Nowa Giulietta MY 2014 i nowa MiTo MY 2014 to włoski styl, osiągi i bezpieczeństwo jazdy. Oba modele zdobyły już wiele nagród, a nowe wcielenia mają szansę utrzymania pozycji na liście „Top Ten” najlepiej sprzedających się samochodów we Włoszech.
Od momentu wprowadzenia na rynek w połowie 2010 roku do dnia dzisiejszego, Giulietta znalazła już 224 tysięcy nabywców. Z kolei MiTo został entuzjastycznie przyjęty przez nową generację młodych klientów, którzy mogą spełnić swoje marzenie: kupić sportowy samochód, wyróżniający się stylem, rozwiązaniami technologicznymi po przystępnej cenie.
Zobacz także:
PREMIERY
Jednoczesne nacisk na obniżenie zużycia paliwa i emisję spalin, właściwości dynamiczne oraz niewielkie wymiary uczyniły z modelu MiTo atrakcyjną propozycję również dla starszych klientów, w kontekście obecnego trendu motoryzacji, który najwyraźniej premiuje tendencję do downsizingu.
Alfa Romeo Giulietta MY 2014
Nowa Alfa Romeo Giulietta Model Year 2014 oferuje istotne zmiany, począwszy od nowego silnika wysokoprężnego 2.0 MultiJet drugiej generacji o mocy 150 KM. Silnik jest wyposażony w turbosprężarkę o niskiej bezwładności, której wydajność i szybkość reakcji pozwala już w dolnym zakresie obrotów uzyskać najwyższy moment obrotowy w tej kategorii – 380 Nm przy 1750 obr./min.
Pozwala to uzyskać doskonałe osiągi – maksymalną prędkość 210 km/h i przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy. Wszystko to przy oszczędnym zużyciu paliwa oraz niskiej emisji spalin w cyklu mieszanym – odpowiednio 4,2 l/100 km i zaledwie 110 g/km CO2.
Również i stylistycznie Giulietta MY 2014 została odświeżona poprzez wprowadzenie nowego grilla, nowej chromowanej oprawy lamp przeciwmgielnych oraz nowych wzorów felg aluminiowych o rozmiarach 16-, 17- i 18-cali. Dodatkowo gama kolorystyczna wzbogaciła się o trzy nowe kolory metalizowane: biały Moonlight Pearl, niebieski Anodizzato Blue i brązowy Bronze.
Zmiany wnętrza obejmują nowy kształt kierownicy, nowe wyprofilowane siedzenia przednie, jeszcze lepiej dopasowane do podróżujących oraz zapewniające lepsze „trzymanie” na zakrętach, a także nowe wykończenie deski rozdzielczej, paneli drzwi oraz klamek. Wśród nowości technologicznych wymienić należy nowy system multimedialny Uconnect z 5- lub 6,5-calowym ekranem dotykowym wbudowanym w deskę rozdzielczą. Obydwa systemy wyposażone są w interfejs Bluethooth, gniazdo Aux-In, port USB oraz sterowanie głosowe, a dla opcji wyposażonej w 6,5-calową nawigację satelitarną dostępne są mapy 3D z progresywnym wyznaczaniem trasy przejazdu oraz funkcję „One Step Voice Entry Destination” do łatwego wprowadzania adresu miejsca docelowego przy pomocy komend głosowych. Systemy te są owocem współpracy z najlepszymi producentami w tej branży – Harman i Here Auto dla nawigacji Uconnect 6,5″ oraz Continental w przypadku UConnect 5″.
W Polsce gama nowej Giulietty MY 2014 składa się obecnie z 5 poziomów, uzależnionych od standardu wyposażenia. Gamę zaczyna najtańsza wersja Impression (już za 67 900 zł), następnie Progression, Distinctive, Exclusive i Quadrifoglio Verde. Dostępne wersje silnikowe to: benzyna 1.4 TB o mocy 105 KM, 1.4 TB o mocy 120 KM , 1.4 MultiAir o mocy 170 KM dostępny również z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT oraz 1750 TBi o mocy 235 KM oraz turbodiesle 1.6 JTDM o mocy 105 KM, nowość 2.0 JTDM 2 o mocy 150 KM, a gamę zamyka najmocniejsza jednostka wysokoprężna 2.0 JTDM o mocy 170 KM dostępna również z automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT.
Alfa Romeo MiTo Model Year 2014
Akcentem nadwozia MiTo MY 2014 jest nowa, chromowana osłona chłodnicy, nowy kolor karoserii Antracite Grey oraz połyskliwe oprawy świateł przednich. Wystrój wnętrza jest jeszcze bardziej wyrafinowany za sprawą czterech kombinacji kolorystyczno-wzorniczych tapicerki i trzech nowych wersji deski rozdzielczej ze specjalnym wykończeniem w zależności od poziomu wyposażenia.
Wśród jednostek napędowych nowością jest zaskakujący „temperamentem” silnik benzynowy 0.9 Turbo TwinAir o mocy 105 KM (72 kW) przy 5500 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 145 Nm przy 2000 obr./min. wyróżniający się niskim poziomem zużycia paliwa i emisji CO2. A wszystko to bez uszczerbku dla osiągów: maksymalna prędkość 184 km/h i przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 11,4 sekundy, nie wspominając o mocy właściwej niemal 120 KM/z litra pojemności skokowej – wartości dorównującej silnikom o charakterystyce sportowej.
W Alfie MiTo MY 2014 debiutuje też system Uconnect z kolorowym 5-calowym ekranem dotykowym firmy Continental a dostępnym również z nawigacją TomTom. Wystarczy więc jedno dotknięcie ekranu, aby ściągać i słuchać dobrej muzyki i aby podróżować w rytmie rock&rolla. Nie przez przypadek od 2008 roku MiTo jest gwiazdą kampanii komunikacyjnych Alfa Romeo przy okazji koncertów, imprez, DJ-setów, wystaw oraz liczących się eventów, sponsorowanych przez markę.
W Polsce oferta modelowa MiTo MY 2014 składa się obecnie z 4 poziomów wyposażenia – Impression, Progression, Distinctive i Quadrifoglio Verde, 10 kolorów nadwozi i 10 różnych wzorów felg aluminiowych. Zależnie od wersji, do wyboru klienta znajduje się szeroka gama oszczędnych, niezawodnych i ekologicznych jednostek napędowych: 5 silników benzynowych o różnych mocach: 1.4 o mocy 70 KM lub 78 KM, 135-konny 1.4 MultiAir Turbo (dostępny zarówno z manualną lub automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT), 170-konny 1.4 MultiAir Turbo i nowy silnik Turbo TwinAir 0,9 o mocy 105 KM. MiTo MY 2014 dostępne jest również z silnikiem wysokoprężnym 1.3 JTDM o mocy 85 KM.