ALFA ROMEO: ROK 2022 PRZEŁOMOWYM DLA WŁOSKIEJ MARKI

Alfa Romeo mocno przyczyniła się do uzyskania dobrych wyników przez Grupę Stellantis w 2022 roku.

Marka potwierdziła udany przełom i poprawiła wyniki operacyjne, dzięki czemu stała się bardzo rentowną marką.


Zobacz także:

WWCOTY: JEEP AVENGER NAJLEPSZYM RODZINNYM SUV-EM ROKU

ROZMAITOŚCI


 

Model Tonale odniósł duży sukces dzięki systemowi ścisłej kontroli jakości, który został znacznie udoskonalony. Ubiegły rok obfitował nie tylko w wyzwania, ale przede wszystkim przyniósł dobre wyniki sprzedaży, które podkreślają wyraźny wzrost marki w Europie. Sprzedaż samochodów Alfa Romeo wzrosła o 22%, prowadząc tym samym do wzrostu udziału w rynku, w przeciwieństwie do wyników regionu, który odnotował spadek o 11% w stosunku do 2021 roku. Jeśli chodzi o sprzedaż samochodów nowych, na wielu rynkach zarejestrowano znaczny wzrost w porównaniu z rokiem 2021 . Należą do nich m.in.: Francja +101%, Włochy +22%, Niemcy +22%, Hiszpania +28%, Holandia +84%, Austria +85%, Grecja +163%, Portugalia +174%.

W skali globalnej wyniki odzwierciedlają stabilną sytuację, w której osiągnięcia biznesowe są odbiciem wyników skonsolidowanych w 2021 roku. Na uwagę zasługują wyniki Turcji, która wyróżnia się na tle innych rynków jako najszybciej rozwijający się rynek, który czterokrotnie zwiększył wolumen sprzedaży w porównaniu z rokiem 2021. W Azji to Stelvio odnotowuje najbardziej znaczący wzrost: +25%.

Rok 2022 przechodzi do historii pod znakiem Tonale, pierwszego zelektryfikowanego C-SUV-a marki, który zapoczątkował jej metamorfozę i stanowi kamień milowy w procesie „od zera do zera” mającym doprowadzić Alfę Romeo do tego, by była najszybszą na globalnej scenie motoryzacyjnej marką przechodzącą proces elektryfikacji od zera (początek 2022 roku) do całej gamy samochodów o zerowej emisji w 2027 roku. Giulia i Stelvio, fundamenty obecnej gamy Alfa Romeo i filary przyszłej strategii produktowej marki, zostały odświeżone pod względem designu oraz technologii.

Rok 2022 to również wynik uzyskany przez zespół Alfy Romeo w Mistrzostwach Świata Formuły 1 oznacza awans w klasyfikacji konstruktorów i zajęcie szóstego miejsca w klasyfikacji generalnej, co jest najlepszym wynikiem zespołu w ostatnim dziesięcioleciu.

Jeśli chodzi o rodzimy rynek model Tonale, wprowadzony do salonów w maju zeszłego roku, wzmocnił pozycję marki w Polsce. O ile cały rynek samochodów osobowych w kraju spadł w 2022 roku o 6,03%, Alfa Romeo nie tylko utrzymała dotychczasowy udział, ale nawet nieznacznie go poprawiła (o 0,01 pp.). Jednocześnie marka zaakcentowała mocno swoją obecność w segmencie samochodów premium, notując 1,81-procentowy udział.