W polskich salonach sprzedaży pojawiła się Alfa Romeo Giulietta z nowym turbodoładowanym silnikiem 1.4 TB o mocy 105 KM. Nowa jednostka jest dostępna w wersji wyposażeniowej Progression w cenie od 69 500 złotych.
Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 10,9 sek. Prędkość maksymalna wynosi 186 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym – 6,4 l/100 km. Parametry nowej jednostki nieznacznie odbiegają od osiągów oferowanych przez droższy silnik o mocy 120 KM.
Ofertę Giulietty wzbogacił także turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 TB o mocy 120 KM, który współpracuje z instalacją LPG montowaną fabrycznie z zachowaniem pełnej gwarancji producenta.
Zamontowanie fabrycznej instalacji gazowej nie wiąże się ze spadkiem osiągów auta – układ LPG w pełni współpracuje z unikalnym systemem Alfa D.N.A. Pojazd z silnikiem 1.4 TB/120 KM LPG spala w cyklu mieszanym 8,3 l gazu na 100 km (w trybie benzynowym silnik potrzebuje 6,4 l/100 km).
Wlew do napełniania gazem został umieszczony obok korka wlewu benzyny – bezpieczeństwo gwarantuje zawór zwrotny w korpusie wlewu. Silnik uruchamiany jest zawsze w trybie zasilania benzyną, po którym następuje automatyczne przejście na zasilanie LPG. Przełącznik benzyna/LPG umożliwia kierowcy swobodny wybór trybu pracy auta.
Alfa Giulietta 1.4 TB/120 KM LPG jest dostępna w wersjach Progression i Distinctive. Cena zakupu dzięki zniżce wynosi odpowiednio 80 500 zł i 87 900 zł.
Z fabryczną instalacją LPG oferowana jest także Alfa MiTo – pod jej maską również pracuje silnik 1.4 TB o mocy 120 KM. Tak zasilana Alfa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 sek., prędkość maksymalna wynosi 189 km/h. Osiągi są porównywalne z parametrami pozostałych silników dostępnych w gamie – np. mocniejsza turbodoładowana jednostka 1.4/135 KM (206 Nm) rozpędza auto do 100 km/h w 8,4 sekundy (prędkość maksymalna – 207 km/h).
Kolejna nowość pod karoserią MiTo i Giulietty to zmienione oprogramowanie seryjnie montowanego systemu Alfa D.N.A. Dzięki modyfikacjom układ zapamiętuje ostatni wybrany tryb jazdy (przed zmianami uruchomienie silnika rozpoczynało się zawsze od trybu „N”). Dodatkowo nowy software pozwala na przełączenie z trybu „N” na „D” powyżej 110 km/h (dotąd tryb „D” można było wybrać jedynie przy niższej prędkości).
Także lista wyposażenia dodatkowego stała się dłuższa. Wzbogacił ją nowy pakiet Quadrifoglio Verde Sportiva oferowany dla wersji Distinctive z silnikami 1.4 Multiair/170 KM, 2.0 JTDM/140 KM i 170 KM.
Nowy pakiet Sportiva, został opracowany na wyposażeniu wersji Quadrifoglio Verde i zawiera wiele elementów, które nie były przewidziane dla innych poziomów wyposażeniowych. Dostępny jest tylko dla mocniejszych wersji silnikowych (od 105 KM w Alfie Mito i od 140 KM w Alfie Giulietta). W skład pakietu Sportiva wchodzą: progowe listwy aluminiowe z logo QV, spojlery boczne, reflektory przednie z ciemnym wykończeniem, lusterka boczne z obudową w kolorze satynowym, sportowe zawieszenie, zaciski hamulców o zwiększonych wymiarach lakierowane na czerwono, ciemne wykończenie górnych części wnętrza pojazdu, panel deski rozdzielczej wykończony ciemnym szczotkowanym aluminium, aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek kierowcy, 18-calowe felgi ze stopów lekkich. Taki zestaw dodatkowego wyposażenia kosztuje 8500 zł, tj. o ponad 27 proc. taniej niż w przypadku dołożenia tych opcji pojedynczo.
Ww każdej wersji Giulietty o bezpieczeństwo pasażerów dbają seryjnie montowane systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego. Na liście strażników są m.in.:
– układ Alfa DNA wraz z samoblokującym elektronicznym mechanizmem różnicowym Q2 (powoduje transfer momentu obrotowego na koło zewnętrzne podczas pokonywania zakrętów, by uniknąć podsterowności i zwiększyć trakcję dla poprawy kierowalności),
– system PreFill (zapewniający przyspieszenie działania układu hamulcowego w sytuacjach awaryjnych),
– oraz system aktywnych zagłówków anti-whiplash, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami wstępnymi (dla foteli przednich), sześć poduszek powietrznych w standardzie wyposażenia, system stabilizacji toru jazdy VDC (ESP).
Alfa Romeo Giulietta została uznana za najbezpieczniejszy samochód kompaktowy hatchback w testach Euro NCAP.
Więcej informacji: www.alfaromeo.pl.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.