Od 1 lipca 2023 r., w polskich salonach dealerskich Alfy Romeo można składać zamówienia na nowe Giulię i Stelvio w topowej wersji Quadrifoglio.
Giulia i Stelvio „Quadrifoglio” są rezultatem stuletnich badań prowadzących do uzyskania doskonałych rozwiązań technicznych, które zastosowano w samochodach wyścigowych i modelach produkowanych seryjnie. Moc silnika V6 zwiększono do 520 KM (dla rynków Europy i Chin), a silnik połączono z samoblokującym, mechanicznym mechanizmem różnicowym. Jest to ważne rozwiązanie techniczne, które dzięki specyficznemu tuningowi zaczerpniętemu z doświadczeń projektowych Giulii GTA, uwydatnia zwinność i sportowy charakter samochodu, poprawia trakcję i optymalizuje przeniesienie momentu obrotowego oraz zwiększa stabilność, zwinność i prędkość na zakrętach.
Zobacz także:
LEXUS: MOŻNA JUŻ ZAMAWIAĆ UDOSKONALONEGO UX 300E W POLSCE
Wysoka dynamika jazdy jest wynikiem lekkości, dzięki zastosowaniu ultralekkich materiałów, takich jak: aluminium w przypadku silnika i włókna węglowego w przypadku wału napędowego, pokrywy silnika, tylnego spojlera i bocznych, zewnętrznych listew progowych. W modelu Giulia, aktywna aerodynamika jest wzmocniona przez aerodynamiczny wysuwany dolny spoiler przedniego zderzaka wykonany z włókna węglowego: po aktywacji, steruje jakością przepływu powietrza przechodzącego pod pojazdem, zwiększając stabilność i osiągi. Ponadto, układ wydechowy Akrapovich zapewnia wydechowi wyjątkowe, niepowtarzalne brzmienie.
Nadwozie wyróżnia się przyciągającą wzrok linią i charakterem. Giulia i Stelvio Quadrifoglio mają odświeżony wygląd, a główną zmianą są matrycowe reflektory, charakterystyczne teraz dla całej gamy. Są to reflektory adaptacyjne „3+3” z nową matrycą Full-LED, które automatycznie dostosowują wiązkę światła do sytuacji na drodze dla optymalnego oświetlenia w każdych warunkach, gwarantując oszczędność energii, znaczną poprawę bezpieczeństwa i mniejsze zmęczenie oczu. 19-calowe oksydowane, 5-otworowe sportowe felgi aluminiowe w modelu Giulia i 21” felgi dla Stelvio – są oferowane w standardzie wraz ze sportowymi czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Klienci mogą wybierać spośród następujących kolorów nadwozia: czerwony Rosso Etna, zielony Verde Montreal, niebieski Blu Misano, szary Grigio Vesuvio, czarny Nero Vulcano i czerwony Rosso Alfa (niemetalizowany).
Ten sam sportowy charakter odnajdujemy również we wnętrzu, które wyróżnia się sportowymi fotelami pokrytymi czarną skórą lub ekskluzywnym połączeniem czarnej skóry i Alcantary (opcja płatna przy wyborze sportowych foteli Spacro) oraz innowacyjnym wykończeniem zestawu wskaźników, tunelu środkowego i paneli drzwi z włókna węglowego z efektem 3D. Kierownica, obszyta skórą i Alcantarą, jest ozdobiona czarnymi szwami i wstawkami z włókna węglowego.
Nowy zestaw wskaźników wyróżniający się „teleskopową” tablicą zegarów, w tym w pełni cyfrowym ekranem zegarów o przekątnej 12,3”, zapewniającym dostęp do wszystkich danych samochodu i ustawień technologii autonomicznej jazdy. W wersjach Quadrifoglio, oprócz trzech konfiguracji dostępnych w całej gamie Alfy Romeo – Evolved, Relax i Heritage, debiutuje również ekskluzywna konfiguracja „Race”.
