ALFA ROMEO: PREMIERA NOWEJ WERSJI MODELU JUNIOR – IBRIDA Q4

Zakończono etap wprowadzania na rynek modelu Junior, który jest już dostępny w 38 krajach, a na całym świecie złożono na niego 30 000 zamówień.

19% zamówień stanowi wersja w pełni elektryczna. To imponujące liczby, które z pewnością wzrosną wraz z premierą nowej wersji Ibrida Q4 – jedynego kompaktowego modelu premium, oferującego również wariant Q4 z napędem na wszystkie koła i automatycznym zarządzaniem napędem tylnej osi.


Zobacz także:

CUPRA: BLISKO 2000 MODELI “DOSTĘPNYCH OD RĘKI”
 

ROZMAITOŚCI


 

Napęd na cztery koła to kluczowy element dla marki premium, jaką jest Alfa Romeo, a system Q4 dostarcza go w inteligentny sposób, wykorzystując technologię Power Looping, dzięki której napęd działa nawet przy niskim poziomie naładowania akumulatora.

Napęd na wszystkie koła jest zgodny z DNA marki i zawsze aktywny dzięki technologii Power Looping

Selektor trybów jazdy DNA Alfa Romeo pozwala kierowcy dostosować osiągi samochodu do różnych potrzeb: tryb „Dynamic” zapewnia sportowe wrażenia z jazdy z maksymalną mocą, natomiast tryb „Natural” jest idealny do codziennej miejskiej jazdy. Tryb „Advanced Efficiency” z kolei optymalizuje zużycie paliwa i oferuje płynną jazdę, natomiast tryb „Q4” zaprojektowano z myślą o warunkach jazdy z niską przyczepnością, zawsze zapewniając maksymalne bezpieczeństwo i kontrolę.

W trybach „Natural” i „Advanced Efficiency” system Q4 działa automatycznie, stawiając przede wszystkim na efektywność, ale w razie potrzeby aktywując napęd na cztery koła. Do prędkości 90 km/h samochód wykorzystuje głównie przedni napęd (FWD), aby w maksymalny sposób oszczędzić energię. Jednak zaawansowane oprogramowanie może uruchomić napęd na tylną oś, przechodząc w tryb AWD dla zapewnienia maksymalnej stabilności i przyczepności w każdych warunkach drogowych.

Jeśli kierowca wybierze tryb „Dynamic”, system napędu na wszystkie koła Q4 zoptymalizuje osiągi, zapewniając maksymalną przyczepność i szybkość reakcji. Od 0 do 40 km/h samochód zawsze działa w trybie AWD, rozdzielając moment obrotowy na obie osie, co gwarantuje maksymalną przyczepność i skuteczniejsze przyspieszenie. Powyżej 40 km/h priorytetem staje się efektywność – system automatycznie przełącza się na napęd na przednie koła (FWD), aby zminimalizować straty energii bez wpływu na dynamikę jazdy.

W trybie „Q4” napęd na wszystkie koła pozostaje aktywny do 30 km/h, zapewniając maksymalną przyczepność przy ruszaniu i niskich prędkościach. Po przekroczeniu tej wartości aktywuje się tryb SMART Q4, w którym silnik elektryczny pozostaje cały czas aktywny, aby błyskawicznie uruchomić napęd na tył, jeśli będzie to konieczne. Ten inteligentny system optymalizuje dynamikę jazdy, utrzymując reakcję napędu na wszystkie koła do prędkości 90 km/h, zapewniając idealną równowagę między osiągami a efektywnością.

Dodatkowo, dzięki funkcji Power Looping Technology, napęd na tylną oś pozostaje aktywny nawet przy niskim poziomie naładowania akumulatora, gwarantując ciągłość osiągów. W tej konfiguracji przedni silnik elektryczny pełni także funkcję generatora energii, bezpośrednio zasilając tylny silnik.

Dynamika jazdy: maksymalna zwinność i kontrola dzięki napędowi na wszystkie koła Q4

Napęd na wszystkie koła Q4 jeszcze bardziej podnosi dynamikę jazdy modelu Junior Ibrida, zapewniając szybsze i bardziej precyzyjne pokonywanie zakrętów. Wchodzi w zakręty szybciej niż i tak już doskonała hybrydowa wersja FWD. Dzięki temu samochód zyskuje lepszą zwinność i szybszą reakcję, optymalizując kontrolę nad pojazdem i dynamikę jazdy, bez kompromisów w zakresie stabilności.

Nawet w trybie Sport wersja Q4 wyróżnia się doskonałym balansem między zwinnością a stabilnością. Prędkość pokonywania zakrętów jest wyraźnie lepsza w porównaniu do hybrydowej wersji FWD, a samochód zawsze szybko precyzyjnie reaguje.

W celu zachowania równowagi dynamiki, konfiguracja Q4 zmniejsza podsterowność o 30%, a samochód utrzymuje bardziej naturalną i precyzyjną trajektorię podczas pokonywania zakrętów. Reasumując, nowe ustawienie zawieszenia oraz zoptymalizowane zarządzanie momentem obrotowym skuteczniej rozkładają przyczepność, dodatkowo podkreślając mocne strony nowej Alfy Junior Ibrida i sprawiają, że jazda nowym modelem jest jeszcze bardziej intuicyjna i wciągająca.

