Cristiano Fiorio został dyrektorem Alfa Romeo Formuła 1, podlegając Jean-Philippe’owi Imparato, dyrektorowi generalnemu marki Alfa Romeo.
W związku z przedłużeniem współpracy między marką Alfa Romeo a Sauber Motorsport, Cristiano Fiorio będzie odpowiedzialny za projekt, skupiając się na maksymalizacji wyników i większej stopie zwrotu z inwestycji, realizując ambitne cele sukcesywnej poprawy rok do roku.
Zobacz także:
Alfa Romeo planuje teraz swoją przyszłość i opracowuje swój długoterminowy plan. Dzięki wyjątkowemu i inspirującemu włoskiemu dziedzictwu, marka pozostaje wierna swoim korzeniom, nawet przy zmianie wzorca, jaki stanowi elektryfikacja. Przyjemność czerpana z jazdy i pasja nadal pozostają w centrum uwagi a elektryfikacja umożliwi marce realizację zrównoważonych wyników.
Obecność marki w sportach motorowych, a w szczególności w F1, będzie nadal odgrywać kluczową rolę w przyszłości, interpretowanej zawsze w poczuciu szlachetnego włoskiego, sportowego charakteru stanowiącego DNA marki Alfa Romeo od 1910 roku. F1 to laboratorium zmian w pełnym tego słowa znaczeniu, a zatem kluczowy obszar dla Alfy Romeo na drodze do elektryfikacji, z pionierską strategią hybryd, zrównoważoną technologią i niekończącym się doskonaleniem osiągów. Ponadto, jest to mocna podstawa dla globalnej polityki marketingowej.
Cristiano Fiorio urodził się w Turynie w 1972 roku, jest żonaty, ma dwójkę dzieci, Był dyrektorem ds. komunikacji marketingowej na region EMEA w Grupie FCA a ostatnio był odpowiedzialny za reklamę, digital, wydarzenia, sponsoring i targi dla wszystkich marek FCA. W listopadzie 2019 r. kierował także zespołem, który wprowadził na rynek nową 500 BEV.
Związany z Grupą FCA od 2013 roku, na przestrzeni lat zajmował różne stanowiska: początkowo odpowiedzialny za komunikację i usługi Cross-Brand na region EMEA, później odpowiadał za promocję marki w całej Grupie, również w regionie EMEA, a następnie za wydarzenia, licencjonowanie i merchandising.
Cristiano Fiorio zajmował się wcześniej dużymi eventami, turystyką i pracował w firmach specjalizujących się w wydarzeniach sportowych, sporcie i komunikacji marketingowej. Jest Członkiem Zarządu Basicnet (Superga, Kappa, Sebago, Kway i inne marki).