Konfiguracja „Race” gromadzi na centralnym ekranie wszystkie niezbędne informacje, które każdy kierowca chce mieć zawsze pod kontrolą: wskazania obrotomierza, prędkościomierza i wskaźnik zmiany biegów w przypadku korzystania manualnie z ogromnych aluminiowych manetek znajdujących się w kolumnie kierownicy. Układ można dostosować do własnych potrzeb, umieszczając na bocznych paskach ekranu dodatkowe informacje, w tym komunikaty dotyczące aktualnych parametrów i osiągów.
Zarówno Giulia, jak i Stelvio Quadrifoglio są wyposażone w interfejs człowiek-maszyna (HMI), dzięki któremu wszystkie funkcje są zawsze na wyciągnięcie ręki. System informacyjno-rozrywkowy zawsze oferuje aktualne treści, funkcje oraz platformę „Alfa Connect Services”, czyli szeroką gamę użytecznych usług zwiększających bezpieczeństwo i komfort.
Sesja zdjęciowa Giulii i Stelvio Quadrifoglio inspirowana wyczynami Tazio Nuvolariego
W momencie, gdy kierowca Ugo Sivocci poprowadził model RL do zwycięstwa w wyścigu Targa Florio w kwietniu 1923 roku, samochód ten stał się pierwszą Alfą Romeo w historii ozdobioną logotypem przynoszącej szczęście czterolistnej koniczyny (Quadrifoglio Verde), a logo to stało się symbolem DNA Alfy Romeo – szlachetnej, włoskiej sportowej elegancji – i wyróżnia samochody marki o najwyższych osiągach, nie tylko te startujące na torach wyścigowych, ale również najmocniejsze i najbardziej ekskluzywne wersje drogowe Alfy Romeo.
To samo dotyczy nowych Giulii i Stelvio Quadrifoglio, które przenoszą markę w przyszłość, czerpiąc z estetycznych kanonów przeszłości i wprowadzając innowacje wspierające jej sportowy charakter i osiągi. Te cechy zawsze charakteryzowały Alfę Romeo, która triumfowała w najtrudniejszych i najbardziej prestiżowych wyścigach, prowadzona przez bohaterskich kierowców, których nazwiska przeszły do legendy, tak jak na przykład Tazio Nuvolari.
Atmosferę tego okresu i wyczyny „latającego Mantuańczyka” oddaje sesja zdjęciowa, którą Alfa Romeo poświęca swoim nowym modelom, ambasadorom „ponadczasowego piękna”, przedstawionym w najbardziej kultowych miejscach swojej chwalebnej przeszłości, czyli w samej Mantui i w okolicach jeziora Garda. To miejsca, przez które w 1930 roku przejeżdżał rajd „1000 Miglia”, kiedy to Nuvolari po raz pierwszy zasłynął prowadząc Alfę Romeo 6C 1750 GS Spider Zagato i jadąc ze średnią, niezwykłą jak na tamte czasy prędkością, ponad 100 km/h. Po bardzo mocnym starcie (choć za swoim wielkim rywalem Varzim jadącym za kierownicą innej Alfy Romeo), Nuvolari ustanowił najlepszy czas na pierwszym punkcie kontrolnym w Parmie. W Bolonii na pierwsze miejsce wysunęło się Maserati, po czym nastąpiła sekwencja ekscytującego wzajemnego wyprzedzania się, co doprowadziło do tego, że rywalizacja zawęziła się do walki samych Alf Romeo, w której młody Achille Varzi do samego końca próbował objąć prowadzenie.
Wyścig zakończył się nieoczekiwanym epilogiem, który przeszedł do legendy: Tazio Nuvolari, wyprzedzając już wszystkich innych czasowo, postanowił wygrać i, aby przekroczyć linię mety jako pierwszy, wyprzedził Varziego w nocy na wyłączonych światłach.