Mocne strony nowej Alfy Junior Ibrida Q4, wersji dopełniającej najszerszą gamę w segmencie

Pod względem efektywności nowy model wyróżnia się w swojej klasie: ponieważ dwie osie nie są fizycznie połączone, wzrost masy jest minimalny, co przekłada się na niskie zużycie paliwa i równie niską emisję CO₂, która wynosi poniżej 120 g/km, potwierdzając tym samym, że nowa wersja oferuje najlepszą równowagę między osiągami a poziomem emisji. Ponadto, Alfa Junior Ibrida Q4 debiutuje na tej platformie z niezależnym tylnym zawieszeniem MultiLink, aby zapewnić najwyższy komfort i najwyższy poziom przyjemności z jazdy. Nie wspominając już o wyjątkowych osiągach, jeśli chodzi o przyczepność w każdych warunkach: czy to na śniegu, błocie, czy na wiejskich drogach w deszczu, samochód zapewnia maksymalną przyczepność, oferując bezpieczeństwo i kontrolę. Dzięki wprowadzeniu nowej technologii Q4, gama Juniora dodatkowo rozszerzyła się, stając się najbardziej wszechstronną w segmencie i dając klientom pełną swobodę wyboru pomiędzy napędem w pełni elektrycznym (idealnym do miasta) a hybrydowym (idealnym na dłuższe trasy). Dostępne są również różne wersje: Junior, aby cieszyć się sportowym charakterem na co dzień, Junior Veloce dla klientów poszukujących ekstremalnych osiągów oraz Junior Ibrida Q4 zapewniająca maksymalną przyczepność i bezpieczeństwo w każdych warunkach, zwłaszcza w przypadku słabej przyczepności, bez kompromisów w zakresie masy i efektywności.

Konfiguracja Ibrida Q4 spełniająca różnorodne oczekiwania klientów

Alfa Junior Ibrida Q4 łączy 1,2-litrowy silnik turbo o mocy 136 KM z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 21 kW każdy, zapewniając łączną moc 145 KM. Ten układ napędowy obejmuje silnik elektryczny umieszczony na przedniej osi, zintegrowany z sześciobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, oraz drugi silnik zamontowany na tylnej osi, wprawiający w ruch koła samochodu bez fizycznego połączenia między obiema osiami. Takie rozwiązanie gwarantuje optymalny rozkład momentu obrotowego i doskonałą przyczepność w każdych warunkach jazdy. Junior Q4 doskonale sprawdzi się nawet na najbardziej wymagających drogach i w niekorzystnych warunkach pogodowych. Nowa wersja Junior Q4 została zaprojektowana z myślą o zróżnicowanej grupie odbiorców: od miłośników sportów zimowych i letnich po entuzjastów napędu na wszystkie koła. Spełnia również oczekiwania tych, którzy poszukują maksymalnej wszechstronności, umożliwiając sprawną i w pełni bezpieczną jazdę zarówno w mieście, jak i na mniej komfortowych trasach. Junior Ibrida Q4 to naturalny wybór dla osób poszukujących samochodu, który może dostosować się do różnych potrzeb jazdy czy zadań zawodowych, dzięki czemu jest idealny również dla flot i sektora biznesowego.

Maksymalny komfort jazdy dzięki tylnemu zawieszeniu MultiLink

Debiutujące na tej platformie niezależne tylne zawieszenie typu MultiLink zostało zaprojektowane w celu zapewnienia maksymalnego komfortu podczas codziennej jazdy oraz poprawy przyczepności w każdych warunkach drogowych. Dodatkowo, specjalnie dla tej konfiguracji opracowano sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory. Ten zaawansowany system zawieszenia zwiększa zdolność pochłaniania nierówności nawierzchni, gwarantując wyższy komfort jazdy dla wszystkich pasażerów oraz znakomitą precyzję prowadzenia.

Kultowy design i wyposażenie klasy premium

Pod względem estetyki Junior Ibrida Q4 wyróżnia się nową interpretacją Scudetto „Leggenda”, reflektorami Full LED oraz 18-calowymi felgami aluminiowymi „Petali”.

Wnętrze zostało wzbogacone o ekskluzywne elementy, takie jak skórzana kierownica, podgrzewane fotele Spiga wykończone winylem i tkaniną (elektryczna regulacja fotela kierowcy z funkcją masażu oraz 6-stopniowa manualna regulacja fotela pasażera), 10,25-calowy system multimedialny z nawigacją, system audio z 6 głośnikami oraz aluminiowe nakładki na pedały i progi drzwiowe. Dbałość o detale podkreśla eleganckie, 8-kolorowe oświetlenie ambientowe wnętrza, które akcentuje wyloty powietrza, tunel centralny oraz kultowy zestaw wskaźników „Cannocchiale”.

W standardzie dostępne są także: system autonomicznej jazdy poziomu 2, kamera cofania z kątem widzenia 180°, bezdotykowa elektryczna klapa bagażnika oraz system bezkluczykowy z technologią dostępu zbliżeniowego.