ruch koła samochodu bez fizycznego połączenia między obiema osiami. Konfiguracja ta zapewnia optymalny rozkład momentu obrotowego i doskonałą przyczepność w każdych warunkach jazdy.
Tylny silnik jest wyposażony w przekładnię, która zwiększa moment obrotowy do 1900 Nm na tylnych kołach, zapewniając maksymalną przyczepność i stabilność. Gwarantuje to nie tylko wysokie osiągi, ale także zapewnia komfortową i bezpieczną jazdę w każdej sytuacji, dzięki czemu Junior Q4 to idealny samochód nawet na najtrudniejsze drogi i niekorzystne warunki pogodowe.
Selektor trybów jazdy DNA i najwyższy komfort jazdy
Selektor trybów jazdy DNA Alfa Romeo pozwala kierowcy dostosować osiągi samochodu do różnych potrzeb: tryb „Dynamic” zapewnia sportowe wrażenia z jazdy z maksymalną mocą, natomiast tryb „Natural” jest idealny do codziennej miejskiej jazdy. Tryb „Q4” zaprojektowano z myślą o warunkach jazdy z niską przyczepnością, zawsze zapewniając maksymalne bezpieczeństwo i kontrolę. Z kolei tryb „Advanced Efficiency” optymalizuje zużycie paliwa i oferuje płynną jazdę, pod kątem maksymalnej efektywności energetycznej.
Dodatkowo Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 jest wyposażona w niezależne tylne zawieszenie typu MultiLink, zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie podczas codziennej jazdy oraz poprawie przyczepności w każdych warunkach drogowych. Zaawansowany system zawieszenia zapewnia wyższą skuteczność w absorpcji nierówności terenu, zapewniając doskonały komfort wszystkim pasażerom oraz wyjątkową precyzję prowadzenia. System Q4 włącza się automatycznie w zależności od warunków przyczepności oraz nachylenia drogi, dzięki czemu napęd na wszystkie koła jest zawsze dostępny. Technologia Power Looping pozwala utrzymać napęd 4×4 nawet przy niskim poziomie naładowania akumulatora.
Design i wyposażenie
Pod względem wyglądu nadwozia Junior Ibrida Q4 wyróżnia się nową interpretacją emblematu „Leggenda”, reflektorami Full LED oraz 18-calowymi felgami aluminiowymi „Petali”. Wnętrze kabiny zostało wzbogacone o ekskluzywne elementy, takie jak skórzana kierownica, podgrzewane fotele Spiga wykończone winylem i tkaniną (elektryczna regulacja fotela kierowcy z funkcją masażu oraz 6-stopniowa manualna regulacja fotela pasażera), system multimedialny o przekątnej 10,25” z nawigacją, system audio z 6 głośnikami oraz pedały i listwy progowe wykonane z aluminium. Dbałość o detale podkreśla eleganckie i charakterystyczne oświetlenie wnętrza w 8 kolorach, obejmujące wloty powietrza, centralny tunel oraz kultowy teleskop. W standardowym wyposażeniu znalazły się również system autonomicznej jazdy na poziomie 2, kamera cofania z kątem widzenia 180°, otwierana elektrycznie, bez użycia rąk klapa bagażnika oraz system bezkluczykowy z technologią dostępu zbliżeniowego.
Alfę Romeo Junior Ibrida można kupić już od 129 600 PLN brutto, a bogato wyposażoną wersję Ibrida Q4 z pakietami Techno i Premium w standardzie od 161 500 PLN brutto.