ALFA ROMEO: REKORDOWE WYNIKI W PIERWSZYM KWARTALE 2023 R.

Alfa Romeo zamknęła pierwszy kwartał 2023 roku z rekordowymi wynikami: sprzedaż samochodów wzrosła w Europie o 136%, a udział w rynku podwoił się w stosunku do roku 2022.

Po zamknięciu niezwykle pozytywnego roku 2022, Alfa Romeo weszła z impetem w rekordowy, pierwszy kwartał będący wynikiem rygorystycznie realizowanego, solidnego planu strategicznego, nieustannie koncentrującego się na wielowymiarowej jakości.


Zobacz także:

CUPRA: PREMIERA NOWEGO, BEZEMISYJNEGO SUV-A TAVASCAN
 

PREMIERY


 

Rok 2023 będzie rokiem złożonym, pełnym ekscytujących wyzwań, ale doskonałe wyniki handlowe w I kwartale wskazują na wyraźny wzrost w Europie, gdzie liczba rejestracji zwiększyła się ponad dwukrotnie, co stanowi wzrost o 136%. Udział w rynku również się podwoił, o ponad 100%.

Jeśli chodzi o równomierny wzrost udziału w rynku w regionie, „best performance” odnotowały kraje takie jak Austria i Portugalia, gdzie liczba rejestracji wzrosła odpowiednio o 317% i 400%, co ponad trzykrotnie zwiększyło udział w rynku. Wyniki w kluczowych krajach takich jak Włochy, Francja, Niemcy i Holandia, podwoiły się, z ponad dwukrotnie większym udziałem w rynku w porównaniu z I kwartałem 2022 roku. Wzrost rejestracji przedstawia się następująco: Włochy, 188%; Francja, 174%; Niemcy, 112%; Hiszpania, 121%; Holandia, 186%.

Bardzo dobre wyniki odnotowano również na poziomie globalnym, gdzie odnotowano wzrost rejestracji o 64% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku. Doskonałe wyniki pokazują wyraźny wzrost zanotowany od końca 2022 roku, który z kolei potwierdza stabilność wyników handlowych zgodnie ze skonsolidowanymi wynikami za 2021 rok.

Na Bliskim Wschodzie zarejestrowano wyjątkowy wzrost sprzedaży, po rekordowym 2022 roku. W szczególności, w 2022 roku swoją pozycję na scenie globalnej, jako rynek o najszybszym wzroście, ugruntowała Turcja, gdzie wolumen sprzedaży wzrósł czterokrotnie w porównaniu z ubiegłym rokiem. Świetne wyniki zarejestrowano także w I kwartale 2023 roku, sprzedaż w regionie wzrosła o 149%, przy czym udział Turcji w całkowitym wzroście na Bliskim Wschodzie wyniósł 55%.

Rok 2023 zapowiada się dla włoskiej marki pod znakiem sukcesów handlowych w skali globalnej, dzięki odświeżonej gamie obejmującej nowe modele Giulia i Stelvio. Najważniejsze modele obecnej gamy i filary przyszłego planu produktowego marki ewoluowały pod względem stylistyki i technologii i są gotowe, aby stać się punktem odniesienia w swoich segmentach, tak samo zresztą, jak dzieje się to od momentu wprowadzenia ich na rynek. Ponadto, Alfa Tonale skompletowała swoją gamę, prezentując wersję Q4 Plug-In Hybrid i jest gotowa na wyzwania handlowe w różnych regionach na całym świecie.

Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny marki Alfa Romeo: Wyniki handlowe zarejestrowane przez markę w pierwszym kwartale tego roku są zwieńczeniem pracy zespołu i metodycznego podejścia do realizacji naszej strategii opartej na dwóch absolutnych priorytetach: bezkompromisowej jakości 360° oraz stabilności. Zespół pracuje z pokorą, osiągając wyznaczone cele, co napawa nas dumą, ale jednocześnie jesteśmy świadomi konieczności kontynuowania podróży z pasją i determinacją, które od zawsze nas wyróżniają, jeśli chcemy osiągnąć ambitne cele określone w naszym planie.